Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hilde
#511689
Is er hier wel eens een discussie geweest over de verschillende merken ontwormingsmiddelen. Want als je naar de dierenarts gaat raad zij/ hij je gewoon aan wat ze hebben. Maar er zijn zoveel soorten.
Ik vroeg me af of er ook een bestaat die niet gelijk de wormen helmaal vernietigd zodat je in de poep niet eens meer wormen ziet. Bij kinderen weet ik dat je een middel hebt en dan zie je in ieder geval nog de (dode) wormpjes terug in de poep. Dat lijkt me een minder heftig middel dan een middel dat alles gelijk vernietigd. Maar ik kan het mis hebben???

Hilde
Gebruikersavatar
Door Angelique
#511945
Hilde schreef: Is er hier wel eens een discussie geweest over de verschillende merken ontwormingsmiddelen. Want als je naar de dierenarts gaat raad zij/ hij je gewoon aan wat ze hebben. Maar er zijn zoveel soorten.
Ik vroeg me af of er ook een bestaat die niet gelijk de wormen helmaal vernietigd zodat je in de poep niet eens meer wormen ziet. Bij kinderen weet ik dat je een middel hebt en dan zie je in ieder geval nog de (dode) wormpjes terug in de poep. Dat lijkt me een minder heftig middel dan een middel dat alles gelijk vernietigd. Maar ik kan het mis hebben???

Hilde

Banminth laat de wormen heel zodat je kunt zien of en hoeveel wormen er daadwerkelijk ingezeten hebben. Is te bestellen bij je DA.
Door Ine
#512154
[quote="Angelique"]
Banminth laat de wormen heel zodat je kunt zien of en hoeveel wormen er daadwerkelijk ingezeten hebben. Is te bestellen bij je DA.
[/quote]

Van Banminth hebben de puppen ook het minste last. Geen spuitpoep en niet overgeven. (mijn ervaring)
Door Hanny
#513289
Ik meen, dat Drontal niet voor pupjes is, als ze nog zo jong zijn. Ik kan het nu niet vinden, maar dacht het ergens gelezen te hebben.
Hier wordt altijd voor de pupjes Banminth gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#513296
[quote="Hanny"]
Ik meen, dat Drontal niet voor pupjes is, als ze nog zo jong zijn. Ik kan het nu niet vinden, maar dacht het ergens gelezen te hebben.
Hier wordt altijd voor de pupjes Banminth gebruikt.
[/quote]

Je hebt ook Drontal Pup. Een breedspectrum ontwormmiddel, op zich natuurlijk wel effectief, ook weinig diarreeproblemen in de regel, maar ik (who the * "m I) vind de to the point reactie die ik de laatste keer bij mijn nestje had wel erg heftig. Krampen en schuimbekken, algehele malaise voor een klein kwartiertje. Dus sla ik deze voortaan maar over en ga terug naar de Vitaminthe en/of de Banminth.
Door Hanny
#513348
Omdat ik nieuwgierig was, waarom ik dacht geen Drontal voor de pupjes te kunnen gebruiken, heb ik even bij Drontal voor pupjes gekeken en zag, dat het vanaf twee weken 1 ml per kilo hond is.
Bij ons wegen ze dan een pondje, vandaar dat ik wel gedacht zal hebben, dat Drontal niet kan. Zou dan misschien wel een halve ml. kunnen geven, kan waarschijnlijk ook wel.
Ik houd het maar bij Banminth, bevalt hier trouwens beter, dan vitaminthe
Door H.F.E.R.
#513386
Mijn pup heeft nu al tweemaal Dogminth gekregen. En er zaten de eerste keer ( 8 weken) inderdaad dode wormen in zijn ontlasting. De tweede maal op 10 weken en geen wormen meer. Het is een breed spectrum middel. Het is een pasta dat je onder het eten kan mengen en heeft geen ongewenste nevenefecten. 2cm per kg lichaamsgewicht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#513413
[quote="Hanny"]
Omdat ik nieuwgierig was, waarom ik dacht geen Drontal voor de pupjes te kunnen gebruiken, heb ik even bij Drontal voor pupjes gekeken en zag, dat het vanaf twee weken 1 ml per kilo hond is.
Bij ons wegen ze dan een pondje, vandaar dat ik wel gedacht zal hebben, dat Drontal niet kan. Zou dan misschien wel een halve ml. kunnen geven, kan waarschijnlijk ook wel.
Ik houd het maar bij Banminth, bevalt hier trouwens beter, dan vitaminthe
[/quote]

Ikzelf heb Banminth nog niet gebruikt in een nest, wel eerder Vitaminthe en dat gaf hier geen problemen met diarree oid. Deze keer had ik gedacht om de 1ste keer met banminth te ontwormen en daarna met een vitaminthe die breedspectrum is.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#517967
Ik heb altijd banmint gebruikt en ik vind het een geweldig middel, je ziet dat er wormen zijn omdat ze niet oplossen en het is specifieck alleen voor spoelwormen (andere wormen hebben pups niet , tenminste als ze bij een fokker vandaan komen die zorgt dat de moeder vrij is van allerlei andere wormen) Geen diaree niet spugen. Deze keer heb ik ook drontal pup gebruikt daar kregen ze hier wel wat diaree van en ik heb geen worm gezien maar ik weet dus ook niet of dat was omdat er geen wormen waren of dat ze zijn opgelost.
Door Hanny
#518105
Omdat Angelique het over een breedspectrum ontwormingsmiddel had, heb ik net even gekeken op de tube banminth, die hier nog ligt en daar staat op "breedspectrum ontwormingsmiddel".
Dit is een 24 grams tube, waar je twee centimeter per kilo hond van moet gebruiken. Heb geen idee, of er ook een speciale is voor alleen spoelwormen.
Door Jesse1
#532180
Ik heb de pups van 2 weken net ontwormt met banminth die ik net bij de da opgehaald heb. Ging prima geen geknoei al was het wel even uitzoeken hoeveel ze moesten krijgen want 1 streepje staat voor 2 kilo lichaamsgewicht dus het is ff gokken hoeveel je moet spuiten voor 800 gram ;D maar het is gelukt en ben benieuwd of ik werkelijk wormen tegenga komen. Mama Jesse is nogal razend snel met het opruimen ;D

groetjes miranda
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door