Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#50725
Kan het bij honden ook zo zijn als ze veel op dezelfde plaats in dezelfde houding liggen dat ze decubitus (doorligplekken) krijgen? En geldt dit ook voor jonge honden?

Groetjes John
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50749
Onze dober die graag op de tegels lag had wel grote ruwe plekken op haar ellebogen,en ik weet bij een bullmastiff fokker waar de honden op het beton liggen dat die zelfs wel plekken ontwikkelen die operatief verwijderd moeten worden :-\
Laatst gewijzigd door sylvia op za 07 feb 2004, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#50802
Kobus heeft hier dus ook last van,vooral op zijn ellebogen en achterpoten zitten er eeltige kale plekjes.
Doordat hij flink aan het verharen was waren sommige stukken van zijn voor en achterpoten dun behaard.
Op zijn elleboog was er zelfs een wondje ontstaan die ik rap heb behandeld met zilverwater.
Met zijn suiker is dit opletten geblazen!
Meestal ligt hij op de harde tegelvloer in de keuken.
Buiten ligt hij op gronddoek,eerdaags wordt het pad naast het huis bestraat.
Dan zal ik daar weer een oplossing voor moeten vinden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#50918
Met name als ze op een harde ondergrond liggen kun je eeltplekken krijgen. Die kunnen ontstoken raken en open gaan.
Door Ordell
#50923
Tannetje, kun je ook vertellen waarom er honden zijn die altijd op een harde ondergrond liggen en helemaal geen ligplekken krijgen??
Toen ik max kreeg had ie ook ligplkken op zijn ellebogen en werd gevoerd met brokken (bewijs op foto's). Na overschakelen op vers waren deze een half jaar later helemaal verdwenen, en zijn dat nog steeds tot op de dag van vandaag. Heeft het ook met voeding te maken??
Laatst gewijzigd door Ordell op zo 08 feb 2004, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#50934
Nooit eerder gehoord maar zou zo maar kunnen. Betere huid, denk ik.
Door Jolly
#50935
ja dat vraag ik mij ook af, want Chasey had voorheen altijd van die kale eeltachtige plekken op zijn poten, op d plek waar die dus vaak op lag en dat heeft tie nu bijna niet meer?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#50939
Niet eens zozeer de doorbloeding maar meer de samenstelling van de huid. Betere bouwstoffen.
Door Ordell
#50942
Betere vetverdeling heb ik wel eens gehoord...
Afijn, ik heb thuis een foto waarop ie 5 jaar oud was en de ligplekken op de ellebogen duidelijk te zien zijn. Als je naar de foto in mijn onderschrift kijkt zie je dat ze weg zijn en niet meer terugkomen, en daar zit toch 4 jaar verschil tussen. Wel mooi meegenomen overigens want van kale ellebogen kunnen ze veel last krijgen, zoals slijmbeursontsteking .
Door ~anna~
#50945
Nou Ordell heb Max echt geluk met jou ;D want zware honden kunnen er echt last van hebben ;D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 08 feb 2004, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#50949
balupa schreef: Nou Ordell heb Max echt geluk met jou ;D want zware honden kunnen er echt last van hebben ;D
;D ;D
Door Ordell
#50952
balupa schreef: Nou Ordell heb Max echt geluk met jou ;D want zware honden kunnen er echt last van hebben ;D
Echt bovengemiddeld zwaar is ie niet, dan ga je de kant van de rottweillers en zwaarder op.. ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#50989
Zelfs mijn Bassie heeft geen plekjes op zijn ellebogen ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door