Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther1963
#507914
Het was een rare (nare) dag vandaag maar daar zal ik jullie verder niet mee vermoeien maar Dezhra kreeg haar eten ietsje later als normaal. Ze rende naar de bench, Wout deed het deurtje dicht en ze wilde niet eten. Wout zag mij aankomen en deed de deur voor mij open en toen hij terugkwam was al d'r eten op. Niet veel later (5 min.) zie ik dat ze niet lekker wordt, misselijk, buikkrampen, ik denk nee he niet weer. Haar buik wordt dan heel hard en ze loopt dan schuivelend voorbij, heel langzaam. Haar staart naar beneden en haar hoofdje gebogen, oortjes opzij en ze laat dus duidelijk merken dat ze pijn heeft. Nog geen kwartiertje later poept ze in de hal en toen schrok ik....... een klein drolletje met een grote smak (donkerrood, dus al wat ouder) bloed er omheen. Ze heeft al wat vaker bloed in het slijm gehad na haar ontlasting maar zoveel daar werd ik dus een beetje paniekerig van. Nog geen 5 minuutjes later merk ik dat ze nu ze het bloed kwijt is weer redelijk haarzelf wordt en gaat ze wat spelen. Daarna heeft ze een half uurtje liggen soesen op de bank en daarna weer spelen. Niet vreselijk uitbundig wat ik van haar gewend ben maar ze is weer meer haarzelf.

Ik heb de dierenarts opgebeld omdat Wout en ik allebei even niet wisten wat we ervan moesten denken van al dat bloed. Ik kreeg de assistente en die zei, geen eten geven en kijk het nog even aan, als ze morgen nog bloed poept moet ik langskomen. Het zat me allemaal niet lekker en ik heb de homeopaat gebeld waar ik twee weken geleden ben geweest, die had al gezegd dat ik altijd mocht bellen dus..... zij zei dat ik haar ook even geen eten mocht geven en morgenochtend mocht ze een lepel vers vleesvoer met probio forte erin en eventueel wat hokamix. Morgen ruil ik de Carnibest worst die ik heb liggen (lam/kip) in en ruil dat ik voor eend/wild. Ze wil kijken of ze een allergie heeft tegen kip of dat het toch een ontsteking is. Ze vertelde mij nog een verhaal waar ik nu dusdanig van in de war ben en ze had het over een immuunziekte waar wel meer kleinere hondjes last van hebben en dus niet meer van het probleem afkomen. Ze had zelfs laatst een paar mensen gehad die hun hondje in hadden laten slapen vanwege de immuunziekte........ Ze zei ook nog dat ik niet gelijk moest denken dat Dezhra het nu ook heeft maar het kan wel. Haar ontlasting en het eventuele slijm zou daarop onderzocht kunnen worden, niet door haar maar door iemand anders. Ze zei als het die immuunziekte is kan ik je verder niet helpen. Nu ben ik al best bezorgd maar nu begin ik dus nog bezorgder te worden en ook wel heel bang. Wie o wie kan mij helpen met wat informatie zodat ik niet verder in paniek ga raken want ik ben echt heel bang en het huilen staat mij nader dan het lachen.

Esther en d'r beestenboel
Door Nelly
#507918
Jeetje meis, wat erg. Helaas kan ik je niet helpen, heb hier geen ervaring mee. Duim wel voor jullie dat alles weer goed komt. Sterkte!
Door Mevroi Kruim
#507961
Oh jakkes, wat zal jij geschrokken zijn! Da's idd helemaal niet fijn, zo'n plets bloed in de ontlasting.
Ik heb dat meegemaakt met mijn vorige hond. DIe had een gluten-intolerantie en spuugde en poepte op een gegeven moment ook bloed. Op een glutenvrij dieet had hij nergens last van maar een klein stukje brood van tafel gejat en het was weer helemaal mis.

Dat wil niet zeggen dat Dezhra dat heeft maar het zou dus een voedselintolerantie kunnen zijn.
Misschien kan Tannetje (Hitam) je verder helpen, zij heeft veel verstand van dit soort zaken. Je kunt haar allicht een PB sturen.
Door Esther1963
#507971
Kruimel schreef: Oh jakkes, wat zal jij geschrokken zijn! Da's idd helemaal niet fijn, zo'n plets bloed in de ontlasting.
Ik heb dat meegemaakt met mijn vorige hond. DIe had een gluten-intolerantie en spuugde en poepte op een gegeven moment ook bloed. Op een glutenvrij dieet had hij nergens last van maar een klein stukje brood van tafel gejat en het was weer helemaal mis.

