Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door crutz
#503572
lees net in een ander topic over evt allergische reacties en dat je dan dus een eliminatie dieet met vleessoorten die de hond nog nooit gehad heeft kan doen,
MAAR,
dat zou dus bij puppen van mij moeilijk worden,
dit nest heeft in t nest geit, lam, kip, rund, kalf en eend gehad en bij t volgende nest wil ik ook duif en vis gaan voeren.......maar is dat dan dus eigenlijk wel verstandig ???
Door Lizzy
#503577
[quote="crutz"]
lees net in een ander topic over evt allergische reacties en dat je dan dus een eliminatie dieet met vleessoorten die de hond nog nooit gehad heeft kan doen,
MAAR,
dat zou dus bij puppen van mij moeilijk worden,
dit nest heeft in t nest geit, lam, kip, rund, kalf en eend gehad en bij t volgende nest wil ik ook duif en vis gaan voeren.......maar is dat dan dus eigenlijk wel verstandig ???
[/quote]

Eerlijk gezegd is mijn ervaring dat honden opgegroeid met vers en opgegroeid met juist een heel scala aan verschillende vleessoorten: die ontwikkelen veel minder snel allergieen voor eten....

Maar ja goed, mocht er een pup ooit wel een allergie ontwikkelen voor iets, dan kunnen ze nog konijn en kalkoen en paard en hert en struisvogel proberen ;D
Door crutz
#503580
[quote="Lizzy"]
Eerlijk gezegd is mijn ervaring dat honden opgegroeid met vers en opgegroeid met juist een heel scala aan verschillende vleessoorten: die ontwikkelen veel minder snel allergieen voor eten....

Maar ja goed, mocht er een pup ooit wel een allergie ontwikkelen voor iets, dan kunnen ze nog konijn en kalkoen en paard en hert en struisvogel proberen ;D
[/quote]

was ik nog vergeten, nijn en kalkoen hebben ze ook gehad en paard kan ik voor dit nest ook aan komen......dus ach, dan blijft t hert (als ik daar niet aan kan komen ;)) en struisvogel
Door Lizzy
#503592
Nou ja, aangezien het ook niet echt noodzakelijk is om 11 verschillende diersoorten te gaan voeren, is het misschien toch het overdenken waard om 1 vleessoort (dat nog een beetje gemakkelijk aan te komen is) niet te voeren? Bijvoorkeur een waar je zowel het bot als het vlees als de organen van kunt voeren (omdat het goed verkrijgbaar is). Dit zou je dan wel weer aan de toekomstige eigenaren moeten vertellen. Staan Heddurs erom bekent, om voedselallergieen?
Door crutz
#503610
[quote="Lizzy"]
Nou ja, aangezien het ook niet echt noodzakelijk is om 11 verschillende diersoorten te gaan voeren, is het misschien toch het overdenken waard om 1 vleessoort (dat nog een beetje gemakkelijk aan te komen is) niet te voeren? Bijvoorkeur een waar je zowel het bot als het vlees als de organen van kunt voeren (omdat het goed verkrijgbaar is). Dit zou je dan wel weer aan de toekomstige eigenaren moeten vertellen. Staan Heddurs erom bekent, om voedselallergieen?
[/quote]

nee, ze staan er (gelukkig) niet om bekend, tenminste niet vanuit werkhonden lijnen, wel vaak wordt er iets in de richting van een allergie gedacht terwijl t dan eerder "stress" is door te weinig ondernemen met je hond, maar ik probeer door ze niet alleen als huishond te plaatsen en mensen goed voor te lichten over t karakter dit in elkgeval te voorkomen...........
Gebruikersavatar
Door Angelique
#504083
[quote="crutz"]
lees net in een ander topic over evt allergische reacties en dat je dan dus een eliminatie dieet met vleessoorten die de hond nog nooit gehad heeft kan doen,
MAAR,
dat zou dus bij puppen van mij moeilijk worden,
dit nest heeft in t nest geit, lam, kip, rund, kalf en eend gehad en bij t volgende nest wil ik ook duif en vis gaan voeren.......maar is dat dan dus eigenlijk wel verstandig ???
[/quote]

Leuke vraag, past precies in het plaatje van de DA die had uitgevonden dat ooronsteking vaak veroorzaakt werd door voedselallergiën. Ik denk dat die jou dus wel kan m*llen LOL
Door Ejka
#504286
Dan zullen ze het bij jouw honden moeten doen om met een soort te beginnen en als dat goed gaat er weer een bij te doen. Tot ze door hebben welke de boosdoener is. Kan toch ook volgens mij.
Door karin2
#504295
[quote="Ejka"]
Dan zullen ze het bij jouw honden moeten doen om met een soort te beginnen en als dat goed gaat er weer een bij te doen. Tot ze door hebben welke de boosdoener is. Kan toch ook volgens mij.
[/quote]

precies mijn gedacht !
ze worden toch niet allergisch OMDAT ze het al gehad hebben ??
gewoon terug met één soort vlees beginnen en daarna er telkens één andere soort bijvoegen .
Door Lizzy
#505521
Het idee is dat je een allergie wel degelijk opbouwt. Daarom begin je met een eiwitbron die de hond nooit eerder gehad heeft. (En stel je begint met een vleessoort waar de hond allergisch voor is? Dan kom je dus geen stap verder want de hond doet het op het eerste vleessoort al slecht...).
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 05 mar 2006, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#508605
[quote="Lizzy"]
Het idee is dat je een allergie wel degelijk opbouwt. Daarom begin je met een eiwitbron die de hond nooit eerder gehad heeft. (En stel je begint met een vleessoort waar de hond allergisch voor is? Dan kom je dus geen stap verder want de hond doet het op het eerste vleessoort al slecht...).
[/quote]

allergieen kan je inderdaad opbouwen maar het lijkt mij sterk dat een hond voor ALLE vlleessoorten allergisch zou zijn .
als er bij één vleesssoort geen verbetering van de allergie is dan de eerste vleesssoort weglaten en een andere proberen ,gaat dat goed dan een tweede erbij ,anders weer een derde proberen enz...
dan ben je natuurlijk wel veel langer bezig dan dat je een vleessoort kunt proberen dat ie nog nooit gehad heeft :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door