Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#510614
Ik heb dus voor het eerst lamsribben van CB in huis en ligt het aan mij of zijn die krengen keihard.
Mijn honden hebben met geen enkel bot moeite, maar deze krengen krijgen ze met geen mogelijkheid doorgebeten. Ze hebben er gisteren een uur over gedaan. Ziggy heeft het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen, maar Kai heeft het opgegeven na een uur :o
Zijn ze altijd zo hard? Of heb ik misschien gewoon pech :-\
Door tieneke
#510615
Waren dus oudere lammeren ;)
Normaal zijn ze wel wat zachter zou ze niet meer geven in ieder geval,lijkt me niet zo fijn voor de tandjes.
Door Laura2004
#510620
tieneke schreef: Waren dus oudere lammeren ;)
Normaal zijn ze wel wat zachter zou ze niet meer geven in ieder geval,lijkt me niet zo fijn voor de tandjes.
Ik heb 10 kilo! :o Dat zou ik echt heel erg vinden, ik zit zonder werk en ze waren niet gratis, het zijn als het goed is lamsribben dus ik neem aan dat ze gewoon goed zijn :-\ Ik vind het echt zonde om ze weg te doen ofzo :(
Door tieneke
#510623
Ik heb ook wel eens lamsribben aan de nollebakmonsters gegeven die echt keihard waren,ze hadden er dan duidelijk meer moeite mee.
Deze kwamen zo van de slachterij,zaten dus oudere dieren tussen.
Een beetje normale lamsrib kun je met een nijptang doormidden knippen.
Als ze na een uur nog met zo'n rib aan het stoeien zijn zou je kunnen zeggen dat ie aan de harde kant is,hier deden ze er hooguit 10 minuten over.
Door Laura2004
#510654
tieneke schreef: Als ze na een uur nog met zo'n rib aan het stoeien zijn zou je kunnen zeggen dat ie aan de harde kant is,hier deden ze er hooguit 10 minuten over.
Hier doen ze er normaal gesproken ook hooguit 10 min. over :-\
Door Lizzy
#510656
Bij mijn gingen dit soort botten direct de kliko in. Ik heb geen zin om mijn honden hun gebit te laten slopen op veeeeel te harde botten, als ik eerlijk ben.... En zo te lezen zijn deze botten gewoon veel te hard.
Door Laura2004
#510658
Lizzy schreef: Bij mijn gingen dit soort botten direct de kliko in. Ik heb geen zin om mijn honden hun gebit te laten slopen op veeeeel te harde botten, als ik eerlijk ben.... En zo te lezen zijn deze botten gewoon veel te hard.
Ik ga het nog 1 keer proberen en dan heb ik maar pech :-\ Misschien waren dit heel toevallig 2 harde stukken, maar ja, dat zal wel niet. Ik baal er wel van, want het is wel 10 kilo.
Door roefus
#510661
Ik heb dit dus ook vaker gehad met lamsribben.
Of wat men daarvoor verkoopt.
Het kan zijn dat je geluk hebt, en dat de volgende serie iets zachter is.

Mijn ervaring ermee was dat Roef ze echt pas met heel veel moeite gekauwd kreeg.
Dit gebeurde twee dagen achter elkaar.
Daarna had hij er behoorlijk veel last van, de boel leek eerst verstopt, maar uiteindelijk kreeg hij ettelijke dagen diarree en wilde niet meer eten.
Dus het 'viel' inderdaad niet zo lekker.
En nu kijk ik ook ernaar.
Soms heb ik 'zachte' ribbetjes, maar ze vallen ook geregeld tegen.
Dan zijn ze knoerhard en volgens mij kan het niet anders, of het moeten dan 'tandenslopers' zijn.

Ik heb een grote hond, die moet dus bést wel redelijk kunnen bijten.
Maar ik vind sommige lamsribben (of is het schaap?) doodgewoon ondoenlijk.
En nee.......goedkoop zijn ze ook nog niet.
En ik heb er al redelijk wat in de kliko gesmeten.
Want ik geef het niet meer, als hij er zoveel moeite mee heeft.
(en overigens.....dan krijg je ze wérkelijk niet met een nijptang door).
Gebruikersavatar
Door cheeta
#510667
ik heb ook een aantal keren van cb lamsribben gehad en helaas waren er ook harde bij je moet een beetje massel hebben, ik koop ze daar niet meer :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#510700
Laura2004 schreef: Ik ga het nog 1 keer proberen en dan heb ik maar pech :-\ Misschien waren dit heel toevallig 2 harde stukken, maar ja, dat zal wel niet. Ik baal er wel van, want het is wel 10 kilo.
Breng ze anders lekker terug, want je hebt wel de prijs van een lamsrib betaald en die dus niet gekregen. Zal lache zijn zeg, als iedereen ze dan maar fijn de kliko in zou gooien.
Door Laura2004
#510710
Angelique schreef: Breng ze anders lekker terug, want je hebt wel de prijs van een lamsrib betaald en die dus niet gekregen. Zal lache zijn zeg, als iedereen ze dan maar fijn de kliko in zou gooien.
Audrina heeft ze voor mij meegenomen, dus ik zou niet weten waar ik ze naartoe zou moeten brengen :-\
Door Saskia C.
#510718
Gewoon een email sturen naar Corine van Carnibest. En daar het probleem in voorleggen. Ze zijn er erg op gericht dat de klanten tevreden zijn en als niemand het meldt weten ze dat niet. Succes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#510721
Laura2004 schreef: Audrina heeft ze voor mij meegenomen, dus ik zou niet weten waar ik ze naartoe zou moeten brengen :-\
Ja, das yoghurt natuurlijk, want Audrina kan hier ook niks aan doen en terug naar de verkoper, zal dan wel terug naar Ermelo zijn. Nou fijn dan, 25 pleuroos de kliko in :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door