Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#506537
Hallo,

Ik begin me een beetje zorgen te maken over ons logeetje. Sinds 2 weken krijgt ze Carnibest en in het begin was haar ontlasting wel wat dun maar de laatste dagen is het steeds dunner geworden. Gisteren spoot het eruit. De afgelopen nacht (en vanmorgen) spuugt ze ook veel gal, hoewel het nu steeds doorzichtiger wordt en meer slijm lijkt.
Wat kan ik nu het beste doen? :( :(
#506552
De hond heeft hiervoor een maand ongeveer brokjes gegeten. Daarvoor zat ze ook hier en kreeg ze ook CB en was er niks aan de hand ???
Ze is een zwerfhond uit Corfu die gewoon op straat leefde en vrat wat ze vreten kon.
Nu is ze wel net 3 weken loops geweest, misschien dat dat nog iets kan uitmaken?
Ik weet niet of ze koorst heeft, ik ga haar even temperaturen.... wat is ook al weer normaal bij een hond? 38,5 zo he?
Ze heeft gisterenavond voor het laatst gegeten.
Laatst gewijzigd door Domestic_Dog op di 07 mar 2006, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#506558
Ja, tussen de 38 en 39 is normaal. Daarboven is verhoging/koorts. Moeilijk te zeggen. Ik denk zelf niet dat het van de loopsheid is. Eerder een virusje. Of misshien heeft ze iets geks van straat gegeven? Als ze koorts heeft of apathisch wordt: dan ging ik direct naar de DA. Als ze aan de dunne blijft en ze blijft spugen: dan zou ik wat Okugest van VSM geven (drogist) maar niet te lang wachten met de DA raadplegen (als ze koorts heeft of ziek is: dan dus wel naar de DA gaan). Als ze aan de dunne is maar niet overgeeft, geen koorts heeft en niet ziek is: dan zou ik Okugest geven en het even aankijken.
#506583
Bedankt voor jullie adviezen.
Ze heeft geen koorts, heb het net gemeten en ze zat net nog onder de 39 graden. Ik heb haar een klein beetje te eten gegeven en dat at ze wel maar niet van harte. Ze ligt nu lusteloos op de bank :(
Ik ga zo die Okugest halen. Hoeveel mag ze er daarvan hebben?
Ze heeft niet overgegeven, alleen gal gespuugd. Iets geks van straat gegeten is bijna onmogelijk aangezien ze de afgelopen 3 weken aan de lijn heeft gelopen en ik constant zicht op haar had.
Ik kijk het zo 1 dag aan. Als het morgen niet beter is ga ik naar de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door