Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tjaardtransbv
#511286
Mijn boomer hondje is nu ruim 3 mnd. ( Bowie).
Hij eet al vanaf het begin Royal Canin mini.
Mijn trainster raad mij aan om over te stappen op Carnibest-Natuur (versvlees).
Hij eet zeer goed en zijn ontlasting is oke.
Is het nou wel verstandig om te veranderen.

Volgens haar is Carnibest veel gezonder.
Graag Uw advies. T. Wiebenga.
Door Esther1963
#511295
Ik heb ook een jong hondje van 7 maanden en als ik eerder geluisterd had naar de mensen om me heen had ik misschien nu geen problemen met haar darmpjes gehad. Ze staat nu 1 maand op vers vleesvoer en zoals het er nu naar uitziet blijft ze hier haar hele verdere (ik hoop heel lange) leven op staan.

Esther en d'r beestenboel
Door Borke
#511508
Heel verstandig om even hier op Barfplaats te komen kijken en meerdere menignen te vragen.

Carnibest is uitstekende voeding!
Onze hond en 6 katten eten ook vers en ik dacht ook altijd dat zij prima ontlasting hadden.
Desalniettemin was het een enorm verschil toen wij vers gingen voeren (veel minder ontlasting)!

Daarbij komt dat je bij een jong hondje ook het immuumstelsel nog aan het opbouwen bent en dat gaat het beste met vers voer.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#511564
Ik zou zeggen geen Royal canin.

Zelf gaf ik mijn Skik in het begin puppie brokjes van Hills hij at hier heel goed van en had nergens last van.
Uit een soort nieuwschierigheid gaf ik hem versvlees.
In het begin wilde ik beide afwisselen maar het begon mij steeds meer tegen te staan om nog langer brokken te voeren. Als je alleen al kijkt naar het verschil aan ontlasting! Uiteindelijk heb ik de brokken niet meer opgemaakt en krijgt Skik nu versvlees (ik wissel af met verschillende merken, dat gaat heel goed). Ik moet zeggen de verhalen hier op barfplaats en mijn eigen ervaringen hebben mij ervan overtuigd dat versvlees beter voor mijn hond is dan brokken.
Ik zou zeggen er valt hier heel wat te lezen dus begin daar eens mee.
Succes ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door