Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#505813
Hoi een vraagje :)

Sinds enkele weken heeft Gandor een rood plekje op zijn elleboog.
Eerst was dit een klein wondje, maar nu is het echt een rood plekje. Het jeukt niet, het doet 'm geen pijn, het gaat alleen af en toe open.
Het is geen wratje.

Wat ik zo gek vind is dat hij zwaar aan de antibiotica zit vanwege de infectie in zijn linkerelleboog, maar dit plekje (op zijn andere elleboog) blijft zitten. Ik zou verwachten dat zo'n ex-wondje dan wel zou verdwijnen. ???

Mijn vriend zei al dat we het goed in de gaten moesten houden. Hij had zoiets al eerder bij een hond gezien en dat werd uiteindelijk kwaadaardig :-\
Dus ga het ook zeker deze week aan de DA laten zien, maar dacht misschien weten jullie iets.
Het verontrust mij omdat het niet verdwijnt nu hij vet aan de antibiotica en ontstekingsremmers zit. Ik bedoel......als het een ontstoken wondje zou zijn (en zo ziet het er NIET uit) dan zou het toch moeten verdwijnen?

Het is ook een echt rood plekje, dus niet zacht roze ofzo. Vanavond zal ik ff foto ervan plaatsen, want die heb ik gisteren al gemaakt. ;) Maakt het mss wat duidelijker.

Gr, Wendy en lebber van Boy & Gandor

Hier dan 2 foto's. Heb het contrast iets moeten bewerken om de foto's duidelijk te krijgen. Tevens heb ik het plekje vergeleken met de ligplekken van Boy. Boy heeft ligplekken OP de ellebogen. Bij GAndor zit het plekje net BOVEN de elleboog. Maar goed hoop dat jullie adhv deze 2 foto's een idee krijgen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door *wendy* op ma 06 mar 2006, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#505855
tieneke schreef: Is het geen ligplekje?
Hmm zou kunnen, maar dan gaat het toch niet iedere keer open? Wacht ff foto af...had ook eigenlijk beter pas het topic kunnen openen zodra ik in de gelegenheid ben om die foto erbij te zetten :-X :-[
Maar weer geen geduld ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#505857
pippy schreef: Hmm zou kunnen, maar dan gaat het toch niet iedere keer open?
Jawel hoor, das juist de pest met die ligplekjes, omdat ze kaal zijn en vaak openspringen vereelt de huid daar een beetje waardoor het steeds vaker open blijft knappen omdat ze er maar op neer blijven stuiteren.
Door Nelly
#506164
Ik denk ook dat het een ligplek is. En dat kan idd. wel degelijk open gaan, zeker bij zo'n kortharige hond. WH Ashley (langstokhaar) had ze ook en soms zo erg dat ze helemaal dik en warm waren; echt wond waren ze bij hem nooit, maar wel erg pijnlijk. Ik smeerde ze regelmatig in met calendula-zalf om de huid zacht en soepel te houden. Volgens mij verzachtte dat ook de pijn.
Door *wendy*
#506208
Ligt niet aan jou maar de elleboog is ook iets dik :'( We moeten morgen voor die andere poot naar Gent, maar laat daar ook ff gelijk naar kijken.
Het is niet ernstig dik, maar hij is idd wel iets dikker dan hoort :'(

Ben helemaal verzot op dat beest, maar het bouwpakketje is niet helemaal goed in elkaar gezet vrees ik ::) ;)
Door tieneke
#506283
pippy schreef: Ligt niet aan jou maar de elleboog is ook iets dik :'( We moeten morgen voor die andere poot naar Gent, maar laat daar ook ff gelijk naar kijken.
Het is niet ernstig dik, maar hij is idd wel iets dikker dan hoort :'(

Ben helemaal verzot op dat beest, maar het bouwpakketje is niet helemaal goed in elkaar gezet vrees ik ::) ;)
Het kan ook van het liggen zijn dat de elleboog dik is ;)
Zit er ook vochtophoping in?
Onze vorige Leonberger had dikke eeltige ligplekken die ook soms open sprongen met wat vocht.
Zou niet van het ergste uitgaan en even het onderzoek afwachten.
Door *wendy*
#506438
Truus schreef: Volgens mij komt dit door het liggen op de tegels, kan je niet even uitproberen of het op kleden beter gaat?
hij ligt heel veel in de bench, vanwege oa operatie. Daar ligt een kleed in. En laat hij nou net vaak het wondje open hebben als hij uit de bench komt ???
Oja en als hij buiten de bench is ligt hij op een stoel of bank ;D
Laatst gewijzigd door *wendy* op ma 06 mar 2006, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#506440
pippy schreef: hij ligt heel veel in de bench, vanwege oa operatie. Daar ligt een kleed in. En laat hij nou net vaak het wondje open hebben als hij uit de bench komt ???
Oja en als hij buiten de bench is ligt hij op een stoel of bank ;D
Nou, daar kan het dan niet aan liggen. Heb je enig idee of het aan de zijkant van de bench zou kunnen liggen ???.
( Hier liggen ze ook op de bank ;D)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door