Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Perdita
#511512
Ok, mijn eerste vraag. :D
Ik geef sinds een week of zo mijn twee katten KVV Duck. Voorlopig krijgen ze in de morgen hun brokjes :-X en 's avonds Duck. Ik ben nog een echte leek, dus dacht ik nog niet volledig over te stappen, tot ik wat meer info heb.
Ik geef de enkelvoudige duck (deze drie soorten: kip, rund en pens). Wat vinden jullie hiervan? Zou ik beter de compleet versie geven (voor honden)?

Zit in de enkelvoudige duck alles wat mijn katten nodig hebben? Genoeg calcium, genoeg taurine?

Of geef ik beter een ander merk? Maar duck is wel het enige waar ik makkelijk kan aan geraken. (moeilijk gaat ook wel hoor ;D)

Mag ik af en toe een rauw eitje over de duck mengen, of brengt dat de balans van de voeding in gevaar?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#511522
Ik dacht dat in de duck enkelvoudig wel calcium zit, de complete versie hoef je niet te geven want daar zit als extra alleen maar graan bij en dat wil je je kat helemaal niet geven. Wat ik wel erbij zou geven is hart en bv soepvlees voor de taurine daar zit aardig wat in.
Door tieneke
#511796
AstridStraver schreef: In aanvulling op wat Sylvia zegt , ikzou dan helemaal met de brokken stoppen en alleen nog vers voeren ;D
Is veel gezonder :D
Door Perdita
#512189
Dat is uiteindelijk de bedoeling :). Maar omdat ze nog niet zoveel lusten (vooral Loki niet en het is voor hem dat ik wil overschakelen) ben ik bang dat de voeding nog wat te eenzijdig is.

Maar ik ga in elk geval al op zoek naar hart, en soepvlees is geen probleem.
Maakt het iets uit van welk dier het hart komt? Ik vrees ook dat Loki hier echt aan moet wennen. Merlijn niet, dat is een veelvraat.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#512234
Perdita schreef: Dat is uiteindelijk de bedoeling :). Maar omdat ze nog niet zoveel lusten (vooral Loki niet en het is voor hem dat ik wil overschakelen) ben ik bang dat de voeding nog wat te eenzijdig is.

Maar ik ga in elk geval al op zoek naar hart, en soepvlees is geen probleem.
Maakt het iets uit van welk dier het hart komt? Ik vrees ook dat Loki hier echt aan moet wennen. Merlijn niet, dat is een veelvraat.
maakt niet uit lam,rund ,kip allemaal goed
Door Maris
#512630
Perdita schreef: Dat is uiteindelijk de bedoeling :). Maar omdat ze nog niet zoveel lusten (vooral Loki niet en het is voor hem dat ik wil overschakelen) ben ik bang dat de voeding nog wat te eenzijdig is.

Maar ik ga in elk geval al op zoek naar hart, en soepvlees is geen probleem.
Maakt het iets uit van welk dier het hart komt? Ik vrees ook dat Loki hier echt aan moet wennen. Merlijn niet, dat is een veelvraat.
Passie van mij trekt overal bijna dr neus op maar hart vind ze heerlijk. Ik hing pas geleden in het rundervak bij de AH en wat zag mijn oog, runderhart met een leuk plaatje van een hond erop, mijn ogen vielen open, maar puntje bij paaltje was het hier in huis smullen beblazen ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door