Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#511606
Zal je zien, post ik dit bericht, is ze morgen 'officieel' loops... Maar ach...

Ted is nu ruim 2 en heeft drie loopsheden achter de rug. Die verliepen allemaal hetzelfde, ze bloedde, en werd schijnzwanger. Ted moet voor ons gevoel nu al een hele tijd loops worden (en ook qua tijd), zoals jullie misschien wel weten. Dat merk je altijd goed aan haar gedrag, ze wordt snauweriger, feller... Afijn, dat is nu al een maand of 2 zo. Zo'n 3 weken geleden dacht ik dat het nu wel echt zou gebeuren. Ze trok reutjes aan, moest zelf niets meer van reuen weten. Ik mijd dus keurig het park. Maar...geen loopsheid.

En nu...nu kom ik weer steeds vaker reutjes tegen die gewoon doorlopen, zonder noemenswaardige interesse in Ted. Ik waag me nu dan ook maar weer in het park.

Maar ik snap het niet. Zou ze soms 'stil' loops zijn geweest? Maar dan zou ze nu toch echt hangtieten en melkproductie moeten krijgen (zoals altijd), niets van dat alles...

Hele rare vraag... maar Sophie is hier de baas. De vorige loopsheid werd Ted vlak na Sophie loops. In de tussentijd is Sophie gesteriliseerd. Zou het kunnen dat Ted niet loops wordt omdat Sophie, de 'baas', niet meer loops wordt?

Ik snap er echt geen bietje van. Misschien wordt ze toch eerdaags gewoon loops, maar ik kan hier echt geen pijl op trekken. Wat denken jullie?
Door mutsie
#511615
Als vrouwen veel met elkaar omgaan dan gaan ook de periodes qua tijdstip samenlopen.

Wellicht is dit bij honden ook zo?
Dat het lichaam nu een beetje ''in de war'' is en dat ze later alsnog loops wordt.

Karin
Door Truus
#511631
Geen idee Geer :-\, je hebt inderdaad wel een stille loopsheid maar of dat nu ook zo bij Ted was, het zou kunnen.
Mischien ook een beetje in de war.
Maak je je zorgen?
Laatst gewijzigd door Truus op di 14 mar 2006, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#511634
Nou, zorgen niet echt.... 'T is meer een praktisch probleem, hoe stom het ook klinkt. Drie weken geleden heb ik mijn weekendje weg verzet omdat ik geen zin heb om anderen lastig te vallen met mijn loopse teef (en we zouden gaan wandelen) en omdat Ted dat ook niet leuk vindt... Achteraf niet nodig. Ik ben nu drie weken bezig om de meest stille losloopplekjes te bezoeken en het park te omzeilen, heel leuk, maar naar nu blijkt ook niet echt (meer) nodig... En ik vraag me dus oprecht af of het kan dat deze loopsheid als het ware is 'overgewaaid', ze vertoonde wel loops gedrag, maar lichamelijk niet. Ik snap er niets van ???
Door Truus
#511635
Wellicht de overgang....geintje ;) ;D

Ja ik snap je, het is lastig maar ik zou alles gewoon door laten gaan. Jammer dat je niet met Timo gaat wandelen want die heeft een perfecte neus voor loops teefjes.
Als ze verder geen ander gedrag vertoont en niet lusteloos is, zou ik het maar even afwachten :-\.
Door Lizzy
#511673
Oh, ik geloof absoluut dat de castratie van Soof invloed kan hebben op de cyclus van Ted! Hondenlijven zitten zo ingenieus in elkaar... In een roedel wolven worden alle teven ongeveer tegelijkertijd loops. En weet je waarom? Omdat ze dan allemaal schijnzwanger worden en allemaal eventueel de pups van de 'alfa-teef' kunnen voeren, als haar wat overkomt. Nou, da's toch super ingenieus?! Je zult nu weer aan 'haar nieuwe ritme' moeten wenne, vrees ik!
Door Helen
#511792
Ik heb hetzelfde met Kuma...pffff ik wacht al meer dan een maand op haar loopsheid....Ik ga nog steeds overal naar toe, maar ook zij wordt aardig lastiggevallen...pffff heel vermoeiend...De vorige keer ontwikkelde ze echt een bloemkool onder haar staart en bloedde ze 3 weken en nu nog niets...Maar lekker ruiken wel....
Door geer
#511966
Nah, vandaag heerlijk in het bos gewandeld...reutjes tegengekomen... D'r was d'r maar een die wat bleef plakken, maar de rest niet ??? Schiet mij maar lek. Hmmm...zou het natuurlijk helemaaaal niet erg vinden als dit het was.... ::) ;D
Door oebaya
#512292
Geer ga er maar vanuit, dat door de sterilisatie van Sophie, Ted terug is in haar eigen loopsheid ritme. Ik heb hier hetzelfde meegemaakt. Eén teef was elke 7 maanden loops, de ander elke 9 maanden. Vrij snel zaten de dames samen op elke 7 maanden. Toen is die van de 7-maanden cyclus gesteriliseerd om medische redenen en de ander viel terug naar 9 maanden cyclus. Maar, na 7 maanden zelfde verschijnselen als bij Ted: vervelend, de reuen om haar heen hangen, maar verder niets. Twee maanden later, dus na 9 maanden, helemaal hartstikke loops met alles er op en er aan.
gr.
Nicolette
Door conleeuw
#512348
nou hebben mijn dames nog nooit van sinchroon loopsheid gehoord, ieder houdt haar eigen schedule bij, ik ben er niet zo mee bezig wie wanneer loops moet worden, maar Dot is gewoon giga laat, dat weet ik omdat zij vorige keer voor Jazz loops werd en Jazz is nu al een week of 10 geleden loops geweest en bij Dot is nog geen vuiltje aan de lucht ;D Dot is bijna 3 en is niet ziek, eigelijk is Dot gewoon Dot, ze doet waar ze zelf zin in heb. Dus ik zie wel wanneer zij een keer loops is. Ik heb nog nooit mijn plannen verzet voor een loopsheid, dus ik zit daar ook niet mee, ik zie wel. Ik vermoed dat Ted, net als Dot gewoon Ted is, haar eigen klokje aanhoudt, of ze is inderdaad stiekum loops geweest, maar ik heb zo de vermoede dat jij dat dan wel door had ;D Dus aan mij heb jij ook niets, al wat ik kan zeggen is je ziet het wel 8)
Door geer
#512405
oebaya schreef: Geer ga er maar vanuit, dat door de sterilisatie van Sophie, Ted terug is in haar eigen loopsheid ritme. Ik heb hier hetzelfde meegemaakt. Eén teef was elke 7 maanden loops, de ander elke 9 maanden. Vrij snel zaten de dames samen op elke 7 maanden. Toen is die van de 7-maanden cyclus gesteriliseerd om medische redenen en de ander viel terug naar 9 maanden cyclus. Maar, na 7 maanden zelfde verschijnselen als bij Ted: vervelend, de reuen om haar heen hangen, maar verder niets. Twee maanden later, dus na 9 maanden, helemaal hartstikke loops met alles er op en er aan.
gr.
Nicolette
Hmm...dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Maar Sophie is maar een keertje loops geweest, en dat was toevallig net voordat Ted uit zichzelf ook loops had moeten worden. Ze wordt het om het half jaar, en 't is nu weer tijd.

Na jah, gister heerlijk uuuuuren in het bos gelopen en vanochtend uitgebreid door het park, niets meer aan 't handje. We wachten maar af!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door