Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#509749
Biska heeft een lelijk kuchje. Ze kucht wel vaker af en toe en ik heb dat altijd geweten aan het feit dat ze ontieglijk aan de lijn trekt, hetgeen ik haar nog altijd niet echt heb kunnen afleren. Maar nu is het net of ik een zeehond in huis heb.
Afgelopen week heb ik haar een paar keer horen kuchen, maar sinds ons vertrek uit Kroatië is het erger. Ze heeft tot gisteren wel goed gegeten, maar nu hoeft ze niets. Wel wil ze graag een beetje honing oplikken.
Ze hoest hoofdzakelijk als ze wakker is en dan vooral als ze in actie komt. Als ze ligt te slapen dan hoor ik haar niet. Ze heeft geen koorts en is iets rustiger dan anders (kan ook zijn doordat ze een beetje schijnzwanger is), maar niet echt ziek. De andere honden hebben nergens last van.
Het klinkt wel een beetje als kennelhoest. Ik geef haar nu maar vitamine C, propolis en wat honing. Verder nog suggesties? Ik dacht aan iets van tijmsiroop, maar dat heb ik vandaag niet meer weten te bemachtigen.
Door Lizzy
#509751
Klinkt mij ook als kennelhoest. Tussistin van VSM is werelds! Maar ja, of je dat kunt bemachtigen....? Ik moet wel zeggen dat Brutus hetzelfde heeft: lieren aan de riem. En soms leverd dat (hebben we gemerkt) een geirriteerd strottenhoofd op en dan loopt hij toch wel een dag of 2 a 3 te kuchen. Sinds hij een tuigje om heeft gaat het veeeeeeel beter! Hij trekt hiermee ook veel minder aan de lijn trouwens!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 11 mar 2006, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#509776
Ik zat ook al te denken aan een tuigje, maar twijfelde omdat mijn ervaring met Stan was dat hij met een tuig nog veel harder trok. Maar ik hoor ook tegenovergestelde berichten, dus het is het proberen waard. Ik had ook al aan een halti gedacht, maar ik ben eigenlijk niet zo'n fan van die dingen.
Tussistin heb ik helaas niet in huis, dus dat zal wel maandag worden voordat ik dat kan bemachtigen.
Door Lizzy
#509779
Ben je nu in NL? Sommige AH's zijn op zondag open en sommige verkopen geneesmiddelen + homeopathische geneesmiddelen!

Als ik Brutie nu een gewone halsband om doet, staat hij binnen een paar seconden te braken/kokken/kuchen, dus voor hem is een tuigje echt een uitkomst!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#509786
Nee, ik zit in België. Maar ik zit dicht bij de grens en ik moet morgen voor hondentraining in NL zijn, dus misschien kan ik iets bemachtigen.
Door Dtje
#510196
Sonja schreef: Ik zat ook al te denken aan een tuigje, maar twijfelde omdat mijn ervaring met Stan was dat hij met een tuig nog veel harder trok. Maar ik hoor ook tegenovergestelde berichten, dus het is het proberen waard. Ik had ook al aan een halti gedacht, maar ik ben eigenlijk niet zo'n fan van die dingen.
Tussistin heb ik helaas niet in huis, dus dat zal wel maandag worden voordat ik dat kan bemachtigen.
Waarom ben j geen fan van de halti? Ooit heb ik ze als kraamcadeau gekregen;geweldig! Kind in buikdrager Saarlozen in de halti en stappen maar!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#511064
Mien schreef: Waarom ben j geen fan van de halti? Ooit heb ik ze als kraamcadeau gekregen;geweldig! Kind in buikdrager Saarlozen in de halti en stappen maar!
Ik ben bij een overenthousiaste en onstuimige hond als Biska een beetje bang dat ze zichzelf een nekbeschadiging bezorgt met zo'n halti. Er wordt altijd gezegd dat je geen correctie/ruk aan de riem mag geven als je een halti gebruikt en dat zal ik dus ook niet doen. Maar als Biska ergens lucht van krijgt dan vergeet ze even alles om zich heen en schiet abrupt weg. Dan geeft ze dus zelf die ruk.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#511066
Robert Koncarevic schreef: Hoe gaat het nu met Biska?

P.S. Welkom terug!
Ik heb Tussistin weten te bemachtigen en dat krijgt ze nu. Ze hoest nog steeds, maar vooral als ze zich ergens druk over maakt. Mensen aan de deur, etenstijd e.d.
Gedurende de nacht heb ik haar niet één keer gehoord. Gistermiddag heeft ze los in de tuin lopen rennen en dan hoor je haar ook niet.
Zat ook te denken dat de lucht misschien wel erg droog is binnenshuis. Misschien moet ik maar even een bakje water op de kachel zetten.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#517723
Het kuchen is nu zo goed als over. De tussistinsiroop vond ze erg lekker en de lepeltje honing ook en ze is een beetje boos dat ze al dat lekkers nu niet meer krijgt.
Wel frappant: Biska is de enige hond hier die een half jaar geleden volledig is ingeënt, ook tegen kennelhoest. En ze was ook de enige hond hier die er last van heeft gehad. De rest heeft gewoon met haar gespeeld en met haar in één auto gezeten, maar ik heb tot nu toe nog geen kuchje gehoord.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door