Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#511197
Ik baal wel zo van mezelf..... Joep had tijden prima ontlasting (voor zijn doen). Zaterdag op de markt dacht ik: laat ik eens een sardientje kopen. 's Avonds iedere een half sardientje gevoerd door het vlees. Zelf Joris, die normaal moeilijk vis eet, at het op! Ik hartstikke blij. :D :D :D

Zondagochtend komt Eddie terug met de jongens en de mededeling: Joep is verschrikkelijk aan de diarree.... :-\ :-X. En dat is ie nu dus nog steeds.

Ik ga dus geen vis meer voeren, maar vind het wel vreemd. In het begin kon Joep wel tegen sardientjes, nu dus (denk ik tenminste) niet meer. Daarnet begon hij ook weer slijm te poepen. :( :( :(

Ga hem vanaf vanavond weer groene leem door het voer geven. Heb ik zondag ook gedaan en toen viel het verder wel mee met de diarree. Ontlasting was wel dun, maar niet waterdun. Vandaag dus wel weer.
Door Peet
#511199
Beau kan ook niet tegen sardienes...gaat geheid aan de dunne....ik geef het dus maar gewoon niet meer... :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#511232
Al is ie schraal, het is een troost! Joep kan dus helemaal niet tegen rauwe vis, raakt overal van aan de dunne.

Vis in blik is geen enkel probleem, maar ja...... Visoliecapsules lukt gelukkig ook wel.
Door Peet
#511264
Overigens..is groene leem niet wat heftig als het om een "onschuldige" diarree gaat?

Of geef je het voor een speciale reden?

(Ik zou zelf gewoon wat Okugest pakken....)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#511297
De vorige keer toen Joep zo'n diarree had gaf ik dus Okugest en dat hielp niets..... Op het moment dat ik met groene leem begon (een klein schepje 1x per dag door zijn eten), dikte zijn ontlasting snel in en was de diarree over.
Door Lizzy
#511366
Je schrijft dat hij "voor zijn doen" goede ontlasting had. Maar, wat betekent dat? Niet echt ideaal, die ontlasting van hem? Wat mankeert eraan?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#511557
Nou Lizzy, ik heb het al eerder in een andere topic verteld dat Joep en Joris zo'n verschillende ontlasting hebben.
Joris heeft de perfecte barfkeutels (die ik herken uit jullie verhalen) die je rustig met blote handen aan kunt pakken zonder vieze handen te krijgen.

Joep daarintegen heeft toch vaak zachtere ontlasting, ook niet altijd hoor. Maar Joep poept tijdens een wandeling vaak 2x, de eerste keer perfecte drollen en de tweede keer zachter.
Door Truus
#511561
Vaak zie je dit bij hele drukke hondjes, is Joep druk in beweging tijdens het wandelen? Drukker b.v. dan Joris?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#511577
Truus schreef: Vaak zie je dit bij hele drukke hondjes, is Joep druk in beweging tijdens het wandelen? Drukker b.v. dan Joris?
:) :) :)Truus nu heb je een glimlach op mijn gezicht gebracht! Nee dus, Joep is de relaxtheid zelve. Maakt zich niet druk als het niet nodig is. Joris daarintegen is een hieperdepieper hondje.

Joep doet echter wel zijn eigen ding. Lekker door de struiken struinen en speuren en geregeld doen of de stront in zijn oren zit. :-X :-X ;D

Maar sinds ik Joris heb valt het gewoon op dat ze beiden zo verschillend poepen. Ook qua hoeveelheid hoor. Joep poept vaak alleen maar 's ochtends en dan niet weer. Nu hij diarree heeft is het anders, maar dan nog poept hij vaak alleen 's ochtends en 's middags.
Door Truus
#511581
;D Dus ik had het helemaal mis. Hier moet Timo ook altijd minstens 2x op een dag en Mila maar 1x een klein drolletje. Het is heel verschillend bij die twee.
Waarom de ontlasting de tweede keer dunner is, weet ik niet :-\
Door Lizzy
#511676
Ik denk dat heel veel honden de 2de keer, bij een boswandeling, zachter poepen. Ik zie dat bij mijn honden ook wel. Maar daarnaast heeft hij ook een gevoeliger spijsverteringssysteem. En ik ben bang dat je dat moet accepteren... Ik geef je een stom voorbeeld: als wij hier kaasfonduen of we eten patat (en dat doen we dus zelden): dan heb ik dezelfde avond giga darmkrampen. Leo heeft daarintegen nooit maag/darmkrampen en een spijsverteringssysteem van beton. Je zou wel weer kunnen overwegen om hem langere tijd probiotica te geven. Van een goed merk. En eventueel zelfs probiotica met extra vezels.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#511704
Wat is probiotica met extra vezels Lizzy? Dan ga ik dat halen en er vandaag nog mee beginnen.

Joep heeft idd een veel gevoeliger darmstelstel dan Joris, daar kan ik echt niet onderuit. Het enige wat ik graag wil voorkomen is dat hij echt dagen achter elkaar diarree heeft. Hij wordt daar namelijk heel snel magerder door en dat is echt niet nodig.

Vanochtend was het weer redelijk, niet hard hoor maar ook beslist niet zacht.
Door Lizzy
#511709
Lees deze maar even (als je zin hebt natuurlijk ;D):

http://www.whgdierenartsen.nl/html/vestiging_dodewaard/frameset_whgnieuws.asp?http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=220

Ik bedoel dus de Protexin® Pro-Fibre.

Je kunt ook gewoon eerst normale probiotica proberen hoor, maar ik weet niet, ik moest aan deze probiotica denken toen ik het verhaal van Joep zat te lezen... Het is helaas alleen via de DA te bestellen, deze probiotica.

Eet Joep nou wel of niet veel groente (hoe zat dat ook alweer? Vaag staat me bij dat hij er niet zo van houdt?).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#511712
Lizzy schreef: Eet Joep nou wel of niet veel groente (hoe zat dat ook alweer? Vaag staat me bij dat hij er niet zo van houdt?).
Joep is inmiddels zover dat hij heel graag groente eet. Zelf als ik het hem zo geef, eet hij zijn groente op. Dat heeft hij overgehouden aan de vorige keer toen hij zo'n diarree had.
Ik heb hem toen een poosje lichtverteerbaar gevoerd en op de een of andere manier is hij daar een ontzettende hongerlap (lees vreetzak) van geworden. Tegenwoordig kun je het niet afknipogen of het is op.

Is het beter dan dat ik hem wel of niet (veel) groente voer?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door