Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#504947
Sinds de lezing van Mogens Eliasen heb ik mijn honden onderworpen aan de test: grotere maaltijden, minder vaak.

Ik ben direct begonnen met eens per dag voeren i.p.v. twee maal per dag. Dit is mij goed bevallen en de honden volgens mij ook. De eerste dagen waren niet makkelijk: steeds zeuren om eten en vreselijk snaaien van de straat. Dit was na drie dagen over. Tevens ben ik overgestapt op eens per week groentenmix en dit komt zeker de ontlasting ten goede.

Na drie weken ben ik overgestapt op 6 maaltijden per week, dit is eens per 28 uur (ongeveer). De hoeveelheid eten is hetzelfde (tussen 500 en 800 gram per hond per dag) omdat ze aan de forse kant zijn. Dit bevalt mij ook bijzonder goed en ik merk geen verschil aan de honden.

Of dit nu beter is? :-\ Maar wilde het jullie laten weten.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#504965
[quote="Lizzy"]
Waarom bevalt 6 maaltijden per week je bijzonder goed, als je geen verschil merkt?
[/quote]

Nou ik schrijf: dit bevalt mij OOK bijzonder goed. Voor mij is er geen verschil in 6 of 7 keer per week voeren.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#504967
[quote="Lizzy"]
Oh, ben ook benieuwd: ga je nog verder afbouwen naar 5 of 4 maaltijden?
[/quote]

Nou denk het niet (zeker niet op korte termijn) omdat dit schema voor mij handig is (ik voer nu eigenlijk wanneer het zo uitkomt) en omdat ik merk dat grotere hoeveelheden de honden nog beter bekomt.
Door Lizzy
#504970
[quote="Rovanna"]
Nou denk het niet (zeker niet op korte termijn) omdat dit schema voor mij handig is (ik voer nu eigenlijk wanneer het zo uitkomt) en omdat ik merk dat grotere hoeveelheden de honden nog beter bekomt.
[/quote]

In welk opzicht? Zijn ze voldaner? Vreten ze toevallig ook minder van straat (vroeg zij nieuwsgierig ;D)?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 04 mar 2006, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#504974
[quote="Lizzy"]
In welk opzicht? Zijn ze voldaner? Vreten ze toevallig ook minder van straat (vroeg zij nieuwsgierig ;D)?
[/quote]

Ze zijn duidelijk voldaner: Annak gaat echt liggen uitbuiken inclusief boeren en huilen en die komt het eerste uur niet van de bank af en verteren nog beter: nog minder ontlasting; het zijn bijna konijnenkeutels. Sinds ze 1 grote maaltijd krijgen poepen ze alles tijdens 1 uitlaatbeurt eruit; soms gaan ze wel drie keer zitten en dat is bijna alleen maar 's morgens (ongeacht op welk tijdstip ze gegeten hebben: gisteren was het 9 uur in de ochtend en vandaag 3 uur in de middag). Bij twee maaltijden per dag poepten ze 's ochtends en 's avonds en tussendoor ook. Vreten van de straat.... helaas :( Het blijven opportunisten ;D En om in Mogens termen te spreken: voor mijn honden is het altijd zomermenu ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door