Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#511692
Ja, ik geef het wel eens aan de honden en dan pureer ik het rauw door de groentemix. Knolselderij schijnt trouwens een gunstige uitwerking te hebben bij epilepsie, jicht, artritis en het heeft een kalmerend effect op het zenuwstelsel. Het bevat ook veel foliumzuur. En het kan dus echt rauw gegeven worden.
Door workingmalinois
#511695
Ik ben van plan om een vleesmolen te kopen. Heb een optie op een tweedehands industrieel model.
Kan ik daar, behalve vlees, ook groenten zoals knolselder mee malen denk je?

Voor mijn mixertje is dat namelijk te veel van het goede ;D

Heb ook al rondgekeken voor een Champion Juicer tweedehands, maar dat is niet zo evident.
In Amerika staan er genoeg op ebay aan spotprijzen, maar als je dan de verzendingskosten rekent, kan je beter een nieuwe kopen >:(
Door Lizzy
#511696
workingmalinois schreef: Ik ben van plan om een vleesmolen te kopen. Heb een optie op een tweedehands industrieel model.
Kan ik daar, behalve vlees, ook groenten zoals knolselder mee malen denk je?

Voor mijn mixertje is dat namelijk te veel van het goede ;D

Heb ook al rondgekeken voor een Champion Juicer tweedehands, maar dat is niet zo evident.
In Amerika staan er genoeg op ebay aan spotprijzen, maar als je dan de verzendingskosten rekent, kan je beter een nieuwe kopen >:(
Volgens mij kun je de knolselderij wel in de vleesmolen doen, maar schiet je daar weinig mee op. Volgens mij blijft het te grof. Maar je zou het kunnen proberen! Wat je ook kunt doen is de knolselderij licht stomen en dan geven.

Volgens mij werkt een Amerikaans model Champion Juicer niet op ons electriciteits-net. Dus die gok zou ik niet nemen.
Door Lizzy
#511702
workingmalinois schreef: THANKS!!! Aan dat electriciteitsnet had ik nog niet gedacht :-[
Ik heb daar ook ooit een keer niet aan gedacht toen ik iemand een electrische tandenborstel mee liet nemen vanuit de States..... Die dingen waren hier toentertijd nog duur en daar niet. Maar mooi dat het ding hier niet aan de praat te krijgen was :-[ :(.
Door tieneke
#511778
Lizzy schreef: Ik heb daar ook ooit een keer niet aan gedacht toen ik iemand een electrische tandenborstel mee liet nemen vanuit de States..... Die dingen waren hier toentertijd nog duur en daar niet. Maar mooi dat het ding hier niet aan de praat te krijgen was :-[ :(.
;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door