Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door H.F.E.R.
#513377
Hoi iedereen

Mijn hondje is vandaag 12 weken ( het is mijn eerste). Het wordt binnenkort weer warmer, hopen we toch allemaal,.. dus het ongedierte komt dan ook weer de kop uitsteken. Wanneer kan ik voor het eerst een anti-vlooienmiddel toedienen ( druppels voor in de nek van Bayer) ? Met vlooienbanden heb ik geen goede ervaringen, heeft nooit gewerkt bij mijn katten. Met de druppels hebben ze er nooit meer gehad.
Door Lizzy
#513384
Ik gebruik niks tegen vlooien. Het is gif. En niet zo'n beetje ook! En ik geloof beslist niet dat dat gezond is voor onze huisdieren. Ik vlooienkam mijn honden. Vaak en goed. Ze krijgen verder vers te eten (en hebben dus een zeer goede weerstand). Verder heb ik nergens vloerbedekking. En gaat zometeen het vloerkleed er weer uit (da's voor de winter). Ik gebruik in het warme seizoen wel met regelmaat een tea tree spray tegen teken. Vlooien schijnen daar ook ontzettend van te balen. Heel eerlijk gezegd gebruik ik dus nooit wat, stofzuig en dweil ik mijn huis met grote regelmaat, kam ik mijn honden goed en kom ik al jaren geen vlo tegen. Mijn buurvrouw gooit de halve Botlek er tegen aan en heeft dus ook ieder jaar te kampen met vlo-problemen.... Vreemd, niet? Zij stofzuigt en dweilt net zo vaak (en misschien vaker) als ik. Heeft een spekgladde vloer. Voert haar honden meuk. En gebruikt ontzettend veel gif. Zoek de verschillen ;D!
Door herder_lover
#513525
ik heb nog nooit spul gebruikt tegen vlooien. Meestal is knoflook door het dagelijkse eten voldoende...

Ik kam ze gewoon met een borstel voor de vacht, niet tegen vlooien. Heb nu een pup uit het asiel, en die heb ik wel behandeld met biologisch spul tegen vlooien en gekamd met een vlooienkam. Kwam niets uit ;D

ik gebruik er niets tegen en ga dat ook nooit doen ;)
Door conleeuw
#513545
hier hebben ze eigenlijk nooit last van vlooien, maar ik gebruik wel wat tegen teken, omdat ik op de veluwe wandel waar veel teken zijn, inclusief de gevaarlijke viespeukjes. Als ze hier last hebben van vlooien gebruik ik de middel die voor dat moment volgens de dierenarts de meest effectief is omdat Bess een vlooienallergie heeft en ik haar niet wil pesten, maar gelukkig al heel lang niet last gehad. Wel doe ik in de zomer maanden vaak stofzuigen vooral de naden en kieren, dan hoop ik dat de eitjes niet de kans krijgen om uit te broeden. ;)
Door roefus
#513552
Vroeger had ik een hond die wel eens last van vlooien had.
Maar toen was hij wel al heel erg oud.
Ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben?
Verminderde weerstand ofzo?

Maar ik denk dat ik zeker de laatste 10, 15 jaar nooit meer iets tegen vlooien gebruikt heb.
Ze hebben er ook geen last van (hond en kat, tegenwoordig).
Inderdaad: ik heb geen vloerkleden en eigenlijk ook geen stoffen meubels (op één fauteuil na, alles leer).
Ik veeg en zuig en dweil redelijk frequent (maar niet abnormaal).
En de matjes van de beesten gaan vrijwel elke dag even naar buiten, uitkloppen en aan de lucht.

Verder denk ik dat 'door het zand rollen' en 'zwemmen' iets is wat vlooien niet fijn vinden ;D
Heb vroeger ooit gelezen dat dat een probaat middel is.

Maar 'teken'....die zag ik vroeger bijna nooit.
Maar tegenwoordig deste meer.
Ik haal ze nog steeds gewoon eraf.
Maar is er een veilig en niet giftig middel tegen?
Door roefus
#513554
O, ik lees nu dat Lizzy het over 'tea tree spray' heeft.
Wat is dat precies en waar kan ik dat halen?
Is het niet giftig?
Door amiwoods
#513635
vlooien en teken houden ook niet van lavendel.

je kan wat van de pure olie in een spraybottle doen en aanlengen met water. dan kan je het makkelijk verstuiven.
het is in ieder geval niet schadelijk en ruikt ook nog lekker fris ;)
Door roefus
#513650
[quote="amiwoods"]
vlooien en teken houden ook niet van lavendel.

je kan wat van de pure olie in een spraybottle doen en aanlengen met water. dan kan je het makkelijk verstuiven.
het is in ieder geval niet schadelijk en ruikt ook nog lekker fris ;)
[/quote]

