Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#512194
Hallo,

Ik heb een probleempje, ik wilde overstappen op Carnibst, omdat we er een sheltie tussen hebben zitten die heel veel aan de diarree is (het spuit er dan ook echt uit) en ze valt elke keer heel veel af.

We hebben diverse onderzoeken gehad, en ze kunnen er niet echt achterkomen wat er aan de hand is. Nu hebben we pas een echo laten maken en blijkt dat de baarmoeder vergroot is en ze cystes heeft, deze moeten eruit. En na de operatie moet blijken (of niet) of het hier aan lag.

Ze wordt vrijdag geopereerd. Vorige week heb ik geinformeerd naar Carnibest en dat beviel me wel. Maar ineens werd hier alles ziek, dus druk met alle zieken. Ze hadden stuk voor stuk bloed poep (cq diarree) en misselijk. Geen enkele sheltie wilde nog eten. Ook degene die vrijdag geopereerd moet worden is weer hevig aan de diarree gekomen, daar ben ik vrijdag, zaterdag, zondag en maandag mee naar de da geweest om haar te spuiten zodat ze het zou halen. Ze gaf over en alles spoot er van achteren uit. Zo erg heeft ze het nog niet gehad. De diarree wel, maar tegelijkertijd ook nog overgeven dat vond ik wel heel eng.
Ze reageerd niet op anti-diarree middelen zoals Finidiar Forte, en ook de capsules die ik had gehaald reageert ze niet op.

Vanmorgen zakte de moed mij in de schoenen en heb de diarree remmer gelaten en gisteravond ben ik met Pro-biotica begonnen die ik in mijn la nog vond (van de pups die eens ernstig aan de diarree waren) dit ben ik gaan geven. Vanmorgen was het nog steeds spuit. Vanmiddag laat had zich nog niemand van de honden gemeld en toen heb ik ze tegen half 6 pas naar buiten gedaan en toen had ylanie een klein maar drassig poepje, geen spuitontlasting meer.

Het valt mij wel op dat de honden met mindere weerstand hier de diarree veel erger hebben dan de jonge honden met waarschijnlijk meer weerstand.
De oudere honden hebben het wat zwaarder te verduren. Ik heb een oudere sheltie die het nog niet heeft gehad. Dus ben benieuwd of zij het nog krijgt.

Had gisteren een rol carnibest uitgelegd om te beginnen, heb nog contact gehad met de da die gaat opereren en die vind het niet verstandig om ander voer te geven dan licht verterend iets, dus niets anders geven als Kip/vis e.d. als het maar licht verterend is, zelf twijfel ik ook sterk wat ik moet/kan doen.

Alhoewel als ik dan zie hoe mijn dames nu ze grieperig zijn reageren op pens van rodi, dan betwijfel ik of ze het inderdaad nu gaan eten. Ben bang dat ik het zelf op mag eten ;o))


ik weet dus even niet wat ik moet doen. Ben echt wel bang dat ze nu voor de vierde keer in zes weken weer slechter wordt. En dan moet de operatie uitgesteld worden en dan komen we weer een stapje dichter bij haar loopsheid en de baarmoeder moet er uit voordat ze loops wordt

Groetjes,

Jacqueline
#512235
Als je honden stuk voor stuk aan de diarree gaan dan is de kans erg groot dat je een virus in huis hebt. Zeker ook omdat het spuitpoep is.
ik zou ze een dagje laten vasten eventueel alleen een lik kwark geven met wat probiotica daar doorheen en de volgende dag het voer wat ze normaal eten gedoseerd in kleine porties over de dag geven. Je kunt ook gerust wat Rodi geven, met de Cb die een stuk vetter is zou ik even wachten tot ze allemaal weer op orde zijn.
#512318
Ik vermoed, net als Angelique, een virus-infectie. Als alle honden last hebben... Zelf zou ik de honden die aan de diarree zijn zeker Okugest van VSM geven (drogist). En ik zou ook wat kwark/yoghurt geven. Met bijv. een geprakt banaantje. En wat probiotica er doorheen. Bedoel je dat ze a.s. vrijdag geopereerd wordt? Tja, als ze nog ziek is, dan denk ik niet dat je DA haar opereert.
#512468
Heee Jacq. fijn dat je je ook aangemeld hebt bij de BP, (misschien moet je je nog even voorstellen of had je dat al gedaan) ik wens je sterkte met je meiden en misschien kun je ook het vervolg erop zetten van vanmorgen ;D

Esther en d'r beestenboel
#512583
Ik wist dat het een virus was, ze zijn inmiddels hersteld. Althans zo lijkt het er nu op. Ik heb ze vanmorgen hun eerste maaltijd Carnibest gegeven. Ik wil liever niet meer wachten, ze eten hun normale voer toch niet. Zijn toch nog wat misselijk, misschien kan ik de misselijkheid met vers tegengaan. Het lijkt wel zo, want zelfs de ziekste van het stel, die heeft het bij de 2de keer aanbieden opgegeten, die kreeg een heel kleine portie.

WE hebben het gered geloof ik!

Het heeft even geduurd, en was best spannend.

Gr. jacqueline

[quote="Angelique"]
Als je honden stuk voor stuk aan de diarree gaan dan is de kans erg groot dat je een virus in huis hebt. Zeker ook omdat het spuitpoep is.
ik zou ze een dagje laten vasten eventueel alleen een lik kwark geven met wat probiotica daar doorheen en de volgende dag het voer wat ze normaal eten gedoseerd in kleine porties over de dag geven. Je kunt ook gerust wat Rodi geven, met de Cb die een stuk vetter is zou ik even wachten tot ze allemaal weer op orde zijn.
[/quote]
#512586
Hoi,

Ik heb ze biogarde gedaan. Alleen gisteren ben ik flink wat biogarde gaan geven en dat heeft mede geholpen denk ik. Vandaag was alles weer normaal. Nu even zien dat we de spijsvertering weer op gang krijgen ;o))

Heb overleg gehad en ze wordt niet geopereerd. Zelf wil ik dit ook niet, wil eerst kijken of ik haar goed aan het eten krijg, en dan moet ze even opknappen en dan durf ik het wel aan.

Groetjes,

Jacqueline

[quote="Lizzy"]
Ik vermoed, net als Angelique, een virus-infectie. Als alle honden last hebben... Zelf zou ik de honden die aan de diarree zijn zeker Okugest van VSM geven (drogist). En ik zou ook wat kwark/yoghurt geven. Met bijv. een geprakt banaantje. En wat probiotica er doorheen. Bedoel je dat ze a.s. vrijdag geopereerd wordt? Tja, als ze nog ziek is, dan denk ik niet dat je DA haar opereert.
[/quote]
#512588
Ik durf het ook niet aan, de da ook niet, ze moet in juni/julli loops worden.

De baarmoeder is vergroot dus hoe eerder eruit des te beter

Gr. jacqueline


[quote="Natasja1974"]
Ik zou het zelf ook niet aandurven, een operatie terwijl je hond ziek is. Wanneer moet ze loops worden?
[/quote]
#512589
Hoi Es,

Voorstellen, waar moet ik dat doen? Zo'n board raak ik meestal de weg kwijt hoor, kon mijn eigen bericht ook maar met moeite terugvinden LOL

Gr. jacqueline


[quote="Esther1963"]
Heee Jacq. fijn dat je je ook aangemeld hebt bij de BP, (misschien moet je je nog even voorstellen of had je dat al gedaan) ik wens je sterkte met je meiden en misschien kun je ook het vervolg erop zetten van vanmorgen ;D

Esther en d'r beestenboel
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door