Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door LaSkyler
#513119
Hoi allemaal,

ik heb even een vraag, hoop dat jullie me kunnen helpen.
De kat van een vriendin van me heeft al een hele poos wisselend last van diarree, daarnaast heeft ze met perioden erg veel jeuk, ze krabt zichzelf dan helemaal kapot.
De dierenarts heeft haar nu 2 opties gegeven: zelf gaan koken (geit/struisvogel e.d.) of iedere maand een prednisolon spuit gaan halen :(
M'n vriendin was inmiddels begonnen met zelf klaarmaken, ze kookte echter alles. Ik heb haar over rauw voeren verteld (mijn hond eet rauw) en ze was erg geinteresseerd!
Nu belde ze me net dat ze Carnibest heeft ingeslagen en de stap gaat zetten :):):)
Mijn vraag is nu of het kwaad kan om deze overstap te maken als de kat aan de diarree is, vanochtend was het namelijk waterdun. En hebben jullie verder nog tips of aanwijzingen? Dingen die ze zou moeten weten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes van Lonie.
Door Femke
#513303
LaSkyler schreef: Hoi allemaal,

ik heb even een vraag, hoop dat jullie me kunnen helpen.
De kat van een vriendin van me heeft al een hele poos wisselend last van diarree, daarnaast heeft ze met perioden erg veel jeuk, ze krabt zichzelf dan helemaal kapot.
De dierenarts heeft haar nu 2 opties gegeven: zelf gaan koken (geit/struisvogel e.d.) of iedere maand een prednisolon spuit gaan halen :(
M'n vriendin was inmiddels begonnen met zelf klaarmaken, ze kookte echter alles. Ik heb haar over rauw voeren verteld (mijn hond eet rauw) en ze was erg geinteresseerd!
Nu belde ze me net dat ze Carnibest heeft ingeslagen en de stap gaat zetten :):):)
Mijn vraag is nu of het kwaad kan om deze overstap te maken als de kat aan de diarree is, vanochtend was het namelijk waterdun. En hebben jullie verder nog tips of aanwijzingen? Dingen die ze zou moeten weten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes van Lonie.

ik zou het voor de zekerheid de eerste paar dagen met kokend water overgieten, en dan afbouwen naar rauw.
Ook probiotica geven, maar wel eerst het eten op kamertemp. laten komen ;)
Door LaSkyler
#513324
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen....best logisch :-[ ;D
Kan ik daarvoor dezelfde probiotica gebruiken als voor mijn hond? Ik heb Acidophilus van Arkopharma. En hoeveel zou ik daarvan mogen geven?
Door Loeka
#513399
Ik heb ook zo'n kat met een giga diarree probleem, nu met rauw onder controle.

Ik ben bij haar voorzichtig overgeschakelt op cb en bibi. Omdat haar ingewanden zo ontzettend van streek waren. Eerst heel even in de magnetron en kleine beetjes tegelijk. Uiteindelijk is ze nog vrij snel omgeschakeld en nu al jaren zonder diarree.

Vorig weekend had ze wat brokjes gepikt (van de kat die vers weigert). Het arme dier heeft ontzettend veel pijn in haar buik gehad dat ze niet wist waar ze het zoeken moest, ze wilde ook niet meer eten. De volgende ochtend ging het beter en heb ik haar kleine beetje Bibi tegelijk gegeven met Probiotica erover. Binnen een paar dagen was ze weer de ouwe :D

De probiotica die ik geef is Protexin, het is poeder en makkelijk door het eten te mengen. Het zijn zakjes van 5 gram en ik geef dan 1 gram per dag. (Ooit op da voorschrift)
Laatst gewijzigd door Loeka op za 18 mar 2006, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door LaSkyler
#513425
Dank je wel voor je tips :)

Heb je enig idee of ik de probiotica die ik in huis heb ook geschikt is voor katten? Ik wil m'n vriendin dan namelijk een paar capsules geven, hoeft ze niet meteen iets te kopen ;)

Hoop dat haar kat ook zo op het nieuwe voer gaat reageren, zou geweldig zijn :)
Door Femke
#513436
LaSkyler schreef: Dank je wel voor je tips :)

Heb je enig idee of ik de probiotica die ik in huis heb ook geschikt is voor katten? Ik wil m'n vriendin dan namelijk een paar capsules geven, hoeft ze niet meteen iets te kopen ;)

Hoop dat haar kat ook zo op het nieuwe voer gaat reageren, zou geweldig zijn :)
ja hoor, probiotica is voor hond, kat en mens hetzelfde ;)

Ik geef de poezenbeesten 1 capsule over het eten, daar eten ze dan samen van.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door