Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Malamoods
#508789
Er zijn verschillende "merken" kvv, ik vind dat er best veel keuze is..... Ik ga niet uit van merk X is beter dan merk Y, want dat hangt natuurlijk erg af van wat je hond lekker vind, nodig heeft en waar zelf je voorkeur naar uitgaat. Toch een vraagje hierover....

- Hoe zijn jullie tot een keuze gekomen? Advies gehad of uitgeprobeerd?
- Wat geeft voor jou de doorslag om met dat merk door te gaan? Ligt dat aan de kwaliteit, de prijs, verkrijgbaarheid?
- Welk merk is het geworden?

Hopelijk is duidelijk dat ik niet zozeer wil horen welke de beste is, maar meer hoe jullie tot die keuze zijn gekomen.....

Ps. Eh, staat dit topic wel in de goede hoek? Of moet hij misschien bij discussie? Eh... sorry, foutje..... :-[

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op vr 10 mar 2006, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#508829
Ooit, heel lang geleden, ben ik zelf versvlees gaan voeren:
- Hoe zijn jullie tot een keuze gekomen? Advies gehad of uitgeprobeerd?
Ik ben een merk gaan kopen dat in mijn woonplaats te koop was. Daarna ben ik overgestapt op een merk dat minder makkelijk beschikbaar was. Dat deed ik omdat mijn honden het op het eerste merk niet 100% goed deden.
- Wat geeft voor jou de doorslag om met dat merk door te gaan? Ligt dat aan de kwaliteit, de prijs, verkrijgbaarheid?
Toentertijd was het kwaliteit. Ik hoefde toen ook niet op de centjes te letten. Nu is dat een ander verhaal en zou ik zoeken naar een merk dat A)goed verkrijgbaar is, B)betaalbaar is en C)waar mijn honden het goed op doen. OK, dit is wel de verkeerde volgorde.... Ik zou allereerst een merk willen waar mijn honden het goed op doen. Maar, het moet ook betaalbaar en goed verkrijgbaar zijn. Ik vind ook dat je niet kunt zeggen "dit is het beste voer". "Het beste" kant-en-klare voer bestaat gewoon niet. Want mijn hond kan het wel geweldig doen op merk X, maar dat wil niet zeggen dat jouw hond het ook goed doet op merk X. Misschien doet hij het op merk Y wel veeeeel beter. In dat opzicht blijft het dus een kwestie van uitproberen...
- Welk merk is het geworden?
Hahaha! Uiteindelijk? BARF ;D!
#508882
Ik wilde vers gaan voeren omdat Cairo toen niet goed reageerde op CKD(nierdieet d.a)kotsen en doffe vacht.
Ik ben begonnen met Carnibest te voeren,hier op het forum waren er veel erg over te spreken,ik moest er wel even vooor rijden,maar ja,vond ik niet erg,Ik heb het afgewisseld met Smuldier(om de kosten te drukken)en in het weekend barftte ik.Na Cairo's maagtorsie was cb te vet voor hem,hij kon er niet goed meer tegen,heb ondertussen nog andere merken uitgeprobeerd,maar vwas daar niet tevreden over.Ikgeef nu Bibi met smuldier afgewisseld.Ik moet voor Bibi ook even rijden,maar ik vind dat niet erg.Oja,in het vweekend barf ik er een beetje bij.
#508897
Ik geef Skik overwegend Rodi. (vooral de rode varianten). Hij eet hier goed van. Maar hij krijgt ook af en toe Smuldier, Duck en Energique. Ik wil eigenlijk een beetje afwisselen met de verschillende merken.
Daarnaast krijgt hij af en toe een kippenpootje, wat ander vlees, een eitje of wat fruit/groente. Sardine heb ik geprobeerd maar dat was geen succes maar ik wil uiteindelijk wel dat hij af en toe iets van vis eet.
Door roefus
#508940
Ik gaf eigenlijk al altijd vers vlees bij de brokken.
Vaak in de vorm van kvv.
Dat was dan meestal Rodi en Smuldier.
Omdat dat gewoon in de supermarkt lag, dus dat kwam ik 'vanzelf' tegen :D

