Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#383005
Hallo, Mijn witte herder heeft een blauw/zwarte vlek op haar tong. Dit zit er volgens mij al altijd, maar wordt een heel klein beetje groter. Je kunt het wel niet goed zien, maar het is een heel gave plek die gewoon meegaat in het ander vel. Komt dit vaker voor bij witte honden of moet ik mij zorgen maken dat dit toch een of ander melanoom is? Ga morgen zowiezo naar de da. Maar enige info zou alvast welkom zijn.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#383035
Volgens mij is dat niets om je druk te maken hoor, zo te lezen is dat een pigmentvlek. Als je toch al naar de DA gaat laat 'm dan idd even zien, ik dnek dat ie je wel gerust kan stellen ;).
Door Doedels
#383211
Heel veel honden hebben vlekken op hun tong. Ze hoeven er niet per sé wit voor te zijn. Het zal dus wel een pigmetvlek zijn. Maar als je toch naar de da gaat, zou ik er een blik op laten werpen.
Door Jo
#383393
Onze Duitse Herder Joery had ook zo'n donkere vlek op haar tong..en niet zo'n kleintje ook..
Ik heb me vaak af lopen vragen welk land ze hier nou toch mee uit wilde beelden ;) ;D
Kan dus echt geen kwaad hoor! ;)
Door Steph
#383635
Ik dacht ook wel dat het een pigmentvlek was, maar iemand had mij ongerust gemaakt en gezegd dat het vergroot was. Da zegt ook pigmentvlek. De fokker wist mij te vertellen dat veel witte herders met pittig karakter dit hebben en hoe groter de vlek, hoe pittiger???
Heb hier in ieder geval nog nooit iets over gehoord.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#383638
Steph schreef: De fokker wist mij te vertellen dat veel witte herders met pittig karakter dit hebben en hoe groter de vlek, hoe pittiger???


HAHAHAHHAHAHAHHA wat een onzin hé. Fokker moest zich schamen dat hij niet weet dat pigment gewoon genetisch bepaald heeft en geen ene bal met het karakter te maken heeft.
Door Steph
#383639
Angelique schreef: HAHAHAHHAHAHAHHA wat een onzin hé. Fokker moest zich schamen dat hij niet weet dat pigment gewoon genetisch bepaald heeft en geen ene bal met het karakter te maken heeft.
Ja dat vind ik toch ook, ....
Door Nelly
#383675
Steph schreef: Ik dacht ook wel dat het een pigmentvlek was, maar iemand had mij ongerust gemaakt en gezegd dat het vergroot was. Da zegt ook pigmentvlek. De fokker wist mij te vertellen dat veel witte herders met pittig karakter dit hebben en hoe groter de vlek, hoe pittiger???
Heb hier in ieder geval nog nooit iets over gehoord.
Da's nou zo'n beetje de grootste larie die ik ooit gehoord heb. Volgens mij moet die fokker nog veel leren. :-\ :-X
Door Joshii
#503841
Peet schreef: Dat hebben alle echte hoor ;)
Ik las dit net, kijk bij Fredje in z'n mond ...en jawel hoor; een donkere vlek achter op de tong.

Maar Fred zou een kruising mechelse herder zijn...niet "echt" dus.
Hoe zit dat dan?
Door Steph
#503855
Ik heb dit dan toch eens gevraagd aan de Da en die heeft goed gekeken en mij gerustgesteld dat het een pigmentvlek is. Haar pigment is raar verdeeld bij mijn witte. Ze veranderd regelmatig haar kleuren op neus en vacht. Ze is een echte fashion girl....
Door Sennaruby
#503869
In principe kunnen volgens mij alle rassen van die pigmentvlekken op de tong hebben, maar bij bepaalde rassen zie je het meer. Mijn vorige hond met niets van een herder in zich had ook vlekken op haar tong, heel grappig.

Groetjes,

Fieke
Door Jolly
#503916
Chasey heeft achterop zijn tong ook zo'n zwarte plek zitten.
Ik had die nog nooit gezien voordat hij een keer een flinke rietpluim in zijn tong vast had zitten, dus ik dacht dat het daardoor kwam, maar de Da en Tannetje zeiden dat dit best gewoon pigment vlek kon zijn. Dus dat het er al zat voor die aanvaring met het riet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door