Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robert Koncarevic
#503466
Hallo iedereen,

Sari had maandag ochtend na zijn wandeling geen zin om te eten of om weer op te staan. We dachten, hij heeft vast geen zin om te eten, vanavond weer een kans. Dus zijn we naar ons werk gegaan. Toen mijn vader terugkwam van zijn werk zag hij Sari nog steeds liggen en hij had zijn voer niet opgegeten. Hij stond ook niet op om hem te begroeten. Maar toen zag hij 20! plekken waar Sari heeft overgegeven. Dus dat was schoonmaken geblazen. De tuindeur ging open om een beetje te luchten. Staat Sari met heel veel moeite op om in de tuin weer over te geven.
Mijn vader wil met hem naar buiten om hem uit te laten, maar hij wilde niet opstaan. Zijn achterhand was aan het trillen. Dus mij vader belde mij of ik eerder van mijn werk kon komen.

Toen ik thuiskwam lag Sari nog steeds. Ik heb Sari op zijn poten gekregen en ben met hem gaan wandelen. Wat was hij aan de spuit diaree (tot 4 keer aan toe binnen 30 minuten). Dus heb ik de da gebeld of we directr langs konden komen. Sari had de hele dag niets gegeten en gedronken, maar heeft wel alles uitgespuugd en gepoept. Dus wij naar de da. Sari stapte zelf in de auto en er weer uit. :o Bij de da was hij zo mak als een lammetje. :o Dat zegt veel over hoe hij zich voelde. De diagnose was een virus (Corona virus). Hij heeft een spuitje gekregen tegen het braken (primperid), tabletten tegen het braken (metoclopramide HCL) en tabletten tegen de diaree (Finidiar forte).
Sari eet inmiddels al weer normaal, is weer levendig en geeft niet meer over. Hij heeft echter nog steeds last van diaree. Dus we gaan nog even een dag of twee door met de tabletten tegen diaree en geven hem probiotica. Voor het weekeinde is hij helemaal in orde (hopelijk). Zo niet, dan gaan we maandag weer naar de da.
Wat ben ik blij dat ik Sari verzekerd heb.
Door Lizzy
#503472
Pjieuw! Dit is heftig zeg :o!! Ach, arme Sari...... Volgens mij is dit 'het' heersende virus, dat door Nederland en Belgie gaat. Maar volgens mij is het geen corona-virus. Ach, doet er ook weinig toe, het is erg genoeg!
Door Malamoods
#503485
Tjonge, da's zeker heftig! Beterschap voor Sari. Enne... in dit soort gevallen (honden die moeilijk in de benen te krijgen zijn) zou ik de aanschaf van een klein ras toch overwegen.... :P Beterschap en sterkte!

Rachel.
Door tieneke
#503722
Hij zal zich niet echt lekker hebben gevoeld,goed dat je meteen naar de da bent gegaan.
Beterschap voor die reus!
Door 202spots
#503729
Happyhusky schreef: ... Enne... in dit soort gevallen (honden die moeilijk in de benen te krijgen zijn) zou ik de aanschaf van een klein ras toch overwegen.... ..
??? ??? ??? Wel 'n vreemde opmerking om hier te plaatsen wanneer 'n grote Sari nu niet goed voeld! :-\

Ik hoop dat Sari weer vlug beter is hoor! :-* :-*
Door Malamoods
#503738
202Spots schreef: ??? ??? ??? Wel 'n vreemde opmerking om hier te plaatsen wanneer 'n grote Sari nu niet goed voeld! :-\

Ik hoop dat Sari weer vlug beter is hoor! :-* :-*
Sorry hoor, was maar een grapje, maar dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd... Bovendien spreek ik uit ervaring... Toen ik Lex (na de narcose) de trap op moest tillen had ik gewild dat ik een malthezer had van een kilo of 5.... Niet lullig bedoeld ofzo.....

Rachel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#503745
Happyhusky schreef: Sorry hoor, was maar een grapje, maar dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd... Bovendien spreek ik uit ervaring... Toen ik Lex (na de narcose) de trap op moest tillen had ik gewild dat ik een malthezer had van een kilo of 5.... Niet lullig bedoeld ofzo.....

Rachel.
Ahh oke ik snap em nu ook, ik zat ook even van HUH????
Door Robert Koncarevic
#504174
Sari heeft vanacht zijn kamer ondergepoept (diaree). :( Hij heeft ook niets willen eten. :( Ik ben nu even aan het uitzoeken welke dosering Pro-fibre (probiotica) ik hem maximaal per dag kan geven. Volgens mij is dit goed voor zijn maag. Straks krijgt hij wat gekookte kip met de diaree-tabletten erin.
Sari heeft gelukkig nog niet overgegeven.

Weet iemand of glucobest ook laxerend werkt?

Sari krijgt nu even geen visolie en geen vitamine C, omdat dit laxerend werkt.
Door Nelly
#504312
Happyhusky schreef: Sorry hoor, was maar een grapje, maar dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd... Bovendien spreek ik uit ervaring... Toen ik Lex (na de narcose) de trap op moest tillen had ik gewild dat ik een malthezer had van een kilo of 5.... Niet lullig bedoeld ofzo.....

Rachel.
Vond het ook al een gekke opmerking, en bovendien wat misplaatst. Als je nou van grote honden houdt?
Door Malamoods
#504318
Zucht.... Als er dus iemand is die van GROTE honden houdt, dan ben ik dat wel! Heb zelf een husky en er komt een malamute bij (die zijn nog groter).... Ik bedoel te zeggen dat als je loopt te sjouwen met een grote hond (letterlijk, dus optillen, of in de benen krijgen), dan zou je wensen dat hij minder woog en dus vandaar het grapje dat je dan de aanschaf van een klein ras overweegt. Nogmaals niet lullig bedoelt ofzo... Betekend het soms dat als een hond ziek is, dat je geen grapje meer mag maken? Mijn hond is ook ziek, dus ik weet wat het is om een zieke hond in huis te hebben met diarree en alle aanverwante vervelende toestanden... Ik neem de ziekte van Sari uitermate serieus, vraag tenslotte niet voor niets hoe het nu gaat... Ik vind het jammer dat het zo negatief wordt opgevat, zo is het dus niet bedoeld (maar volgens mij is dit de zoveelste keer dat ik dit nu uitleg).....

Robert als ik je gekwetst heb (want het gaat over jou en je hond tenslotte en aan niemand anders hoef ik me hier te verontschuldigen in dit geval), dan spijt me dat oprecht!

Heel veel beterschap voor Sari! Geef je GROTE kanjer een GROTE knuffel van me!

Klaar, wat mij betreft.....

Rachel.
Door K@rin
#504320
oh oohhhhhhhh Sari ook één van de velen slachtoffers :(
Veel beterschap gewenst !!!
en daar heb je mij weer ................ ::) ::)
persoonlijk zou ik hem 24 uur geen eten geven, alleen laten drinken ...........
kijken hoe het gaat en daarna weer langzaam zijn normale eten gaan opvoeren ...........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door