Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura W
#49509
Wij hopen dit jaar terug naar Amsterdam te verhuizen en zullen dan dus ook van dierenarts veranderen.

Ik lees hier wel eens bijna agressieve reacties van da's op verse voeding en daar heb ik geen zin in. Het lijkt mij beter als een da er achter staat, bovendien ben ik niet zo assertief als het er op aankomt. :-[

Wie weet een goede, prettig da in Amsterdam omgeving de Aker, Nieuw Sloten (we hebben een auto) die positief tegenover verse voeding staat. Eventueel ook met een natuurlijke inslag, dus niet bij ieder probleempje maar direct de spuiten erin. ::)

Alvast bedankt.
Door Laura W
#49525
Tot nu toe heb ik alleen ervaring met 'gewone' dierenartsen en m.i. wordt daar toch wel erg snel naar de spuit gepakt. Het schijnt trouwens ook dat mensen dat verwachten. De klant schijnt pas tevreden te zijn als het dier een spuit en medicijnen krijgt. Dat schijnt bij mensen ook zo te gaan. Veel huisartsen schrijven maar wat voor omdat 'men' iets voorgeschreven wil krijgen.

Ik ga naar de huisarts omdat ik wil weten of hetgeen waar ik 'last' van heb ernstig is en of het vanzelf weer over gaat. Is het niet ernstig en gaat het vanzelf weer over dan is het voor mij verder goed, dan hoef ik echt geen medicijnen e.d. Ik wil eigenlijk voor mezelf straks ook op zoek gaan naar een huisarts die regulier combineert met natuurlijk (even zwart wit). Dus wel de reguliere kennis, maar niet direct naar medicatie grijpen als het niet nodig is.

Voor mijn dieren zoek ik dan ook naar een arts die wel de gewone veterinaire kennis heeft, maar dus ook naar alternatieven kijkt. Van de beide dierenartsen van Oase zag ik op de site dat ze beide een reguliere veterinaire opleiding hebben genoten, maar op de site van Natuurlijk voor Dieren kon ik dat niet vinden. Hitam, ik neem aan dat dit bij jullie dierenarts(en) ook het geval is? Ik vindt het prettig om 1 praktijk te hebben waar ik met alles terecht kan, dus niet voor het ene hier en het andere daar. Jullie doen bv ook gewoon entingen, castraties, abcessen, e.d. ? Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb nog helemaal geen ervaring met alternatieve dierenartsen. :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#49587
Hitam is Tannetje Koning van de oase praktijk ;D klik maar eens op haar website (de wereldbol onder haar naam)
Laatst gewijzigd door sylvia op do 05 feb 2004, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#49593
Ik rijd van Hilversum naar naar Putten voor mijn homeopatische dierenarts...Zij is dus een echte DA die daarna haar opleiding klassieke homeopathie voor dieren heeft gedaan.

Het zijn best wat km's maar dat heb ik er graag voor over...liever naar haar dan meteen weer een ab-kuurtje ofzo....Hoewel ik voor huis-tuin-en-keukendingetjes ook wel naar de kliniek in Kerkelanden ga (bijv rabies-enting ofzo...).
Peet
Gebruikersavatar
Door Hitam
#49993
Hoi Laura, het zijn dezelfde dierenartsen bij de Oase en bij Natuurlijk! voor dieren. Alleen zit Wim meestal in Amsterdam en ik meer in Almere.

Wij doen geen operaties, dus geen sterilisaties en castraties. We enten wel maar aanzienlijk minder dan een gewone dierenarts. En we kunnen ook geen röntgenfoto´s maken. Voor die dingen sturen we mensen naar een reguliere dierenarts. Meestal naar het Europaplein. Die staan niet afwijzend tegenover ons en zijn technisch goed.

Hee Peet, voglens mij ben ik gebeld door jou homeopathisch werkende dierenarts. Machteld Pouw. Ik had een verhaal gehouden bij de Groep homeopathisch werkende dierenartsen over zelf eten maken en Barf en ze belde me heel trots op dat ze nu ook een klant had die dat deed. En het ging over een Duitse herder met degeneratieve myelopathie. Grappig ;)
Door Laura W
#50027
Beste Tannetje,

Wat is jullie beleid ten opzichte van enten, iedere twee jaar, iedere drie jaar? Ieder jaar vindt ik ook wel veel, maar toen ik nog in een asiel werkte hield ik me er wel aan, want ik werkte ook vaak op de quarantaine. Nu niet meer, dus als ik minder zou kunnen enten? Ik heb alleen volwassen hond(en) en katten.

Voor een aantal zaken zal ik dus zowiezo een reguliere da moeten zoeken. De da aan het Europaplein staat dus positief tegenover jullie praktijk en ook tegenover verse voeding of is dat te positief gesteld?

Als er hier nog iemand is die een goede da weet die neutraal danwel positief tegenover vers staat in Amsterdam omgeving Sloten/de Aker dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#50601
Wij enten als pup twee keer, op een jaar een keer en dan in overleg met de eigeneaar een keer per jaar lepto, eens in de drie tot vijf jaar of helemaal niet meer. Straks kunnen we het op geleide van titers doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#50662
Sorry, was niet helemaal duidelijk. Met titer bedoel ik de hoeveelheid antilichamen tegen een bepaalde ziekte in het bloed.
Dan kun je bloed afnemen en kijken of er genoeg antilichamen in zitten. Als er genoeg zijn hoef je niet te enten.
Door sharpie
#50869
ok bedankt allebei :)
Dat lijkt me wel interessant, want ik zit eigenlijk te denken om helemaal niet meer te enten, maar dit is ook misschien nog een optie.

Heeft enten nou echt nut???
Pat McKay bijv. zegt dat het nooit wetenschappelijk bewezen is dat het werkt en dat je hond er juist allerlei ziektes aan over kan houden.
Hoe staan jullie hier tegenover??
Door tieneke
#50878
Onze hond krijgt ook geen inentingen meer.
Als puppie heeft hij trouw heel de rits achter elkaar gehad,nu is hij oud en ziek dus ik neem geen risico.
Als wij ooit een andere hond hebben ga ik hem dus niet laten enten,alleen de hoognodige als puppie.
5 dagen terug is de baby van mijn vriendin geent,het kereltje had hierna 2 dagen koorts en brulde alles bij elkaar!
Kinderen kunnen er zelfs aan overlijden,die kans is heel erg klein maar bestaat wel.
Maar niet laten inenten tegen oa polio is ook weer wat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door