Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#503777
Sinds een week krijgt mijn oudste teef een Cat's Claw kuurtje voor ca een maandje. Over anderhalve week gaan we namelijk op vakantie (ze mag mee) en omdat ze al wat ouder is (bijna 13) wilde ik haar een soort van "boost" geven.
Normaal geef ik haar dan een kuurtje met d-tox of cleartox van de paardendrogist (anti oxidanten uit fruit, kruiden en groenten) maar dat doet net niet genoeg naar mijn idee, dus wilde ik eens wat anders proberen.
Ik heb Cat's Claw van de kruidvat, 200mg per tablet en ik geef haar 2 tabletten per dag. Volgens het potje mag je er als mens 3 per dag. Alles gaat tot nu toe goed en ik merk dat ze meer energie heeft en vrolijker is, maar geef ik haar eigenlijk niet teveel?

* Edit: Tess is een duitse herderteef van ca 30 kilo
Laatst gewijzigd door Audrina op do 02 mar 2006, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#504652
Ik geef Kuma nu ook cat's claw en ik geef het van Bloem. Een mens mag tot 3x per dag 2 tabletten. Ik geef Kuma er 3 per dag. Ik weet ff de dosering per tablet niet en ik heb ff geen zin om naar beneden te lopen ;D Als je wilt kijk ik morgen ff :)
Door Audrina
#504761
Die d-tox is idd voor paarden, maar er zit in grote lijnen hetzelfde in als in de clear-tox voor honden. De grootste potjes met clear-tox zijn 400 gram en dat is zo op als je 3 herders een kuurtje wilt geven. Dus had ik de paardendrogist gemaild of ze geen grotere potten hadden en toen kreeg ik het bericht dat ik ze net zo goed die d-tox kon geven en dat zat wel in grotere verpakkingen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#505455
Ik heb geen idee wat er zou gebeuren als je te veel Cat's Claw zou geven. Ik vind 2/3 van de mensen dosering wel aan de hoge kant, maar zolang je alleen maar positieve dingen merkt lijkt het me geen probleem.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door