Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door aliesalgra
#50211
Hallo,

Wij hebben een probleempje met onze hond. Ze eet nooit haar bak leeg, elke keer als ze eten krijgt neemt ze 1 hapje en dan laat ze het staan. Twee uren later neemt ze weer een hapje en zo gaat het de hele dag door. Het vlees blijft zo natuurlijk niet vers. We gaven eerst Rodi maar nu zijn we overgestapt op Energique, maar het helpt niks.

groetjes Alies
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50214
bak weg halen en niets meer geven tot de volgende dag,misschienn gef je teveel,je hebt honden die beslist niet meer energie tot zich nemen als dat ze nodig hebben.
Door qyan
#50218
[quote="*Alies*"]
Hallo,

Wij hebben een probleempje met onze hond. Ze eet nooit haar bak leeg, elke keer als ze eten krijgt neemt ze 1 hapje en dan laat ze het staan. Twee uren later neemt ze weer een hapje en zo gaat het de hele dag door. Het vlees blijft zo natuurlijk niet vers. We gaven eerst Rodi maar nu zijn we overgestapt op Energique, maar het helpt niks.

groetjes Alies
[/quote]

qyan zijn eten blijft zowiezo nooit de hele dag staan.
hij krijgt eten.
eet hij niet of houdt hij op met eten, dan vedwijnt zijn bak en is de volgende eetbeurt 's avonds weer en eet ie 's avonds niet, dan de volgende dag.
maar laten staan zodat meneer kan ten wanneer het hem blieft, nooit!
jij bepaalt wanneer je hond eet en niet de hond.
dus eten aanbieden, niet eten, weg ermee en pas weer op het volgende tijdstip aanbieden, zou mijn advies zijn.

gr wendy
Door ~anna~
#50220
Hoe lang is dit al zo ? Als je het niet vertrouwd moet je het even aan de da vragen?
Een hond moet je maar even de kans geven om te eten.
Als het na 10 min. er nog staat haal je het weg en bied je het pas als het weer etenstijd is weer aan.Mischien is je hond niet lekker hebben honden soms ook last van vooral als je hond daarvoor wel goed at.Sterkte!
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 06 feb 2004, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door aliesalgra
#50236
Nee ze heeft dit probleem altijd al gehad, ook toen ze brokken kreeg en met de rodi ook en nu dus ook met de energique. Maar ze is een keer bij een oppas geweest en die heeft 2 honden en dan eet ze haar bak wel leeg omdat die andere honden het anders opeten.

groetjes Alies
Door Helen
#50239
[quote="*Alies*"]
Nee ze heeft dit probleem altijd al gehad, ook toen ze brokken kreeg en met de rodi ook en nu dus ook met de energique. Maar ze is een keer bij een oppas geweest en die heeft 2 honden en dan eet ze haar bak wel leeg omdat die andere honden het anders opeten.

groetjes Alies
[/quote]

Als ze haar eten niet opeet, gewoon 24 uur laten vasten en dan weer eten aanbieden. Verder wil een keer per dag voeren ook goed helpen. Een standaard vastdag in de week wil ook goed helpen om de eetlust goed te houden!!!

groetjes Helen
Door Lizzy
#50240
[quote="*Alies*"]
Nee ze heeft dit probleem altijd al gehad, ook toen ze brokken kreeg en met de rodi ook en nu dus ook met de energique. Maar ze is een keer bij een oppas geweest en die heeft 2 honden en dan eet ze haar bak wel leeg omdat die andere honden het anders opeten.

groetjes Alies
[/quote]Reden te meer om haar te leren: bak niet leegeten betekent geen eten, vind ik. Aanbieden en na 5 a 10 minuten weghalen.
Door aliesalgra
#50244
oh ja dat is een goed idee dan is het eigenlijk hetzelfde als dat een andere hond het opeet
Door Jolly
#50256
ja inderdaad. ;D

Ik heb ook heel vaak honden in de vakantie opvang die thuis niet goed willen eten, maar als ze dan bij mij komen eten ze na 2 dagen echt hun bak wel leeg. Dat komt omdat anders mijn Chasey die bakjes ook wel even leeg eet. 8) Dus die honden hebben dat heel snel door hoor.

