Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#511074
Onze doggies krijgen hier altijd energique, maar heb vorige week ze 2 dagen smuldier compleet gegeven, om eens te proberen..ze vonden het erg lekker..(maar ja wat niet ;)!!) nu had ik t idee dat Zack's ontlasting beter was dan op energique..kan dat al na 1 dag? Veel donkerder van kleur en steviger..of ligt het er ook aan dat energique licht van kleur is..alhoewel het bij Tiesto altijd wel vrij donker is dus dan zal t toch wel aan de vertering liggen toch..
Door Peet
#511223
Het zou best kunnen hoor...Energique en Smuldier verschillen nogal qua samenstelling. Dus het kan best dat hij daar direct qua ontlasting op reageert.
Door Jojo
#512627
Ja hoor, ik heb het hier ook gezien! Ik had het niet verwacht maar mijn hond reageert ook geweldig op smuldier ;)
Door Nelly
#512707
Ik geef ook af en toe Smuldier, gewoon om de kosten 'n beetje te drukken. Moet eerlijk zeggen, had er in het begin niet zo'n hoge pet van op, maar de honden (en de katten) vinden het heerlijk en reageren er goed op. Maar om het nu enkel en alleen te gaan voeren :-\
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#512773
Skik eet af en toe ook Smuldier hij vindt het heerlijk.
Poept er goed op etc. Energique vindt hij niet zo lekker maar krijgt hij ook af en toe. Ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen met de verschillende merken.
Door Tiesto
#512943
Daar zit ik dus ook een beetje mee, om het dus volledig te gaan geven..je hoort zoveel verschillende verhalen..heb dus toch maar weer 3 doosjes energique besteld en haal dan maar af en toe voor een paar dagen smuldier ook om de kosten wat te drukken ja..en ze vinden het heerlijk..maar jojo jij geeft smuldier geloof ik wel volledig toch? Moeilijk, want je denkt al gauw het is zoveel goedkoper dus t zal wel slechter zijn..maar ja, eten van de aldi schijnt ook goed te zijn ;)
Door Daisy75
#513055
Ik voer volledig Carnibest, maar smuldier vind ik best een mooi alternatief als ik niet anders zou hebben hoor...ik heb ook een tijdje energique gegeven dat vond ik echt tien keer nix, net karton, terwijl smuldier echt wel mooi vlees is...vind ik dan vergeleken bij energique.
Ik denk dat smuldier wel oke is, mn moeder dr hondjes doen het er erg goed op.
Door herder_lover
#513062
[quote="Nelly"]
Ik geef ook af en toe Smuldier, gewoon om de kosten 'n beetje te drukken. Moet eerlijk zeggen, had er in het begin niet zo'n hoge pet van op, maar de honden (en de katten) vinden het heerlijk en reageren er goed op. Maar om het nu enkel en alleen te gaan voeren :-\
[/quote]waarom zou je niet alleen smuldier kunnen geven? En dan kun je toch wat varieeren in compleet, een keer kip met groenten zelf toevoegen. Net als dan met pens en vlees? Is het dan slecht om alleen Smuldier te geven?
Door roefus
#513069
Ik gebruik ook wel eens pakketjes Smuldier.
Een paar pakketjes hart of pens bijvoorbeeld (als ik door de voorraad heen ben).
Is het hart of de pens van Smuldier dan ánder hart of pens?
En ik heb ook wel eens de 'kompleet' gehad, geregeld zelfs.
Afgewisseld met Rodi en later Carnibest.
(ik ben zelf niet 'merk-vast', dus de beestjes ook niet ;D)
Nu gebruik ik het nauwelijks meer (omdat ik bijna alles zelf samenstel).
Behalve dan 'n enkele keer de hart- of pens versie.

Roefus vond het altijd gewoon lekker.
Soms lijkt het alsof Smuldier zijn naam tegen heeft, omdat het goedkoop is.
Door monky555
#513140
ik geef nu sinds 3 maanden volledig smuldier en ik ben er dik tevreden over!! liever dit dan deels brok!! mijn hondn doen het er erg goed op en ze vinden het erg lekker
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#513375
[quote="Tiesto"]
Onze doggies krijgen hier altijd energique, maar heb vorige week ze 2 dagen smuldier compleet gegeven, om eens te proberen..ze vonden het erg lekker..(maar ja wat niet ;)!!) nu had ik t idee dat Zack's ontlasting beter was dan op energique..kan dat al na 1 dag? Veel donkerder van kleur en steviger..of ligt het er ook aan dat energique licht van kleur is..alhoewel het bij Tiesto altijd wel vrij donker is dus dan zal t toch wel aan de vertering liggen toch..
[/quote]

Het kan, maar.... de ervaring leert met mijn eigen honden dat verandering van voer in eerste instantie betere ontlasting geeft. Dat was zo van brok naar kvv en van kvv naar barf. Pas na een paar dagen werd de ontlasting op kvv toch weer minder en in eerste instantie met zelf samengestelde voeding ook. Het is eigenlijk pas echt goed sinds ik eens per dag voer (dus grotere hoeveelheden ineens).
Door tieneke
#513418
[quote="monky555"]
ik geef nu sinds 3 maanden volledig smuldier en ik ben er dik tevreden over!! liever dit dan deels brok!! mijn hondn doen het er erg goed op en ze vinden het erg lekker
[/quote]
Zo is dat ;)brok is en blijft bagger.
Door Daisy75
#513472
Ik voer volledig Carnibest, maar ik heb eens gekeken zomaar wat smuldier hier kost, wauw wat goedkoop hahaha, voor de compleet betaal je hier 45 cent...is nix!!
Nou ja altijd handig te weten als de Carnibest eens op is en moet ff snel wat hebben....
Door tieneke
#513623
[quote="KayleighShanden"]
Ik voer volledig Carnibest, maar ik heb eens gekeken zomaar wat smuldier hier kost, wauw wat goedkoop hahaha, voor de compleet betaal je hier 45 cent...is nix!!
Nou ja altijd handig te weten als de Carnibest eens op is en moet ff snel wat hebben....
[/quote]
Vergelijk de prijs van Smuldier met een ander merk kvv en je vraagt je toch meteen af hoe dat kan?
Maar voor mensen die geen duurder merk kunnen betalen blijft Smuldier toch nog altijd veeeel beter dan brokkies he ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door