Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
#513636
Hoi Diana,


Het gaat nog steeds niet goed met Blitz. Ze is eigenlijk allergisch voor stof en huismijt. Ze hebben dan heel veel jeuk en bijten en krabben dan hun huid kapot. Soms hebben ze hele open plekken. Een jaar geleden heeft Atjo een homeopathisch middel voorgeschreven dat ook bij mensen met psoriasis wordt gebruikt. Dat heeft goed geholpen, maar nu werkt haar schildklier niet optimaal. Ze is erg sloom en is ook een paar kilo dikker geworden. Atjo heeft bloedonderzoek gedaan, daar kwam uit dat haar schildklier net op de rand zat wat de werking betrof, maar omdat Blitz zo gauw last heeft van haar huid, heeft hij toch medicijnen voorgeschreven. Met 6 weken moet het dan weer goed zijn. Maar Blitz kon dat er eigenlijk niet bij hebben en nu krabt ze haar kop weer kaal en heeft ze oorontsteking. Dus nu ben ik vanaf dinsdag weer met een antibioticakuur begonnen. Normaal helpt dat meteen, maar nu merken we er nog weinig van. Hopen maar dat ze weer een beetje opknapt.
Door diana
#514198
heb ik inmiddels al alle info over doorgmaild ik denk dat dat zeer zeker de moeite waard is om te proberen en natuurlijk de link van hier gegeven !!!!!
Laatst gewijzigd door diana op zo 19 mar 2006, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Assie
#514232
Alles wat je hier schrijft klinkt me bekend in de oren wat betreft mijn oudduitse herder. Ooit wel eens een holistisch dierenarts overwogen ? Mijn hond is daar enorm van opgeknapt enne.....voor mijn hond echt geen antibiotica meer hoor, dat is 1 stap vooruit en vervolgens 3 stappen achteruit.
Door diana
#514555
dat stuk over die herder heb ik hun ook doorgestuurd en atjo westerhuis is een homeopatisch d.a die pas wanneer het niet anders kan naar de reguliere medicijnen uitwijkt .
ik denk; dat er wellicht ook een hoop bereikt kan worden met vers voer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door