Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lizzy
#509736
Hoi Loedertje, allereerst: welkom op Barfplaats!

Sec gezien heeft een poes tijdens de zwangerschap geen extra's nodig. Maar het hangt er natuurlijk wel vanaf wat de kat te eten krijgt. Als ze alles eet en alle voedingsstoffen binnen krijgt, dan hoef je niks extra's te geven of te supplementeren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#509753
Wat voer je nu?

Hier heeft Phoebe gewoon volgens de BARf methode gegeten en dan vanaf 6 weken meer dan normaal, verder heeft ze geen speciale dingen gekregen.
Door Borke
#510168
Je hoeft niet echt speciale dingen te geven.
Toen wij nog fokten (met brokken :-\) hadden we een poes die veel te dik was en die hebben we tot 5 weken zwangerschap gewoon light voer gegeven en daarna volwassen voer. Dus geen enkel supplement gegeven of wat dan ook en 5 prima gezonde kittens.

Mijn conclusie: speciale voeding is niet nodig bij een poes die gezond is en een normale zwangerschap doorloopt.
Door Loedertje
#510283
Okay dank jullie wel voor de info.
Ik had eigenlijk niet anders verwacht dan dat je prima hiermee door kan gaan. Ze eet al vanaf dat ze vast voedsel krijgt enkel verse voeding, wil niet eens wat anders...slimme poes ;D

En ja ik heb een dametje zwanger, nu 4 weekjes...ze smikkelt er vrolijk op los....behalve de kippenekjes blieft ze ineens niet meer ::)
Gelukkig de andere dingen wel, dus ja geen probleem wat mij betreft komt vanzelf weer de rest.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door