Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Axel*
#507839
Hey mensen!

Even een vraag voor een vriendin.
Ze heeft een 1,5jaar oude kater, gecastreerd en die heeft sinds enige tijd kale plekken tussen de billen. Bloedonderzoek toont niks verkeerd, een allergietest ziet ze niet zo zitten wegens te duur. Is een heel moeilijke kat die een eigen leventje leidt, geen knuffelaar, geen mensenvriend, ...
Stress zou kunnen, maar hoe toon je dat aan?
Ik heb haar nu aangeraden om eens duck te gaan voeren. Compleet uitmuntend of lam/rijst, maar weet niet of dit goed is eigenlijk. Hij krijgt nu brokken en blikvoer.
Iemand goeie raad?

bedankt namens Babs
Door Femke
#508094
of stress......


Het kan zoveel zijn. Ten eerste zou ik beginnen met goede gezonde voeding. De brok en blik de deur uit en vers voeren. Visolie capsules toevoegen, en kijken wat dat doet.
Dit zijn dingetjes die je kunt doen zonder de kat al te pissig te maken ('k heb helaas ervaring met zo'n kat die al kwaad is als je naar hem kijkt)
Door *Axel*
#508178
Gecastreerd denk ik een paar maand, ga het vragen. Vlooien uitgesloten.
Visoliecapsules ga ik haar ook aanraden, bedankt.

Mijn vriendin gaat in elk geval de duck proberen, dus dat is al goed.
Door tieneke
#508348
Femke schreef: Dit zijn dingetjes die je kunt doen zonder de kat al te pissig te maken ('k heb helaas ervaring met zo'n kat die al kwaad is als je naar hem kijkt)
Hier lopen er ook 2 rond waar ik liever niet aan kom :-X
Door *Axel*
#508463
tieneke schreef: Gelukkig gaat ze over op vers.
Geen volle anaalklieren?
De kat is een dag bij de dierenarts geweest voor onderzoek, dus ik veronderstel dat dat is nagekeken, maar ik zeg het haar nog eens.
Door *Axel*
#509824
Rambo is ongeveer 1,5 jaar en gecastreerd toen hij 8-9 maand was.
De kale plekken zitten tussen zijn achterpoten, tussen zijn billen eigenlijk.Ook een beetje zijn buik en hij heeft ook een kale vlek nu waar ze de spot-on vlooienmiddel gedaan heeft. Ook een mini plekje op de buitenkant van zijn voorpoot.
Hij krijgt nu duck, met sardientje erbij want meneer lust het niet. heb haar gezegd even wat kokend water erover te doen en te laten afkoelen. En ze heeft ook een middel voor de vacht gegeven maar ik heb haar visoliecapsules aangeraden.
Nu even zien of de duck zijn werk doet.
Door Nelly
#510928
Kan het niet aan het vlooienmiddel liggen? Hij kan dat d.m.v. wassen (likken) misschien hebben overgebracht van de ene plaats naar de andere? Probeer maar mee te denken hoor.
Door *Axel*
#511020
Is heel lief dat je meedenkt :D
Denk het niet, want ze heeft hem pas geleden ontvlooit omdat ze die kale plekken vond.
Ik heb nog geen nieuws verder van haar en hoe het met de duck gaat. Nu ja, `t zal wel wat tijd nodig hebben .
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door