Dat wil niet zeggen dat Dezhra dat heeft maar het zou dus een voedselintolerantie kunnen zijn.
Misschien kan Tannetje (Hitam) je verder helpen, zij heeft veel verstand van dit soort zaken. Je kunt haar allicht een PB sturen.
Ja je schrikt je helemaal wezenloos, op dit moment voelt ze zich nog steeds niet lekker en ik ga dus ook niet fijn slapen maar ja als het morgen nog zo is met haar ga ik vroeg met haar naar de dierenarts. Ze heeft absoluut niets anders te eten gehad omdat ik daar heel scherp op let, ze heeft ook niets kunnen pikken van tafel of iet dergelijks want we weten dat ze supersnel kunnen zijn. Ons vermoeden was ook een voedselintolerantie maar ze krijgt nu 2½ week vers vleesvoer en niets anders maar nu is deze aanval nog heviger dan hiervoor omdat er zoveel bloed bij zat.

Maar als ik Tannetje een pb'tje stuur moet ik haar dan verwijzen naar de eerdere topic of zal ik het hele verhaal kopieren want het is een superlang verhaal en ik weet niet of ze daar op zit te wachten.....

Esther en d'r beestenboel
Door Lizzy
#508090
Ik vrees dat ik je niet kan helpen... Maar welke auto-immuunziekte bedoelde ze? Er zijn er zoveel.... Overigens niet zo handig (vind ik) om over auto-immuunziektes en inslapen te beginnen als volstrekt onduidelijk is wat er met je hondje aan de hand is.... Hoe is het vanmorgen met haar?
Door Cindy de Wolf
#508096
He getsie. Denk je net dat het wat beter gaat en dan dit. Ik heb (gelukkig) geen ervaringen met auto immuun ziekte. Misschien dat je via google wat kan vinden waar je wat aan hebt. Heel veel sterkte.

Cindy
Door Esther1963
#508232
Lizzy schreef: Ik vrees dat ik je niet kan helpen... Maar welke auto-immuunziekte bedoelde ze? Er zijn er zoveel.... Overigens niet zo handig (vind ik) om over auto-immuunziektes en inslapen te beginnen als volstrekt onduidelijk is wat er met je hondje aan de hand is.... Hoe is het vanmorgen met haar?
Ze bleek vannacht te hebben gespuugd en ook vanmorgen vroeg. Het ging wel redelijk met haar, ze heeft geen ontlasting gehad vanmorgen dus dat betekent dat het vanavond waarschijnlijk weer de normale vorm en proporties aan heeft genomen. Ik heb haar een Okugesttabletje gegeven en een uurtje later 1 lepel CB wat er gelukkig inging.

De homeopaat gaf wat voorbeelden maar realiseerde zich denk ik niet dat ik zo gauw overbezorgd ben en vannacht dus niet goed heb geslapen. Ik spreek haar vanmiddag want dan ga ik even langs voor ander vers vleesvoer en dan zal ik het nog even goed met haar bespreken.

Esther en d'r beestenboel
Door Borke
#508681
Jeetje Esther, wat een nare toestand.
Denk nou niet direct aan het allerergste, er zijn zoveel katten en honden hier op BP die 'niet te redden' waren en waar het prima mee gaat/ging.
Dezhra is nog jong en jij geeft niet snel op!
Maar ik weet hoe naar het is als ze zo klein en ziek zijn :'(
Door Esther1963
#509765
Het gaat beter met Dezhra, sinds gisteravond eet ze weer lekker. Ze krijgt nu drie dagen Bandit (wild), hier krijgt ze ook minder van, 90 gram (verdeeld over 3 maaltijden) en ze weegt 4.9 kg, het is net niets maar ze valt niet af dus ik denk dat de hoeveelheid wel goed is.

Verder heeft ze ter ondersteuning Bach Bloesems gekregen (clematis, red chestnut, wild rose en gorse). Ook is haar ontlasting nog niet helemaal optimaal, er begint nu vorm in te komen maar vaak blijft het nog in haar broek hangen waardoor ik haar achterkant weer moet afspoelen en föhnen, het stinkt ook nog steeds als een gek, hoewel het volgens Wout vanmiddag minder was. Ook krijgt ze nog Okugest om haar ontlasting wat steviger te maken. En verder krijgt ze 1 x per dag Probio forte.

Al met al zit er weer progressie in en ik hoop dat ze het hier goed op blijft doen, snoepjes (biofood) hebben we ook even afgezworen om te kijken waar het nu aan ligt. Dit kost wel heel veel moeite want als ze de bench in gaat krijgt ze meestal een snoepje of als ik haar gekamd heb.... heel moeilijk als je dan die lieve vragende oogjes ziet, ik wend me dan maar af. Ze krijgt dan een theelepeltje Bandit maar ze kijkt echt, van ja hoor dat is mijn normale eten, nu wil ik wat lekkers ;D

Ik zal jullie verder op de hoogte blijven houden.

Esther en d'r beestenboel
Laatst gewijzigd door Esther1963 op za 11 mar 2006, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#509829
jee zeg
nou gelukkig blijft het er nu dan wel in
het is moeilijk he niet wat extras te kunnen geven
die honden oogjes ook :P
ik zou me ook rot geschrokken zijn
en ik slaap dan ook niet hoor als er echt wat is .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door