Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#497
Hoi ik heb van mijn vriendin 2 kilo kippennekken gekregen die had ze gevonden bij de kippenboer en ze kwam er apetrots mee aanzetten.
Ze wist dat ik parttime aan het barfen was, nu heb ik één probleem.
Ik durf ze niet te geven, heb gisteren geprobeerd om ze in mijn keukenmachine te malen, maar daar was de machine niet blij mee en sloeg gelijk vast.
Daarna nog een keer geprobeerd nadat ik ze in stukken geknipt had maar er bleven te veel(naar mijn idee)botten voelbaar.
Nu liggen ze braaf in de vriezer te wachten op de dingen die komen gaan :-[ :-/ :'(
Door Eidos
#498
Kan je ze niet met een hamer fijner slaan dan margreet ???.... Ja ik weet het ook niet echt hoor, kheb nog nooit kippenekken in huis gehad en heb eigenlijk zelfs niet eens een idee hoe ze eruit zien...
Door Paul_Barte
#499
Margreet,

Kippennekken zijn een soort Marshmellows voor honden.... ;D

Hap...slik...weg...... zelfs pups weten er raad mee ;)

Je vindt er echt niets van terug in de poep het is allemaal kraakbeen.
Door jeanne
#500
oh Margreet, probeer en eens eentje morgen, ff vasthouden en ze eraan laten trekken, en dan hap slik weg. Alhoewel, freule kouwt er altijd heel zorgvuldig op: kraak kraak kraak kraak ;D
geef ze gewoon heel hoor!
Door sylvia
#501
Nu liggen ze braaf in de vriezer te wachten op de dingen die komen gaan :-[ :-/ :'(
frostbite waarschijnlijk  ;D
Maar je kan ze gewoon geven hoor margreet,desnoods hou je ze even vast dat ze doorhebben dat ze daar op moeten kauwen.Bridet heeft er eerst een paar zonder kauwen in geslikt en geen last van gehad dus .........uit de vriezer halen en geven aan die hondjes  ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 28 sep 2003, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door richard
#502
Sinds 2 weekjes geven we onze honden ook eendennekken. Vanaf het begin geen enkel probleem. Ze bijten er een paar keer op en hup, zo hun keelgat in. Alles wat je voelt is volgens mij alleen maar kraakbeen.

richard
Door moniek
#506
Nou, ik ging dus vandaag hier naar de poelier om kippennekken te gaan kopen. Stonden ze me aan te kijken ofdat ze water zagen branden. Kippennekken mevr ?, nee die verkopen we niet, dat wordt in de slachterij weggegooid met het afval :(
Ik weet nou even zo snel niet waar ik kippennekken vandaan moet halen want de poelier leek mij het meest logische adres ervoor eigenlijk.
Door Paul_Barte
#507
Nou, ik ging dus vandaag hier naar de poelier om kippennekken te gaan kopen. Stonden ze me aan te kijken ofdat ze water zagen branden. Kippennekken mevr ?, nee die verkopen we niet, dat wordt in de slachterij weggegooid met het afval :(
Ik weet nou even zo snel niet waar ik kippennekken vandaan moet halen want de poelier leek mij het meest logische adres ervoor eigenlijk.
Beetje domme poelier als je het mij vraagt ;D

Staat er op de markt geen 'kippenvrouwtje' ....deze kunnen het zondermeer meenemen (evenals gemalen karkassen of kippengehakt etc.)
Door moniek
#508
Dank je wel voor je antwoord Paul. Maandag is het markt hier dus dan ga ik beslist even kijken bij "de kippenkraam".
Door SHIVA
#509
hier in hellevoetsluis staat op de markt eenkippe meneer
maar bij het vragen naar kippennekken en kippen gehakt hoorde hij het ook donderen bij een strakblauwe hemel kon wel bij een afname van 10 kilo de kippenvleugels voor 1.85 de kilo kopen vriendenprijsje volgens hem
ik krijg nu om de 6 weken van een kennis wat kippenekken en vleugels dat is voor hun gewoon afval
ik bedoel maar gr shiva
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door