Ook zou ik bij jou hond er geen aandacht aan schenken en ook vooral geen andere dingen tusendoor voeren. Dat wil ook nog wel eens helpen. Denk maar aan jezelf, als je net voor het eten nog even een bakje met chips eet, hoef je meestal je avondeten ook niet echt meer.
Door tieneke
#50422
[quote="*Alies*"]
Nee ze heeft dit probleem altijd al gehad, ook toen ze brokken kreeg en met de rodi ook en nu dus ook met de energique. Maar ze is een keer bij een oppas geweest en die heeft 2 honden en dan eet ze haar bak wel leeg omdat die andere honden het anders opeten.

groetjes Alies
[/quote]
Of een hond erbij nemen(grapje)of inderdaad gewoon de etensbak weghalen.
Zeker weten dat zij zich de volgende keer bedenkt ;)
Door aliesalgra
#50570
ik wil er ook heel graag een hond bij maar mijn ouders niet hahahahaha
Door Jolly
#50600
he balen die ouders ook altijd he ;D, ach meid troost je ik woon samen en ik wil dolgraag ook een hondje erbij, maar mijn vent wil het dus niet. tenminste voorlopig dan he. Dus niet alleen ouders zijn af en toe om te balen ;D
Door aliesalgra
#51096
ja dat is waar hahaha, maar ik doe nu af en toe een droog crackertje er dooheen en nu eet ze wel!
Door Jolly
#51108
ojee, weer zo'n hondje die zijn baasje helemaal in de maling zit te nemen. :-\

Alies, je bedoelt het goed, maar cracker is gemaakt van granen, dus daar heeft je hond totaal nix aan.
En omdat je nu dit probeert, zal je hond( ja echt ze zal het doen, want ze is erg slim :P) je steeds verder uitproberen, wat je nou weer voor extra lekkers in der bak erdoor zal doen.
Echt waar ik spreek uit ervaring, voordat ik vers vlees gaf aan Chasey moest ik ook altijd een hele truckendoos opentrekken wilde hij iets eten wat ik wilde dat hij at. Want eten dat deed hij wel, maar alleen dingen die hij zelf pikte. >:(

Het beste wat jij kan doen, is haar helemaal nix meer erbij geven en met nix , bedoel ik ook nix. De bak vullen met vers vleesvoeding, meerzetten weg lopen en na 10-15 minuten terug gaan, staat de bak er nog vol te wezen, jammer dan, weg met die bak ( zet het hoog of afgedekt met folie in de koelkast ) en geef het pas 's avonds weer.wedden dat ze dan wel eet en wat ik ookal zei, tussendoor ook niets meer geven.
Je moet wel sterk zijn hoor en niet toegeven, want och gut ze kunnen zo zielig kijken. Maar nee ze heeft de kans gehad en vannavond is er weer een nieuwe kans. Zo ook als ze bijv 's avonds niet eet, dan hup in de koelkast tot morgen ochtend.

Maar wees sterk :-* ;D
Door avalon
#51113
[quote="Jolly"]
ja inderdaad. ;D

Ik heb ook heel vaak honden in de vakantie opvang die thuis niet goed willen eten, maar als ze dan bij mij komen eten ze na 2 dagen echt hun bak wel leeg. Dat komt omdat anders mijn Chasey die bakjes ook wel even leeg eet. 8) Dus die honden hebben dat heel snel door hoor.

Ook zou ik bij jou hond er geen aandacht aan schenken en ook vooral geen andere dingen tusendoor voeren. Dat wil ook nog wel eens helpen. Denk maar aan jezelf, als je net voor het eten nog even een bakje met chips eet, hoef je meestal je avondeten ook niet echt meer.
[/quote]

Mijn hondjes vinden dat wel gezellig, dat samen uit één bak eten ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door