Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door missy21
#509883
als ik tegen mensen in mijn omgeving vertel dat ik al deels barf, maar me er nog meer in wil gaan verdiepen en verder erop over wil stappen, krijg ik vaak negatieve reacties...
gister kreeg ik weer kommentaar van: ''ja maar honden komen van vers vlees heel erg aan de diaree hoor!!''
en ze geloofde me niet toen ik zei dat mijn honden er geen last van hebben..
en van de week kreeg ik ook weer een reactie van:'' ja maar van vers rauw vlees worden honden vals hoor!!''
ik had zoiets van :'' maar nee joh''
en ook toen geloofde ze me niet...
eergister ging ik naar de slager (een andere als waar ik normaal ga) en toen ik om twee kalfsbotten vroeg voor mijn honden vielen ze daar in de zaak haast stijl achterover van verbazing....

hebben jullie zo'n reacties ook in jullie omgeving?

groetjes marieke
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#509894
Ik ga helemaal geen discussie meer aan met mensen over mijn manier van voeren. Mensen die echt geinteresseerd zijn, daar wil ik wel wat aan vertellen. De rest..... zonde van de tijd en moeite.
Door missy21
#509925
Rovanna schreef: Ik ga helemaal geen discussie meer aan met mensen over mijn manier van voeren. Mensen die echt geinteresseerd zijn, daar wil ik wel wat aan vertellen. De rest..... zonde van de tijd en moeite.
ja eigenlijk heb je groot gelijk ;) maar stond ervan te kijken dat er zo veel mensen zijn die er tegen zijn en dat je van zo veel mensen negative reacties krijgt :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#509927
missy21 schreef: ja eigenlijk heb je groot gelijk ;) maar stond ervan te kijken dat er zo veel mensen zijn die er tegen zijn en dat je van zo veel mensen negative reacties krijgt :-\
Mensen hebben geen idee waar ze over praten. Ze praten na van andere mensen die geen idee hebben waar ze over praten.
Door Lizzy
#509936
Ik krijg eerlijk gezegd nooit/zelden negatieve reacties.

Nou moet ik zeggen, als ik botten koop, dan vertel ik exact wat ik hebben moet, maar ik vertel nooit dat ze voor de honden zijn. Waarom zou je dat erbij vertellen?

Verder praat ik er weinig over, eigenlijk. En als ik er over praat (omdat het zo uit komt), reageren mensen soms verbaast en meestal geinteresseerd en een heel enkel keertje denken ze dat ik gek ben. En eerlijk gezegd boeit me dat voor geen meter.

Misschien dat ik een soort zelfverzekerdheid uitstraal waardoor mensen de moed niet hebben om negatief te reageren ;D. Nee maar serieus: ik weet wat ik doe, waarom ik het doe en dat straal ik (denk ik) ook uit. En wat zij er van denken: dat zal mij echt roesten. En dat straal ik ook uit.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 11 mar 2006, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door missy21
#509942
Lizzy schreef: Ik krijg eerlijk gezegd nooit/zelden negatieve reacties.

Nou moet ik zeggen, als ik botten koop, dan vertel ik exact wat ik hebben moet, maar ik vertel nooit dat ze voor de honden zijn. Waarom zou je dat erbij vertellen?

Verder praat ik er weinig over, eigenlijk. En als ik er over praat (omdat het zo uit komt), reageren mensen soms verbaast en meestal geinteresseerd en een heel enkel keertje denken ze dat ik gek ben. En eerlijk gezegd boeit me dat voor geen meter.

Misschien dat ik een soort zelfverzekerdheid uitstraal waardoor mensen de moed niet hebben om negatief te reageren ;D. Nee maar serieus: ik weet wat ik doe, waarom ik het doe en dat straal ik (denk ik) ook uit. En wat zij er van denken, dat zal mij roesten. En dat straal ik (denk ik) dus ook uit.

mss kun je me een snelcursus geven hihi kan ik geloof ik wel gebruiken als niet zo ervaren barfer hihi ;D

maar je hebt groot gelijk hoor!!

bij de slager was ik ook niet van plan om het erover te hebben maar schijnbaar komt er verder bijna nooit iemand om zo'n bot te kopen... hij vroeg uit belangstelling wat ik ermee van plan was en vertelde het...
nou ik dacht dat ie stijl achterover viel :o
Door Femke
#509944
"voegâh" probeerde ik mensen wel eens te overtuigen, nu doe ik het zelden meer.

Soms kan ik het alleen niet laten om mensen even na te laten denken. Bijvoorbeeld mijn collegaatje laatst, die zei dat zij niet van die rare fratsen uithaalde met haar hond, dat zij ze gewoon brokken voerde.

