Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bianca1
#507365
Morgen gaan we haar ophalen; ons nieuwe huisgenootje Lala. :D
Ze is naar schatting tussen de 3,5 en 5 maanden oud en erg mager.
Sinds zondag is ze bij een opvanggezin waar ze 5 keer per dag te eten krijgt om wat aan te komen.
Nu heb ik het idee opgevat om morgen op de terugweg langs ermelo te rijden voor een paar rollen CB actief voor de eerste weken, vinden jullie dat een goed idee?
En zal ik haar dan ook 5 keer te eten geven of bijvoorbeeld 3x een grotere hoeveelheid voor meer verzadiging? En welk percentage/lichaamsgewicht zou je aanhouden voor een pup die flink aan moet komen
Door Bianca1
#507370
Nee dat weet ik niet zeker; ze heeft bij vertrek wel een gezondheidscheck gehad en zodra we haar hier hebben
gaan we spoedig langs onze DA voor een checkup. Tot die tijd lijkt het me iig goed om extra te eten te geven nietwaar?
Wat zou jij doen?
Door Nelly
#507376
Ja, ik zou haar ook extra eten geven, misschien zelfs wel zoveel als ze achter elkaar opkan, mits ze het niet uitkotst. Enne gelijk op kvv of barf hoor! :)
Door Bianca1
#507378
Oke, en zou je dan ook voor bv CB actief gaan?
Odin eet een combi van 50-50 energique en barf, maar voor de nieuwelinge vind ik het een prettig idee om de eerste tijd volledig kvv te geven met af en toe wat barfmateriaal om de smaak alvast te pakken te krijgen zeg maar.
En jij zou dus zoveelgeven als ze op kan???
En dat 3x per dag?
Door Nelly
#507392
Ik zou niet voor de actief gaan, maar voor de gewone versie, en idd ja in het begin zoveel als ze opkan. Wel in de gaten houden dat ze zich niet overvreet he, er zijn honden die geen maat kennen. En na het eten een uurtje rustig houden. Heb je een bench of i.d. waar je haar een uurtje in kan zetten? Op deze manier moet je zo'n pup al na een paar dagen dikker zien worden als er verder geen andere oorzaak is voor het mager zijn. Is er al mestonderzoek gedaan naar evt. wormen? En dan denk ik nu even vooral aan lintworm?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#507623
[quote="bianca1"]
Morgen gaan we haar ophalen; ons nieuwe huisgenootje Lala. :D
Ze is naar schatting tussen de 3,5 en 5 maanden oud en erg mager.
Sinds zondag is ze bij een opvanggezin waar ze 5 keer per dag te eten krijgt om wat aan te komen.
Nu heb ik het idee opgevat om morgen op de terugweg langs ermelo te rijden voor een paar rollen CB actief voor de eerste weken, vinden jullie dat een goed idee?
En zal ik haar dan ook 5 keer te eten geven of bijvoorbeeld 3x een grotere hoeveelheid voor meer verzadiging? En welk percentage/lichaamsgewicht zou je aanhouden voor een pup die flink aan moet komen
[/quote]

De aktief is niet geschikt voor puppen. Ik zou dan liever het natuurvoer halen en daar wat extra spiervlees (en een eitje, en een sardientje enz. enz. ) aan toe voegen.
Ik zou de pup ook niet in ene extra veel gaan geven. Voorlopig gewoon even 50/60 gr. p kg. lichaamsgewicht. Kans is groot als je heel (te) veel gaat geven dat het niet goed opgenomen wordt en ze aan de diarree zal gaan en dan ben je nog verder van huis.
Door Femke
#508574
yup, ik zou ook niet uit alle macht gaan proberen om dat gewicht eraan te krijgen. Gewoon voer geven voor het gewicht dat je honden zou moeten wegen (weegt hij nu bijv 8 kilo maar hij zou 10 kilo mogen zijn, dan voeren alsof hij al 10 kilo was)
Door tieneke
#508591
Nooit aktief geven aan jonge honden dan groeien ze veel te hard.
Beter de pup meteen op cb of ander kvv zetten en kijken of deze dikker word.
Misschien een paar maaltijden per week zelf samenstellen?
En dan vlees geven wat vetter is zoals lam.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door