Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna
#5125
Hallo,

Kunnen honden in een ontgiftingsfase terecht komen als ze van vers overgaan op beter vers (of op verser)? :-/  

Groetjes,

Anna.
Door Eidos
#5126
Ik persoonlijk denk dat dit wel kan, als je al een wat gevoeligere hond hebt qua voeding.
Door Anna
#5129
Ik vroeg het me gewoon maar af...  Ik hoor eigenlijk alleen maar ontgiftingsverhalen over honden die overgaan van brokken op vers.  Maar het kan dus ook bij de overgang van een merk vers naar een ander merk vers of naar barf.  Dit begrijp ik ten minste uit jullie antwoorden.

Groetjes,

Anna.
Door Lizzy
#5130
Hoi Anna, ik denk dat wanneer je een minder goed versvlees product voert (waar bijv. nog steeds 50% graan in zit - ik weet niet eens of deze merken bestaan) en je stapt dan over naar een goed zelf samengestelde voeding, dat je best ontgiftingsverschijnselen zou kunnen zien.

En, ik denk dat als je een versvleesproduct geeft wat kwalitatief niet zo goed in elkaar zit, je dezelfde verschijnselen kunt verwachten wanneer je op een kwalitatief zeer hoog zelf samengestelde maaltijd stapt.

Ik denk dat mogelijk de ontgiftingsverschijnselen minder heftig zullen zijn als van brok naar een verse, rauwe voeding. Want, daar heb je nog een extra factor en dat is het "doodgekookte element".

Maar goed, dit bedoelde ik dus met mijn vorige reactie. Ik denk dat als je van een kwalitatief hoogwaardig versvlees product overstapt op een kwalitatief hoogwaardig zelfsamengestelde maaltijd, dat je in principe geen ontgiftingsverschijnselen hoeft te verwachten.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 23 okt 2003, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#5131
Ik vraag me eigenlijk af of je zoiezo over ontgiften kan praten,ik denk eerder dat het gaat om het aanpassen van de darmflora aan het veranderde voer.
mijn honden kunnen ongestraft van vlees op brok en van brok op vlees,mits de brok bv nutro is,geef ik RC dan gaan ze aan de diaree als ik ze overzet op brok ,andersom niet.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#5132
Diarree na omschakeling heeft niet altijd te maken met ontgiften of darmflora. Het is vaak een kwestie van enzymen.
Als je voer geeft met veel granen dat stelt het lichaam de veteringsenzymen af op veel granen verteren, als je dan ineens veel eiwit of wet gaat geven dan kan het die hoeveelheid niet goed verteren omdat die enzymen niet voldoende aanwezig zijn. Na een paar dagen is dat weer aangepast.

Als je dus veel varieert en alle enzymen dan ook geregeld aangemaakt worden, kan je hond gemakkelijker veranderingen aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door