Na alhier wat heen en weer gelezen te hebben, kwam ik erachter dat in mijn woonplaats ook een CB-verkooppunt was.
Dus kwam ook CB erbij.
En gaf ik al deze kvv's door elkaar heen.
Maar ik schakelde wat meer over op Carnibest, omdat de verpakking wat groter was.
Eigenlijk vond mijn hond het allemaal lekker.
Ik ging al heel snel toch vooral ook zelf samenstellen.
Door roefus
#508943
Overigens: wat 'het beste' is, dat zou ik niet weten.
Smuldier is volgens mij het goedkoopst, maar ik weet niet of dat per se ook met de kwaliteit te maken heeft.
Roefus merkt dat in ieder geval niet 8)
#508955
hier wordt er ook gewoon afgewisseld.. een wolf eet ook niet elke dag t zelfde..

meestal gewoon rodi of smuldier omdat als ik boodschappen doe het er ook is..

verder barf ik er ook bij..
Door Femke
#509288
ik ben begonnen met energique en ondanks dat het een prima voer was, vond ik het er niet uitzien als versvlees maar als gemalen karton. Maar ja, het was het enige dat ik 'in het groot' kon kopen in Zwolle.
Toen ben ik overgegaan op Carnibest, om te proberen, omdat ik er toch wel veel goede berichten over las. En ik woon niet zo ver van Ermelo.
Ik heb nu ook wel bibi gehad, en als ik een keer die kant opga neem ik wel weer wat mee, maar ik vind hte te ver om zo ff heen te rijden alleen voor voer. Dan kom ik eerder langs Ermelo, en ik vind Carnibest en Bibi van vergelijkbare kwaliteit
Overigens hebben de katten nog wel een tijd energique gegeten.
Laatst gewijzigd door Femke op vr 10 mar 2006, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#509299
Ik ben begonnen met Rodi. Omdat Lhaki het daar toch niet helemaal goed op deed (wat darmproblemen en slecht eten) ben ik overgestapt op Duck. Hiervan ging ie ontzettend veel ontlasten en de darmproblemen werden niet echt minder. Overgestapt op energique. Dat ging een heel stuk beter. Nu barf ik zoveel mogelijk en als dat niet gaat krijgt ie kvv. (Energique, maar ook welleens Carnibest en een enkele keer Rodi als we aan het andere niet makkelijk kunnen komen. Het gaat toch maar om een enkele maaltijd)
Door chrisje
#509420
Ik vind Carnibest er goed uitzien (na een tijdje gewenning dan toch ;D ::) ). Hier zie je de stukken vlees ten minste in zitten. Mijn honden doen het er heel goed op en ik ben met Carnibest in aanraking gekomen via deze site, geloof ik ???
Door oebaya
#509509
Begon met Energique, maar met toen nog 5 honden wel een aanslag op de portemonnaie. Ben toen overgegaan op Smuldier, dat ik inmiddels goedkoop kan halen bij de groothandel.
Ga ik weg en moet mijn man voeren, dan haal ik Rodi of wat Energique of Runner, dat is voor hem makkelijker qua porties.
Puppies krijgen hier de 1e maanden Energique, maar het puppie dat ik momenteel heb, heeft daar graag een hapje Smuldier bij. Zit meer pens in, dus trekt qua geur meer aan.
gr.
Nicolette
#509535
Vanochtend heeft Lex de eerste keer Carnibest gekregen.... Hij rook eraan, keek er is naar. Keek toen naar de waterbak (zouden daar stiekum mijn brokken inzitten, moet hij gedacht hebben ;D), maar besloot al heel snel dat vreemde spul eens te proberen... Eerst wat likken en daarna VOL in de bak! :D Al knabbelend en knarsend moest de hele bak uit worden gesopt..... Volgens mij vond hij het wel lekker! :) Hopelijk gaat hij het er goed op doen....

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door