Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door An
#50487
Het menu dat ik hier neerschrijf is voor 1 hond. Dus zowel Holmes als Shaggy krijgen die hoeveelheid die er staat. ( Holmes weegt zo'n 50 kilo, maar ik geef hem wat minder en Shaggy zo'n 30 kilo maar die is nog in volle groei)

Zaterdag:
250 gram Duck uitmuntend
100 gram gfmix (iedere dag een mengeling van een 7tal groenten, iedere dag weer wat anders)
500 gram runderhart
een half stuk fruit (iedere dag wat anders)
1 eetlepel maiskiemolie

zondag:
250 gram DUck
100 gram gfmix
1 rauw ei met schaal (schaal is gemalen)
750 gram vleesbot (ongeveer 60 procent vlees en 40 procent bot)
een half stuk fruit
1 eetlepel maiskiemolie

maandag:
250 gram Duck
100 gram gfmix
400 gram spiervlees (runds+paard)
half stuk fruit
een recreatiebot (een knook van ieder zo'n 700 gram)
1 eetlepel maiskiemolie

dinsdag
250 gram Duck
100 gram gfmix
1 rauw ei met schaal (gemalen)
half stuk fruit
150 gram lamsnek
150 gram kippevleugels
1 eetlepel maiskiemolie

woensdag
250 gram Duck
100 gram gfmix
een half stuk fruit
een halve kip (zo'n 500 gram)
1 eetlepel maiskiemolie

donderdag
250 gram Duck
100 gram gfmix
1 rauw ei met schaal (gemalen)
een half stuk fruit
500 gram runderribben met vlees (zo'n 60 procent vlees, 40 procent bot)
1 eetlepel maiskiemolie

vrijdag
250 gram Duck
100 gram gfmix
een half stuk fruit
500 gram lamspens
1 eetlepel maiskiemolie

zaterdag
250 gram Duck
100 gram gfmix
1 rauw ei met schaal (gemalen)
een half stuk fruit
500 gram vis
1 eetlepel maiskiemolie

Okay wat denken jullie? Vrij weinig orgaan vlees maar ik ga ervanuit dat er in Duck uitmuntend al genoeg orgaan inzit?
Door Lizzy
#50499
Hoi An, even heeeel snel uitgerekend kom ik op:

14% groentes
20% orgaanvlees (hart + pens)
4% ei
37% spiervlees
26% bot (kaal - het vlees zit bij spiervlees - ik heb 1375 gram voor vlees en 1300 gram voor bot genomen).

Helemaal klopt de berekening natuurlijk niet want ik heb het fruit weggelaten. Je komt dus op iets meer dan 14% voor groente+fruit. Je zou iets meer mogen geven, als je dat zou willen.

Ziet er goed uit hoor! Ik vind het ook zeer afwisselend. Mochten jouw honden iets moeilijk kunnen ontlasten, dan zou je iets minder bot kunnen geven (gezien 26% voldoende is en je ook Duck geeft). Maar als ze het goed doen dan is het prima.

Ik heb eigenlijk maar 1 puntje van kritiek ;D. De maiskiemolie.... Maiskiemolie bevat voornamelijk niet-actieve omega 6 vetzuren en dat zit al voldoende in de natuurlijke voeding van jouw hond. Ik zou zelf liever lijnzaadolie (niet-actieve omega 3), visolie (actieve omega 3) en borageolie (actieve omega 6 - bevat veel GLA) geven.

Groetjes, Lizzy
Door An
#50507
Ja ik ben nog volop op zoek naar lijnzaadolie, als ik die heb vervang ik de maiskiemolie door lijnzaadolie, maar effe roeien met de riemen die ik heb ;D

En dit is maar wat ze de komende week krijgen hoor, hoeft niet iedere week het zelfde te zijn, dit heb ik nu allemaal in huis, dus daarom vandaag hart en volgende zaterdag vis ;)

Ik ben iig blij dat mijn menutje is goedgekeurt hihi, dan heb ik het principe toch wat door he ;D Ik ben altijd bang dat ik teveel of te weinig bot erin heb zitten :-\ Maar ze ontlasten goed hoor, dus het is goed zo? :)


(En ik heb al complimenten gehad dat Holmes er toch zo goed uitziet :DEn dat na een weekje, dat belooft :D)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door