Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rh
#511593
Onze Golden Quinten, ( 11 jaar )
Soms naar het eten (Carnibest) drinkt hij heel veel. Heel de bak met drinken achter elkaar kort er op moet hij plassen hij plast dan heel veel en lang met kreunend geluid erbij. Overdag drinkt hij bijna niet.

wat kunnen we hier aan doen?

met vriendelijke Groet,
Rene en Hennie

Hallo hier Hennie en Rene wij willen iedreen bedanken voor de warme en goede reakties over Quinten zijn plassen wat het nou geweest is weet ik ook niet maar alles lijkt weer ok.
Toch wil ik volgende week als ze ingeend moeten worden wat urine meenemen.
Langs deze weg allemaal hartelijk dank voor julie reaktie.
Groetjes Hennie en Rene.
Laatst gewijzigd door rh op wo 22 mar 2006, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#511596
het lijkt mij dat je richting dierenarts moet :-\ maar wacht even de reactie van andere barfers af
zelf denk ik dat als je naar de dierenarts gaat je even urine mee moet nemen van de hond.

beterschap.
Door Laura2004
#511598
Ik denk dat je hond een blaasontsteking heeft. Ik zou wat urine opvangen en het naar de DA brengen, want dit is niet normaal.
Volgens mij is het het beste als je ochtendurine opvangt, maar dat weet ik niet zeker :-\
Door geer
#511602
'Lekt' hij verder niet? Doet hij veel kleine plasjes? Volgens mij duidt dat op een blaasontsteking...

En als hij kreunt, is het dan een 'pijnkreun'? 'T kan natuurlijk ook zijn dat hij iets in z'n urineweg heeft oid...

Misschien toch even naar de DA?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#511603
dacht ook meteen aan blaasontsteking. Heb zelf ooit een fikse gehad en ik dronk toen automatisch meer, want anders ging ik door de grond van de pijn tijdens het plasje plegen. Trouwens met veel water deed het nog pijn. lijkt me dat in ochtendurine de concentrarie van onstekingscellen (of zo) groter is omdat er dan minder water bij zit.
Door geer
#511604
Mja, maar bij een blaasontsteking heb je veelal toch de neiging om heeeel vaak te plassen, en dan komt er weinig. Bij een lange, pijnlijke plas zou er misschien eerder een ontsteking in zijn piem kunnen zitten? Of gruis?
Door karin2
#511607
bij veel drinken denk ik toch ook altijd aan eventueel suikerziekte , ik zou zeker zijn urine meenemen naar de DA
Door Laura2004
#511609
geer schreef: Mja, maar bij een blaasontsteking heb je veelal toch de neiging om heeeel vaak te plassen, en dan komt er weinig. Bij een lange, pijnlijke plas zou er misschien eerder een ontsteking in zijn piem kunnen zitten? Of gruis?
Dat zou idd ook goed kunnen. Het lijkt me in ieder geval verstandig om de urine te laten bekijken bij een dierenarts ;)
Door Lizzy
#511675
Hij is de allerallerpiepste niet meer dus eventueel zou het kunnen zijn dat zijn nieren wat minder goed functioneren. Suikerziekte is ook een mogelijkheid. Ik zou met urine naar de DA gaan en ook zeker bloed laten prikken voor een bloedwaarde bepaling.
Door Steph
#513249
Zeker de ochtend urine eens nemen, en als je kunt eerst eens zijn piemeltje met nat doekje afkuisen, dan zijn de vuilste bacteriën hier al weg en kunnen ze beter zien wat er juist in die urine zit. Zit er geen bloed in de urine? Kan misschien ook prostaat probleem zijn?
Door Nelly
#513923
Hopenlijk zijn ze al met hem naar de DA geweest, dit soort dingen moet je niet al te lang aankijken vind ik.
Door Nelly
#513980
Zullen we dan maar optimistisch proberen te zijn en zeggen geen nieuws is goed nieuws? Hoewel ik wat twijfels heb :-\
Door Lil
#514550
Oh hopelijk goed nieuws, Boris had hier ook last van, het was toen chronische prostaatontsteking en nu is hij al een jaar geslachtsloos :'( :'( :'(. Nou ja, een wielie heeft hij nog, maar castratie was de enige uitweg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door