Dan vraag ik alleen even, wat er gewoon aan is om je hond brokken te voeren 8)
Door Lizzy
#509948
Oh, dat gebeurd mij inderdaad ook wel, dat mensen vragen waarom ik 20 kilo kippennekken nodig heb ;D (niet iets alledaags). Maar waarschijnlijk dat ik een gezicht trek dat uitstraalt "Ja, het is voor de honden en dat zou jij ook eens moeten geven" waardoor mensen dus niet tegen mij zeggen "maar dat is bla-bla-bla hoor". Doen ze dat wel, reageer ik niet eens.

Overigens: wat een verademing is: naar een slagerij gaan waar ze je vragen "Botten? Bent u misschien van Barfplaats? U wilt goede botten voor de honden? Aha, dan weet ik precies wat u nodig heeft". Die zijn er ook ;)!
Door missy21
#509949
Femke schreef: "voegâh" probeerde ik mensen wel eens te overtuigen, nu doe ik het zelden meer.

Soms kan ik het alleen niet laten om mensen even na te laten denken. Bijvoorbeeld mijn collegaatje laatst, die zei dat zij niet van die rare fratsen uithaalde met haar hond, dat zij ze gewoon brokken voerde.

Dan vraag ik alleen even, wat er gewoon aan is om je hond brokken te voeren 8)
ja idd als je ziet wat er af en toe in die brokken zit: BHT en BHA :o :-\
nee dat is goed voor ze :-X

en daar denken mensen niet over na...

ik geef ook nog deels brokken.. maar heb er wel waar die rommel niet in zit... ;)
Door missy21
#509954
Lizzy schreef: Oh, dat gebeurd mij inderdaad ook wel, dat mensen vragen waarom ik 20 kilo kippennekken nodig heb ;D (niet iets alledaags). Maar waarschijnlijk dat ik een gezicht trek dat uitstraalt "Ja, het is voor de honden en dat zou jij ook eens moeten geven" waardoor mensen dus niet tegen mij zeggen "maar dat is bla-bla-bla hoor". Doen ze dat wel, reageer ik niet eens.

Overigens: wat een verademing is: naar een slagerij gaan waar ze je vragen "Botten? Bent u misschien van Barfplaats? U wilt goede botten voor de honden? Aha, dan weet ik precies wat u nodig heeft". Die zijn er ook ;)!
ja gelukkig zijn die er ook, de slager waar ik eerst ging die had er ook bewondering voor maar is me nu te ver
Door Femke
#509955
missy21 schreef: ja idd als je ziet wat er af en toe in die brokken zit: BHT en BHA :o :-\
nee dat is goed voor ze :-X

en daar denken mensen niet over na...

ik geef ook nog deels brokken.. maar heb er wel waar die rommel niet in zit... ;)
nou, buiten dat. Een hond is een vleeseter, waarom stop je die vol met granen? Voor mij hetzelfde als je knijn biefstuk geven ;)
Door missy21
#509959
Femke schreef: nou, buiten dat. Een hond is een vleeseter, waarom stop je die vol met granen? Voor mij hetzelfde als je knijn biefstuk geven ;)
ja daarom ben ik me n ook verder aan het verdiepen in het barfen...
deed het wel al deels en geef al van het begin kvv, maar heb er omdat mijn vriend zijn bouvier brokken gewent was toch maar ff brokken bij betrokken... ik ga nu lekker op rustig tempo verder proberen en zo als ik het nu merk vind ook hij het prima....

missy, mijn bull vind bijna alles best...
Door tieneke
#509962
Alleen bij het slachthuis en de wildboer in Lanskroun weten ze dat het voor onze honden is,in de supermarkt waar wij de hele zalm en verdere vis en hele eend plus eendennekken etc kopen kijken de mensen vaak met weemarige blik en zeer grote ogen in ons(voor hun) dure karretje :-[
Hoe zouden ze reageren als ik zou vertellen dat dit:Maso pro psy(vlees voor honden)is :-\ ;D ;D
Door missy21
#509967
tieneke schreef: Alleen bij het slachthuis en de wildboer in Lanskroun weten ze dat het voor onze honden is,in de supermarkt waar wij de hele zalm en verdere vis en hele eend plus eendennekken etc kopen kijken de mensen vaak met weemarige blik en zeer grote ogen in ons(voor hun) dure karretje :-[
Hoe zouden ze reageren als ik zou vertellen dat dit:Maso pro psy(vlees voor honden)is :-\ ;D ;D

hihi jaa idd denk dat je de ambulance kunt laten komen hihi
Door tieneke
#509968
missy21 schreef: ja idd als je ziet wat er af en toe in die brokken zit: BHT en BHA :o :-\
nee dat is goed voor ze :-X

en daar denken mensen niet over na...

ik geef ook nog deels brokken.. maar heb er wel waar die rommel niet in zit... ;)
Waarom denk je dat iedereen op Bp geen brokken meer geeft?
Een goede brok bestaat niet en moet nog steeds geboren worden ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door