Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#507812
Vandaag was ik bij de visboer voor een harinkje en vroeg of hij viskoppen of afsnijdsels kon leveren. Dat kon wel maar dan moest ik dat van tevoren aangeven.
Tot op heden zijn we gebleven bij sardines, haring en zalmkoppen maar ik zou best eens wat andere vis willen proberen.
Nu dus de vraag; kan ik alle vissen die de visboer verkoopt geven? En dan met name dus koppen en snijdsels (waarschijnlijk)
Door Valerie*
#507851
ja alleen zoetwatervissen 2 weekjes invriezen

volgens mij bestaat er geen giftige vissen voor honden die niet giftig voor mensen zijn.. (ik kan t fout hebben)
Door roefus
#507865
Volgens mij mag je elke vis voeren.
Zoet watervis en zalm (uit de warme golfstroom) dient ingevroren te worden (minimaal 10 dagen).
En verder.....elke vis is goed, maar vette vis (bijvoorbeeld zalm, makreel, haring, sardien) heeft de voorkeur.
Dit om het gezonde vet (wat ook in visolie zit).
En tonijn (zo heb ik gehoord) met mate.....omdat er relatief veel kwik in voorkomt.
Door Mevroi Kruim
#507940
Sohee, jij leert snel :-* Je bent al een echte barf-expert!

Er is een lijstje uit van 'verantwoorde' vissoorten (wat betreft vangst en aantallen en overbevissing enzo) en tonijn staat daar niet op omdat de vangst het leven kost aan heel veel dolfijnen en andere walvissen door de manier van vangen.
Maar eerljk gezegd staan er maar heel weinig vissoorten op die lijst omdat veel soorten bedreigd zijn door overbevissing en vervuiling. Ook kweekvis is niet echt probleemloos, de kweek van zalm bv is erg vervuilend en niet direct vis-vriendelijk. Er zitten veel haken en ogen aan vis, maar die zitten er ook aan bio-industrievlees. Je moet wat, tenslotte.
Een vissoort die 'mag' is bv koolvis. DIe is ook goedkoop en zelfs mijn honden eten het (geen grote visliefhebbers). Maar ze krijgen ook zalmkop en sardien en visafval hoor. Schelvis en wijting krijg ik er trouwens niet in, kabeljouw lusten ze wel.
Door roefus
#508375
Kruimel schreef: Sohee, jij leert snel :-* Je bent al een echte barf-expert!

:P :P :P

Als je al zo eens wat rond-leest, is het niet zo moeilijk, hè?
Al dat gebral van Kruimels, Lizzy's etcetera...dringt dan door tot zelfs de domste hersencellen ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#508557
roefus schreef: :P :P :P

Als je al zo eens wat rond-leest, is het niet zo moeilijk, hè?
Al dat gebral van Kruimels, Lizzy's etcetera...dringt dan door tot zelfs de domste hersencellen ;D ;D ;D
En bedankt :-X :-X

;D ;D
Door tieneke
#508566
roefus schreef: :P :P :P

Als je al zo eens wat rond-leest, is het niet zo moeilijk, hè?
Al dat gebral van Kruimels, Lizzy's etcetera...dringt dan door tot zelfs de domste hersencellen ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door