Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#503477
Jaja... vanavond gaan wij een hondje rijker zijn. En ik heb natuurlijk een vraagje...

De pups zullen bij die mensen wel tafelresten gekregen hebben... Dus... gekookte toestanden...

Ok...nu ga ik mss tegen een paar mensen hun schenen schoppen... maar ik ga in't begin niet volledig barfen... Ik ga een paar dagen in de week brokken geven, de andere dagen dus barf...

Op de barfdagen... tja... kip koop ik nu niet... kan ik de pup hetzelfde geven als aan Filou? Dwz. ribbetjes, sardien, halve zalmkop...

Dit is het voor nu denk ik... Als jullie nog raad en advies hebben, laat maar komen... :D
Door Filou
#503486
Omdat mijn echtgenoot het zo wil... Hij wil zo de kosten op de voeding wat verlagen... Nu, de keuze ligt nog wel bij mij hoor... maar ik dacht 1 maand of max 2, en dan zien we wel...
#503633
Eerlijk gezegd vind ik dat niet slim. Als het hondje tafelresten gewend is dan zijn brokken een hele overgang, en barf zeer waarschijnlijk niet. Dat kan dus allerlei overgangsverschijnselen geven. En verder is dit de belangrijkste tijd van zijn leven, de tijd waarin goede voeding het allerbelangrijkste is. Wat je nu vernielt met brokken krijg je later niet meer goed met barf.
Door Filou
#503672
't is een straathondje...

Ik was stapelverliefd geworden op een mooie witte teef en wou ze in huis halen, maar ja, ze had pups.

Ze is nu opgevangen door mensen, en we gaan een pupje van haar nemen...
:D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#504200
Filou schreef: ja... had hem al een paar keer gebeten... :(
Het is heel normaal hondengedrag dat een oudere hond een pup terechtwijst en dat kan in onze ogen zelfs erg hard gaan.

Was de pup gewond?

Ik hanteer hier de regel dat ik als roedelleider bepaal wie er in de roedel bij mag en dat gaat altijd goed soms is er even wat overeding voor nodig maar ze snappen het wel wat de bedoeling is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door