Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Viv
#502965
Helaas blijkt bij onze Binky het maagslijmvlies te zijn ontstoken/geïrriteerd. O.a. door een vergiftiging (!!!) en doordat ze weinig en onregelmatig heeft gegeten afgelopen maanden (bleek dat ze een stukje bot in haar keel vast had zitten waardoor ze maanden lang pijn had bij het slikken, arm beesie).

Nu heeft de DA natuuuuuuuuurlijk gezegd: je moet haar gekookte kip met rijst geven. Nou, dat at ze natuurlijk niet want ze is rauw gewend. Maar uit honger at ze later toch wat kip. Dat kwam er als diarree weer uit. Toen blikvoer (ohw wat een drama) gegeven, echt met pijn in mijn hart maar we gingen met vakantie en ze was nog steeds ziek. Goede ontlasting gelukkig maar ja, blikvoer he.

Nu ben ik door de bomen het bos een beetje kwijt; de da geeft aan dat een geïrriteerd maagslijmvlies geen brokken of rauw voedsel kan verdragen en inderdaad reageert Bink goed op het blikvoer. Maar is rauw voedsel echt zo moeilijk te verteren voor een maag die geïrriteerd is?

Wat zouden jullie doen?
Door andres
#503005
Wat zielig. Hoe komt de DA aan vergiftiging? Bloedonderzoek? Wij hebben de laatste maanden ook zo nu en dan maagproblemen gehad bij onze hond ook al was de oorzaak dan een andere (sinds 8 weken op kvv). Wij hebben hem altijd prima kunnen helpen met het normale voer maar dan overgoten met wat heet water. Is wat makkelijker te verteren. Ook geven wij op dat soort momenten Okugest. Bij ons werkt dat prima om de zaak weer in het gareel te krijgen.
Door Viv
#503017
vergif: ze was sloom, heeft twee dagen overgegeven met schuim uit haar bekkie en kon na twee dagen ook geen water meer verdragen. Ik als een gek naar de da. Die zei dat als ik direct na het eten van het vergif was gekomen, ze nog wel bloedonderzoek had kunnen doen. Nu kon dat niet meer. Maar de symptomen wezen daar wel op. na een injectie met een soort spul dat het overgeven stopte, werd ze wat rustiger. t Was echt verschrikkelijk om onze hond zo ziek te zien. De volgende keer loop ik direct naar de da, nu dacht ik: ach die heeft vast wat verkeerds gegeten :-[
Door conleeuw
#503267
ik denk als door het eten van een of ander iets de bek en slokdarm en maag van mijn hond beschadigd zou zijn waardoor zij eigenlijk geen fatzoenlijk (Barf) eten kan verdragen dat ik dan zou kiezen om tijdelijk een zijwaardse stap te maken, even dan maar de blik voer wat zij wel verdraag, maar wel met de doel om zo snel mogelijk weer terug op haar Barf voeding te gaan. Ik zou wel willen vooral nadat zij een vermoedelijke vergiftiging heeft meegemaakt dat ze goed eet. Dus ik zou wel overwegen om zeg maar een weekje blikvoer te geven , maar dan zeker weer terug op rauw voer. Maar het is erg persoonlijk, dit is mijn eigen opinie. ;) sterkte ermee, ik hoop dat jou hond snel weer de oude is :)
Door Viv
#504125
hebben we laten checken bij de da: die zei dat ze niks kan voelen.

Ik ga vandaag voor het eerst weer eens Carnibest voeren (met een plens gekookt water, dank voor de tip!).

Denk dat Bink er wel diarree van krijgt maar wacht het even af....
Door Viv
#507329
ze gaf steeds vaker over tot het zo erg werd dat ze een paar keer per dag overgaf. Boverndien was ze erg sloom en rustig. Te rustig! Ze gaf een soort gelig slijm (gal) over. We dachten eerst nog dat ze aandacht aan het trekken was omdat er veel veranderd is sinds 1 januari bij ons thuis, maar de da gooide het op een voedselallergie en er zat iets in haar keel. Dus door het weinige eten van de maanden ervoor, was volgens haar alles geirriteerd.

We hebben het stukje bot (?) losgekregen en na een paar dagen at ze weer als vanouds goed. Maar helaas heeft ze een paar dagen later vergif gegeten (gevonden in de tuin of gekregen van een boze buur, dat laat ik evne in het midden). Weer overgeven maar nu met schuim!!!! Accuut naar de da. Het braken moest stoppen en dus kreeg ze iets om die overgeef reflex te stoppen. Aanvullend kregen we pillen mee die als het ware een laagje aanleggen aan de binnenkant van de maagwand. Met die pillen zijn we maar een paar dagen doorgegaan en hebben ipdaarvan maagcompositium gebruikt.

Inmiddels krijgt Bink nu al vanaf het weekend Carnibest (met maagcompositum) en het gaat heel goed. Ze heeft honger, eet alles op, ontlasting is prima en ze is minder sloom, zeg maar gerust een echte Jack Russell.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door