Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shifra en Sharel
#504755
Hallo, ik heb een vraagje voor een kennisje van mij.
Zij is vorig jaar met haar hondje(cavalier) geemigreerd naar Suriname.
Nou heeft haar hondje steeds een allergie, sinds ze daar is, aan haar pootjes, haar huid is beschadigd.
De DA zegt dat het hondje terug zou moeten naar Nederland, omdat het niet tegen het Tropische klimaat kan.
Ze zit nu met haar handen in het haar, want het hondje is haar alles.
Ze maakt zelf haar voeding, want ze verkopen daar geen versvleesvoeding voor de hond.
Is dit voor iemand herkenbaar? En wat zou ze evt nog kunnen doen?
Alvast bedankt.

Gr Rolanda
Door Lizzy
#504971
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een tropen-allergie gehoord. Maar ja, ik ben ook niet echt bekend met dat soort zaken... Ik weet wel dat bij sommige honden bepaalde huidproblemen verergeren bij warm weer. Wat voert ze haar honden? Zijn er homeopathisch therapeuten waar ze daar naar toe kan?
Door Shifra en Sharel
#505220
Ik heb haar nu wat menu's van dit forum toegestuurd om een totale voeding te kunnen maken, ze hebben daar geen compleet vleesvoer voor de hond. Naar mijn idee heeft het hondje niet het volledige voedingpatroon.
Over homeopatie weet ik niet of ze het daar hebben. Ik heb toen voor mijn honden, groene leem door het voer gedaan, tegen de jeuk, 2 weken lang, en dat heeft enorm geholpen..ik zal vragen of ze het daar ook hebben, anders stuur ik wel wat op..Als de douane maar niet gaat denken dat het groene poeder is.ipv de witte :(

Gr Rolanda
Door Shifra en Sharel
#505385
Ehm..ben beetje te blonT ???

Ik kreeg een persoonlijk bericht met wat fijne info, maar weet ff niet hoe ik die kan bedanken, danmaar eventjes op deze manier.
In ieder geval de info heb ik doorgemaild aan mn vriendin, alvast heel erg bedankt.

Gr Rolanda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door