Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Malamoods
#510155
Ik heb een vrij pittige discussie gehad met iemand over het voeren van kvv i.c.m. brokken.....

Stel je voert een hond vijf dagen kvv en twee dagen brokken, wat is dan beter en waarom?

a) Je voert vijf dagen achtereen de kvv en dan twee brokkendagen.

of

b) Je voert bijv. twee dagen kvv, een dag brok, een dag kvv, een dag brok en dan weer twee dagen kvv....

Rachel.
Door Malamoods
#510211
Ik bedoel dus eigenlijk het verschil in aantal of in intensiteit..... Liever vaker in een week een lichte overstap (vlees-brok), of juist minder vaak een zwaardere overstap (vlees-brok)....
Is het duidelijk wat ik bedoel?

Rachel.
Door Lizzy
#510243
Het beste is: geen brokken.

En of A of B beter is: is niet te zeggen. Hangt helemaal af van de hond. Als je hond er geen last van heeft is er 'niks mis' met optie A of B.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 13 mar 2006, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chrisje
#513081
[quote="Happyhusky"]
Ik heb een vrij pittige discussie gehad met iemand over het voeren van kvv i.c.m. brokken.....

Stel je voert een hond vijf dagen kvv en twee dagen brokken, wat is dan beter en waarom?

a) Je voert vijf dagen achtereen de kvv en dan twee brokkendagen.

of

b) Je voert bijv. twee dagen kvv, een dag brok, een dag kvv, een dag brok en dan weer twee dagen kvv....

Rachel.
[/quote]

Waarom niet fulltime KVV?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#513401
[quote="Happyhusky"]
Ik heb een vrij pittige discussie gehad met iemand over het voeren van kvv i.c.m. brokken.....

Stel je voert een hond vijf dagen kvv en twee dagen brokken, wat is dan beter en waarom?

a) Je voert vijf dagen achtereen de kvv en dan twee brokkendagen.

of

b) Je voert bijv. twee dagen kvv, een dag brok, een dag kvv, een dag brok en dan weer twee dagen kvv....

Rachel.
[/quote]

Omdat de vertering van brok en vers anders is vraagt het een omschakeling in het lichaam. De ene hond verdraagt het slechter als je om en om geeft of het vlees mengt met de brokken, de ander heeft er geen problemen mee. Zelf heb ik ook 15 jaar vlees met diner en later brok gemengd en ik wil met liefde meegaan met nieuwe inzichten, maar ze hebben er nooit last mee gehad. Blijft je hond echter op deze manier van voeren een slechte slappe ontlasting houden dan heeft deze blijkbaar meer moeite met het omschakelen en voor deze honden is het dan beter om het aantal omschakelingen zoveel mogelijk te beperken door een aantal dagen brok te voeren en dan een aantal dagen vers.
Door Malamoods
#513403
[quote="Angelique"]
Omdat de vertering van brok en vers anders is vraagt het een omschakeling in het lichaam. De ene hond verdraagt het slechter als je om en om geeft of het vlees mengt met de brokken, de ander heeft er geen problemen mee. Zelf heb ik ook 15 jaar vlees met diner en later brok gemengd en ik wil met liefde meegaan met nieuwe inzichten, maar ze hebben er nooit last mee gehad. Blijft je hond echter op deze manier van voeren een slechte slappe ontlasting houden dan heeft deze blijkbaar meer moeite met het omschakelen en voor deze honden is het dan beter om het aantal omschakelingen zoveel mogelijk te beperken door een aantal dagen brok te voeren en dan een aantal dagen vers.
[/quote]

Ok thanks!

Rachel.
Door tieneke
#513958
[quote="Nelly"]
Waarom die brokken er nog bij?
[/quote]
Die geeft ze zelf niet hoor Nelly ;)
Dit is een voorbeeld.
Door Nelly
#513975
Nee, weet dat jij die niet meer geeft, was eigenlijk een reactie op een berichtje een stuk terug geloof ik, of misschien een ander topic? :-[ Kan ook :-\ Ben al een dagje ouder nu he ;D
Door roefus
#513979
[quote="Nelly"]
Zie je wel, zit ik weer fout :-[ Is echt de oude dag, weet het zeker. :P
[/quote] ;D ;D ;D
Door tieneke
#514007
[quote="Nelly"]
Zie je wel, zit ik weer fout :-[ Is echt de oude dag, weet het zeker. :P
[/quote]
;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door