Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#511220
Ik geef mijn honden de laatste tijd niet zo vaak eieren, omdat ik het eigenlijk altijd vergeet te kopen en dus hebben ze al een paar weken geen eieren gekregen. Is dit heel erg? Hebben ze het echt nodig? Soms krijgen ze weer wel een eitje, maar ook maar 1 of max. 2 keer per week.
Door Lizzy
#511701
Ik geef eieren hier gewoon heel. Met schil en al. Dat is ook hoe andere carnivoren ze eten. Pinkel laat de schil nog wel eens liggen, maar Brutus en Linga vinden de schil juist lekker. Crunch, crunch ;D. Een heel ei is een perfect compleet hapje. Het ei (vooral het eigeel) bevat veel fosfor, de schil bevat veel calcium.
Door Malamoods
#511703
Lizzy schreef: Ik geef eieren hier gewoon heel. Met schil en al. Dat is ook hoe andere carnivoren ze eten. Pinkel laat de schil nog wel eens liggen, maar Brutus en Linga vinden de schil juist lekker. Crunch, crunch ;D. Een heel ei is een perfect compleet hapje. Het ei (vooral het eigeel) bevat veel fosfor, de schil bevat veel calcium.
Weer wat geleerd! :)

Rachel.
Door tieneke
#511777
Ik geef de eieren ook heel,vooral Tinus weet er wel raad mee :P
Tara is een echte muts en meestal laat ik het ei even stuiteren voor haar,ze krijgen ieder 3 grote eieren per week.
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 15 mar 2006, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#511896
Ik dacht begrepen te hebben, dat een ei een zeer kompleet voedingsmiddel is. Ik geef twee keer per week één ei, verdeeld over drie kleine honden.
Er van uit gaande, dat, zoals ik lees, grote honden een paar eitjes per week eten, denk ik dat dit voor de kleinere wel genoeg is.
Door tieneke
#511905
Hanny schreef: Ik dacht begrepen te hebben, dat een ei een zeer kompleet voedingsmiddel is. Ik geef twee keer per week één ei, verdeeld over drie kleine honden.
Er van uit gaande, dat, zoals ik lees, grote honden een paar eitjes per week eten, denk ik dat dit voor de kleinere wel genoeg is.
Waarom niet 1 eitje per hond per week?
Of 2 ;)
Door Helen
#511913
Hier eten ze geen schil. Balou krijgt 2 eieren per week en Kuma 3 soms 4 (ligt aan de grootte vd eieren. Als we ze van vrienden met kippen krijgen zijn ze heel klein nl :))
Door roefus
#511916
Ik prak het ei met schil in de groentemix.
Dus eet Roefus braafjes ei EN schil.
Maar dan is de schil dus ook vermalen.
Anders weet ik weer zeker dat hij de schil netjes zou laten liggen ;D
Ooit, ooit, ooit....krijg ik een écht 'barfhond'. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door