Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wimk
#505861
Hallo,

Streep krijgt al vanaf zijn 5de week Duck uitmuntend.
En dat gaat heel goed, verder krijgt hij zijn groentenmix en af entoe een stukje fruit.
Nu wil ik hem ook graag af en toe een recreatie bot geven en hem voor bereiden op eventuele echte barf maaltijden.
Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken. Hij eet dus al 4 weken zonder problemen KVV.

Gr WIm
Door Lizzy
#505879
En als dat goed gaat, dan kun je ook een lamsheup of kalfsheup of kalfswervel ofzo geven. Geef in ieder geval geen enkele ribben, zoals ik 1 keer aan Linga heb gedaan... (en daarna nooooit weer). En houd even in de gaten hoe hij kluift. Als hij binnen no time zo'n heel bot wegwerkt, laat hem dan niet direct hele grote botten in 1 keer opkluiven. Haal het halverwege weg. En geef het sowieso na een vleesmaaltijd. Het beste geef je daarvoor vlees of vuile pens in grote brokken trouwens. Dat verteerd samen het best (beter als bot na gemalen vlees).
Door Jolly
#506111
Als je weer eens naar Tannetje in A 'dam gaat, kan je daar ook voor Bumper en voor Streepje van de lamsribben meenemen, die heeft Pim ook gekregen toen hij 12 weken oud was en dat ging goed weg hoor.
Door wimk
#506127
Jolly schreef: Als je weer eens naar Tannetje in A 'dam gaat, kan je daar ook voor Bumper en voor Streepje van de lamsribben meenemen, die heeft Pim ook gekregen toen hij 12 weken oud was en dat ging goed weg hoor.
Ben vanmiddag bij Tannetje geweest, ik heb daar voor Streep 6 kippennekken gekocht. Kijken wat hij er mee doet vanavond.
Bumper krijgt regelmatig botten die kan er wel tegen.
Maar streep is pas 9 weken, nou ik hou het wel in de gaten, zijn ontlasting is in tegenstelling tot die van Bumper Super ;D ;D ;D
Door Jolly
#506206
oeps, was dus net ff te laat met reageren, maar zei tannetje dat zelf dan ook niet dat je zo'n ribstukje wel kan geven aan Streep?
Door wimk
#506360
Streep heeft net zijn eerste kippennek gehad.
Ik heb hem in mijn hand vastgehouden, en ik had hem nog een beetje plat geslagen.

Ik moet zeggen dat hij hem redelijk rustig op at.
( als dat al kan voor een labrador :P :P.

Maar het is zeker voor herhaling vatbaar, ik heb nog 5 nekken en dan zien we wel verder.
Groente prutjes vind hij ook lekker, en hij krijgt ook al regelmatig probiotica.
Het wordt nog weleens wat met Streepie
Door Truus
#506370
Hitam schreef: Heb ik ook gezegd. Eerst maar eens kijken hoe hij hier op reageert.
Komt ie zonder Streep :-\............
Nou ja zeg >:( dat is ook niet eerlijk :'( ;D

Fijn dat het goed gegaan is Wim, dit is nog maar het begin ;)
Door wimk
#506797
Hitam schreef: Komt ie zonder Streep :-\............
Hallo ik moest ff gauw er tussen uit piepen van mijn werk.
Ik kom vrijdag wel ff langs bij jullie maar dan is Tannetje er geloof ik niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door