Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#511962
Jeetje, mijn meiden hebben vandaag hun eerste kipdrumstick op! :D
Het ging niet slecht, Breezer kraakt de botjes als de beste! Wodka kauwt wat minder, maar toch wel... Alleen Dommelsch...ongeduldige donderstraal! Pakte de kip aan, keek me aan, liet het vallen, pakte het op en..kauw kauw... ???...slik!

Dat lijkt me wat te snel doorgeslikt? Volgende keer vasthouden??
Door tieneke
#512004
Beter is het om met kippennekken te beginnen ;)
Of als je daar niet aan kunt komen de botjes heel goed plat meppen met een hamer.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#512023
maar ik was juist zo bang dat ze met kleine onderdelen helemaal niet zouden leren kauwen. Heb er bewust over nagedacht. Breezer en Wodka doen het in mijn ogen ook niet verkeerd, alleen Dommelsch...
Door Lizzy
#512029
Eten je honden al wel rauw? Of zitten ze nog op de brokken? En was het nou een drumstick of een hele kip, die je aan de schrokkop van een Dommelsch hebt gegeven?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 15 mar 2006, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mutsie
#512035
Saskia71 schreef: maar ik was juist zo bang dat ze met kleine onderdelen helemaal niet zouden leren kauwen. Heb er bewust over nagedacht. Breezer en Wodka doen het in mijn ogen ook niet verkeerd, alleen Dommelsch...
Tsja dat heb je met zo'n naam he :D

Ik zou ook niet beginnen met een drumstick. Ze moeten eerst nog even ''leren'' bot te verteren. Kippennekken is dan wel kraakbeen, maar ik denk dat dat misschien bij jou honden in hun holle kies gaat.

Vleugels zijn wat dunner bot, maar sla het hoekje wel even plat met een hamer.

Zelf ervaar ik kipkarbonades als minder dik bot dan de drumsticks.

Karin
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#512068
Ze eten vanaf januari volledig kvv.

Hmmm, heb nu een beetje spijt van mijn actie van vandaag, ik vond mezelf zo stoer dat ik het durfde... :-\

Kan ik ergens aan zien als ze niet goed met de botten om kunnen gaan, qua verteren??
Sh*t, nu maak ik me zorgen...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#512070
Lizzy schreef: En was het nou een drumstick of een hele kip, die je aan de schrokkop van een Dommelsch hebt gegeven?
Het was een drumstick...
Door tieneke
#512076
Saskia71 schreef: Ze eten vanaf januari volledig kvv.

Hmmm, heb nu een beetje spijt van mijn actie van vandaag, ik vond mezelf zo stoer dat ik het durfde... :-\

Kan ik ergens aan zien als ze niet goed met de botten om kunnen gaan, qua verteren??
Sh*t, nu maak ik me zorgen...
Maak je maar niet ongerust,ongetwijfeld zijn ze al aardig aan het kvv gewend en zullen de botten volledig verteren ;)
De volgende keer voor de zekerheid goed platslaan.
Door danielle1980
#512079
ik ben ook niet met nekken begonnen, zelfs niet met kip.
maar met kalfsribben, nooit plat geslagen. :-\
wel vastgehouden. :-X
misschien volgende keer even vasthouden, zodat die wat beter kauwt. ;)
tot ie gewend is om te kauwen.
al is het bij die van mij ook hap slik weg. ::)
Door tieneke
#512081
Saskia71 schreef: Nee, drumstick(je)...kleintje...scheelt dat?... ::)
Haha..gelukkig heb je ook van die nogal kleine hondjes! ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door