Hee...bedankt.
Lavendel.....werd vroeger volgens mij ook tegen 'moten' gebruikt.
Door herder_lover
#513765
tegen teken gebruik ik wel wat. Frontline hier. Dat helpt wel en dat krijgen ze ook iedere maand, 12 maanden per jaar. Vlooien hebben ze niet.
Lavendel, ga ik dan ook eens proberen, schijnt ook goed tegen muggen te werken ;D
Door karin2
#513820
[quote="herder_lover"]
tegen teken gebruik ik wel wat. Frontline hier. Dat helpt wel en dat krijgen ze ook iedere maand, 12 maanden per jaar. Vlooien hebben ze niet.
Lavendel, ga ik dan ook eens proberen, schijnt ook goed tegen muggen te werken ;D
[/quote]
frontline werkt toch ook tegen vlooien ?
Door Lizzy
#513853
Ik koop eens per jaar een flesje Tea Tree spray bij De Tuinen. Daar voeg ik aan toe: lavendel-olie, cedar-olie, citronella-olie, geranium-olie en voor gebruik schud ik het flesje goed en spray ik de honden er licht mee in, als ik ga lopen in een omgeving waar veel teken zitten. Nou moet ik zeggen dat de afgelopen jaren ik toch hier en daar wel wat teken van mijn honden af heb moeten plukken hoor. Maar ik heb wel gehad dat ik met iemand was gaan lopen die 20 teken van d'r hond af heeft moeten halen en dat ik er 2 bij mijn honden af heb moeten halen. Waar het aan ligt? Aan de spray? Wie zou het zeggen!
Door conleeuw
#513894
ik heb het idee dat de ene hond ook aantrekkelijker is voor teken en of vlooien dan de andere, zo is Dot een echte teken magneet, als ik niets gebruik zit zij zo onder (20+) teken, terwijl Bess ook zonder mischien een heb of zelfs niets. Bess is dan weer een flooien magneet, als er ergens een flo is, zit ie zo op Bess, maar Dot heeft in haar leven alleen toen zij uit het nest kwam een paar vlooien gehad, eigenlijk nooit meer, en ik gebruik geen vlooien middel op Dot. Jazz is voor vlooien kennelijk helemaal niet lekker, ik heb nog nooit op Jazz een vlo kunnen betrappen, ook niet toen zij nog pup was, teken krijgt zij wel, maar met maten. Ik wil de risico van ziekten door teken niet lopen en gebuik dus wel een teken middel voor al mijn honden.
Door tieneke
#513973
Hier hebben ze nog nooit vlooien gehad en daar ben ik best trots op.
Ik heb wel een heel arsenaal aan natuurlijke(zelfs biologisch)middeltjes staan zoals tekenspul en mandspul en de bekende etherische olien waar ik voor de honden en paarden(vliegwerend) aparte mixen voor maakt.
Gif komt hier niet in.
Door roefus
#513977
Lizzy schreef: Ik koop eens per jaar een flesje Tea Tree spray bij De Tuinen. Daar voeg ik aan toe: lavendel-olie, cedar-olie, citronella-olie, geranium-olie en voor gebruik schud ik het flesje goed en spray ik de honden er licht mee in, als ik ga lopen in een omgeving waar veel teken zitten. Nou moet ik zeggen dat de afgelopen jaren ik toch hier en daar wel wat teken van mijn honden af heb moeten plukken hoor. Maar ik heb wel gehad dat ik met iemand was gaan lopen die 20 teken van d'r hond af heeft moeten halen en dat ik er 2 bij mijn honden af heb moeten halen. Waar het aan ligt? Aan de spray? Wie zou het zeggen!
Nou, dat weet ik ook niet waar dat aan ligt.
Mijn nichtje heeft een bouvier en toen ze van de zomer met die hond hier was....nou, ze draait er 'automatisch' zo een stuk of twintig teken uit.
Met haar hánd :-X, want ze is het volledig gewend ???
Ga ik samen met haar en de honden wandelen: nou dan heeft die bouvier er naderhand weer tien op zich zitten en Roefus had er ééntje.
En ik gebruik er helemaal niks tegen ???
En ik weet wel dat zij er onderhand iets tegen gebruikt (maar ik weet niet wat).
Ze is nogal tegen chemische troep, dus ik denk ook wel dat het een soort (onschuldige) spray of iets is.

Overigens, zijzelf en één van haar kinderen heeft er óók last van, als ze in een bepaald bos lopen.
Haar echtgenoot en haar andere twee kinderen hebben dan vervolgens NIETS.

Ik vind dat best wel raar.
Ik loop overal en heb nog nooit een teek op mezelf ontdekt (afkloppen)..

Overigens, ik zal er bij de Tuinen eens naar kijken.
Hebben ze daar ook al die andere oliën?
Door herder_lover
#514211
karin2 schreef: frontline werkt toch ook tegen vlooien ?
weet niet kan wel, maar in NL gebruikte ik geen frontline ofzo, en ook nooit vlooien gehad ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door