Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#506767
Sjonnie gaat onder het mes :-\

kan ik nog iets geven/doen om het hem makkelijker te maken???
volgens de assistente valt een castratie reuze mee, word onderhuids gehecht en geen nacontrole.
Maar ja, het is wel MIJN lieve kleine ondeugende Sjonnie hè :'(

(zijn lieve kleine katerballetjes gaan er dus tòch af)
Door K@rin
#506770
Stelt echt niets voor .................
Bij Tinker & Spice heb ik echt niets aan ze gemerkt !!
Waren direct weer de "oude" !!

Hoe was het tijdens jullie vakantie gegaan ??
Kon je binnenkomen zonder flauw te vallen ;)
Door jeanne
#506772
Karin & Pyrs schreef: Stelt echt niets voor .................
Bij Tinker & Spice heb ik echt niets aan ze gemerkt !!
Waren direct weer de "oude" !!

Hoe was het tijdens jullie vakantie gegaan ??
Kon je binnenkomen zonder flauw te vallen ;)
nou, er hong me toch een pislucht :-X
hij had op het plaid gepist, op de kussens, op de deurmat, op de handdoeken >:( en er lag zelfs een drolletje op de bank >:( >:( >:(
Het zal ook wel de situatie zijn geweest, een hele week niet naar buiten, en alleen thuis.
De buuf heeft wel heel erg goed voor hem gezorgd hoor, en af en toe mee naar haar huis genomen, en speeltjes voor hem gekocht en kattenknabbeltjes. Ze had onze handdoeken uitgewassen en iedere dag de kattenbak verschoont.

Dus of het nu gewoon de kattenpislucht is, of sproeilucht, ik ben er nog niet uit. Maar ze gaan eraf :P

och erm
Door Femke
#506784
ik geef de beessies hier voor en na een operatie altijd recovetsem van VSM.

Verder stelt het voor een kat nog minder voor dan voor een hond, hij zal wat "rieleeeeeeeeeekst" zijn van de narcose maar verder kan er niet zoveel mis gaan.

Sterkte in elk geval ;)
Door Nelly
#506803
SR mag ze nog steeds even houden. Hij vertoont weliswaar steeds meer macho-gedrag naar de 2 oudjes, maar sproeit nog steeds niet. Vroeg of laat zullen ze er bij hem ook wel af moeten hoor, maar ergens vind ik het ook jammer. Vind het zo'n leuk gezicht als hij loopt te draaien met dat kontje en die balletjes dan zo trots laat zien 8) Oh, ben ik nou pervers?
Door Nelly
#506807
Femke schreef: ik geef de beessies hier voor en na een operatie altijd recovetsem van VSM.

Verder stelt het voor een kat nog minder voor dan voor een hond, hij zal wat "rieleeeeeeeeeekst" zijn van de narcose maar verder kan er niet zoveel mis gaan.

Sterkte in elk geval ;)
Meestal is er idd niks aan de hand, ze komen bij uit hun roesje en gaan gewoon door met leven. Toch heb ik het ooit met een zwarte kater, echt zo'n zwarte heksenkater, meegemaakt dat hij enkele weken na de castratie verdween en nooit meer is teruggekomen. Toen ik hem net na de ingreep bij de DA ging opzoeken was hij al zo nijdig, echt zwaar beledigd, kan natuurlijk zijn dat hij nog last had van de verdoving en de ingreep, maar ik vond zijn reactie toch heel vreemd. Maar ja, het was ook een heel aparte kater, hij liet zich door niemand pakken, alleen door mij. Witchproof, zogezegd ;D
Door roefus
#506808
Sjors behoort ook tot de 'je-weet-wel' -katers.
Ik heb het laten doen voordat hij 'toegang tot de tuin kreeg'.
Omdat ik bang was voor een katertje dat af en toe wellicht wel heel erg ver weg kan lopen.
(ben ooit nl. zo een katertje kwijt geraakt).
Maar...de operatie stelt inderdaad weinig voor.
Ik bracht hem 's ochtends en 's avonds sprintte hij alweer rond ;D
Door Nelly
#506810
Vind Sjors trouwens wel een snoepie; doet me denken aan Tobias. SR komt niet los in de tuin, die mag in de kattenren en is daar tot nu toe heel tevreden mee.
Door roefus
#506815
Nelly schreef: Vind Sjors trouwens wel een snoepie; doet me denken aan Tobias. SR komt niet los in de tuin, die mag in de kattenren en is daar tot nu toe heel tevreden mee.
Ja, dan is het anders.
Maar die mogelijkheid had ik niet, dus ik durfde hem anders niet naar buiten te laten.
En bovendien.....er lopen al teveel zwerfkatjes, toch?
Vind Sjors zelf trouwens ook een snoepie (en ben bang dat hij dat weet ;D).
De kleine kattekop.
Door Nelly
#506826
Ja, tuurlijk heb je gelijk, er zijn veel teveel zwerfkatten, helaas. (zou ze wel allemaal in huis willen nemen), en als ik niet de mogelijkheid had om die rooie hier in de ren buiten te laten, dan denk ik dat hij ook onder het mes ging hoor! Maar nu wachten we nog effies ;) Overigens ligt hij nu uitermate tevreden op m'n schoot te spinnen; kan nog maar net bij m'n toetsenbord komen ::)
Door roefus
#506831
Nelly schreef: Overigens ligt hij nu uitermate tevreden op m'n schoot te spinnen; kan nog maar net bij m'n toetsenbord komen ::)
;D ;D ;D Sjors wandelt er soms overheen....óók handig.
Door jeanne
#506841
Nelly schreef: SR mag ze nog steeds even houden. Hij vertoont weliswaar steeds meer macho-gedrag naar de 2 oudjes, maar sproeit nog steeds niet. Vroeg of laat zullen ze er bij hem ook wel af moeten hoor, maar ergens vind ik het ook jammer. Vind het zo'n leuk gezicht als hij loopt te draaien met dat kontje en die balletjes dan zo trots laat zien 8) Oh, ben ik nou pervers?
hihi
ben ik gelukkig niet de enigste perverse hier :P
Door jeanne
#506844
roefus schreef: ;D ;D ;D Sjors wandelt er soms overheen....óók handig.
haha Sjonnie ook, of hij gaat erop zitten.
Of gewoon pontificaal voor mijn toetsenbord zitten ::)

Ik moet hem donderdag om 8 uur brengen en dan kan ik hem om half 12 weer ophalen.
Door Nelly
#507458
roefus schreef: ;D ;D ;D Sjors wandelt er soms overheen....óók handig.
Yep, die rooie van mij heeft daar ook zo'n handje, sorry pootje van. Zal wel eens een berichtje van hem plaatsen. Tobias en Sjonnie kunnen dat vast wel vertalen ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door