Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daniella
#502849
Mijn hondje heeft waarschijnlijk epilepsie,bloedonderzoeken wijzen niets uit , maar hij heeft af en toe een aanval. Nu las ik dat er met voeding ook en hoop voorkomen kan worden . Heeft iemand hier ervaring mee , niet alleen met voeding maar ook met de diverse behandelmethodes?
Hij heeft het nu sporadisch, maar ik wil graag voor bereid zijn , mocht het erger worden en er medicatie toegediend moet gaan worden.
Door Peet
#502853
Als je de zoekfuntie gebruikt (buttons bovenin je scherm) kan je hier heel veel info over epilepsie vinden. Sterkte met je hondje!
Door chrisje
#503749
Wij hebben een hondje met epilepsie. Zij eet al bijna een jaar CB, maar haar aanvallen zijn helemaal niet verminderd. Bij sommige honden zal het helpen, bij haar dus niet. wij zijn nu in behandeling bij een holistische dierenarts, maar het is een hele zoektocht.
Door rita99
#506565
Goedemorgen,
mijn hond heeft epileptische aanvallen en ik zou graag dit proberen te verhelpen met zijn voeding.
Ik heb op de site gekeken en moet zeggen dat ik er weinig uit wijs kan worden.
Wie kan mij meer vertellen over dat (Barf) eten?
Groetjes Rita99
Door Lizzy
#506569
Hallo Rita99, allereerst welkom op Barfplaats.

Bij honden met epilepsie is het een goed idee om de hond op een verse/rauwe voeding te zetten. Deze voeding bevat namelijk geen onnatuurlijke stoffen. Geen chemische anti-oxydanten, geen kleurstoffen en geen chemische conserveringsmiddelen.

Je kunt overstappen op een kant en klare verse voeding. Meer daarover kun je hier vinden (kant en klaar versvlees voor beginners):

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17449

Je kunt ook zelf voeding voor je hond samenstellen. Dat noemen we BARF. Meer daarover kun je hier vinden:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448

Je hebt daarna vast nog een hoop andere vragen en die mag je altijd stellen hoor, maar dit is misschien een handig punt om te beginnen.
Door Sennaruby
#506581
Goede, verse voeding is zeer goed voor honden met epilepsie (en voor alle andere honden natuurlijk), maar meestal is alleen een verse voeding niet voldoende om de epilepsieaanvallen onder controle te houden. Als de aanvallen vaker dan 1 maal per maand optreden zou ik zeker een dierenarts raadplegen en met medicatie starten.

Groetjes,

Fieke
Door daniella
#506742
Ik heb Davy nu al op een dieet van vers rundvlees gezet,
en ben een behandeling met homeopathie(s?) middel gestart, en tot nu toe gaat het goed.
Mijn dank voor de site info, na alle informatie doorgelezen te hebben , leek het mij toch een goed idee om te beginnen met homeopathie,omdat dit de minst schadelijk behandeling is voor de hond.Mede omdat de reguliere medicatie, ook niet altijd aanslaat, maar wel veel schade kan veroorzaken, en toevallen op kan roepen.Dus voorlopig probeer ik het met een vers rund vlees dieet, en deze medicatie, en het is nu al bijna een week geleden dat Davy zijn laatste aanval heeft gehad, dus er zit in ieder geval verbetering in.
Door Sennaruby
#506753
Ik hoop dat het goed blijft gaan!!

Maar mocht de homeopatische behandeling onverhoopt niet aanslaan, aarzel dan alsjeblieft niet om toch ook de reguliere middelen te proberen. Aanvallen die niet onder controle zijn, zijn veel schadelijker dan het gebruik van anti-epileptica en meestal valt bij goede controle de schadelijke gevolgen erg mee en bijwerkingen verdwijnen meestal snel.

Ik hoop dat het goed blijft gaan met Davy!

Groetjes,

Fieke
Door Sennaruby
#506760
Daar ben ik ook wel benieuwd naar en ook naar de homeopatische middelen die je voor de aanvallen gebruikt.

Groetjes,

Fieke
Door Steph
#506886
Hallo,
Sedert ik mijn hond kvv gaf, waren de aanvallen verminderd en minder hevig. Ik denk dat hij gewoon sterker stond met kvv ipv van brok. Helaas telt dit niet voor iedere hond, het is een beetje zoeken. In ieder geval zal hij er niet slechter van worden. Welke medicatie geef je je hond?
Door Timmy
#507252
daniella schreef: Ik heb Davy nu al op een dieet van vers rundvlees gezet,
en ben een behandeling met homeopathie(s?) middel gestart, en tot nu toe gaat het goed.
Mijn dank voor de site info, na alle informatie doorgelezen te hebben , leek het mij toch een goed idee om te beginnen met homeopathie,omdat dit de minst schadelijk behandeling is voor de hond.Mede omdat de reguliere medicatie, ook niet altijd aanslaat, maar wel veel schade kan veroorzaken, en toevallen op kan roepen.Dus voorlopig probeer ik het met een vers rund vlees dieet, en deze medicatie, en het is nu al bijna een week geleden dat Davy zijn laatste aanval heeft gehad, dus er zit in ieder geval verbetering in.

Als je nog niet zeker weet of je hond epilepsie heeft (zoals je schrijft), hoe kun je dan met een homeopatische behandeling beginnen? En die homeopatische medicijnen, doe je dat op eigen houtje, of heb je daar begeleiding bij van een dierenarts?
Hoe vaak heeft je hond eigenlijk een aanval? Je schrijft "af en toe", maar is dat eens per maand, of per twee maanden?

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op wo 08 mar 2006, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door