Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvonnevos
#505697
Ik heb ergens gelezen dat het eten op kamertemp. gegeven dient te worden. Kan het geen kwaad om het eten een lange tijd buiten de koelkast te laten staan om op kamertemp. te komen i.v.m. bacterien enz?? Heeft iemand een tip om het eten niet te koud te voeren omdat verwarmen in een magnetron geen optie is??
Door Jolly
#505833
Hier staat de bibi en de barfonderdelen altijd bovenop de koelkast, pas als het dadelijk echt zomer wordt en dus warm is in de keuken ( zon staat er bij die kant best lang op) dan gaat het na ontdooien in de koelkast, maar zolang als het niet zonnig is, staat het er dus gewoon op.
Ik maak mij niet druk om wat bacterietjes, maar ik heb kilo's met magen als schokbeton, dus die kunnen wel wat hebben ;)
Door tieneke
#505843
Hier staat het vlees zelfs bij de allesbrander te ontdooien als ik het vlees er wel eens te laat heb uitgehaald.
Door Nelly
#505936
hier wordt het vlees 's avonds van te voren bovenop een keukenkastje gezet om te ontdooien, of het nu zomer of winter is. En wat die bacterieen betreft, ik begin mezelf te herhalen, maar honden kunnen daar veel beter tegen dan wij; een hond kan ook dagen oud aas eten zonder er ziek van te worden.
Door Mevroi Kruim
#505990
[quote="Nelly"]
hier wordt het vlees 's avonds van te voren bovenop een keukenkastje gezet om te ontdooien, of het nu zomer of winter is. En wat die bacterieen betreft, ik begin mezelf te herhalen, maar honden kunnen daar veel beter tegen dan wij; een hond kan ook dagen oud aas eten zonder er ziek van te worden.
[/quote]

Amen!
Door Happy Tail
#506229
hier wordt ook meestal ontdooit in de koelkast en dan een uurtje of wat voordat het etenstijd is zet ik het eruit. Meestal zet ik het savonds in de koelkast voor de dag erna. Maar mocht ik het vergeten, dan zet ik het smorgens of smiddags gewoon in een keukenkastje, of op het aquarium das ook lekker warm met die lampen eronder ;D
over bacterien maak ik me geen zorgen, wil niet weten wat er allemaal aan bacterien rondloopt op onderweg ontdekte snacks....
Door tieneke
#506258
[quote="Happy Tail"]
over bacterien maak ik me geen zorgen, wil niet weten wat er allemaal aan bacterien rondloopt op onderweg ontdekte snacks....
[/quote]
Een verse drol bijvoorbeeld :-X
Door yvonnevos
#506284
Bedankt voor al jullie (snelle) reacties, ik hoef dus niet zo bezorgd te zijn.
Ik ben net pas begonnen met kvv voor mijn Duitse herder en er zullen zeker nog wat vragen komen, het is fijn dat de vragen zo snel beantwoord worden.
Door Truus
#506416
[quote="yvonnevos"]
Bedankt voor al jullie (snelle) reacties, ik hoef dus niet zo bezorgd te zijn.
Ik ben net pas begonnen met kvv voor mijn Duitse herder en er zullen zeker nog wat vragen komen, het is fijn dat de vragen zo snel beantwoord worden.
[/quote]
Vraag maar raak hoor ;D.
Succes!
Door Ellen Els en Nina
#506879
Kan echt geen kwaad. Sterker nog...de meeste kookboeken vermelden zelfs dat vlees wat je voor jezelf bakt beter tijdig uit de koeling wordt gehaald zodat het op kamertemperatuur is als je gaat bakken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#508740
Hier eten ze het zelfs als het nog half bevroren is (als ik het te laat uit de vriezer heb gehaald) ze eten zo uit de koelkast maakt ze niet uit of het koud is of lauw en ze hebben er geen last van als ze het koud krijgen.
Door Malamoods
#509756
[quote="sylvia"]
Hier eten ze het zelfs als het nog half bevroren is (als ik het te laat uit de vriezer heb gehaald) ze eten zo uit de koelkast maakt ze niet uit of het koud is of lauw en ze hebben er geen last van als ze het koud krijgen.
[/quote]

Is het niet slecht om (bijv. kvv) dat net uit de koelkast komt meteen te serveren?

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door