Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door hiram
#502870
mijn nieuwste barf dieet ziet er als volgt uit:
(het is al een paar keer gewisseld/veranderd wegens praktische problemen en tips van dit forum)

ma: kvv volledig van smuldier
di: hele kip + zakje orgaanvlees
wo: rundsvlees +ei+knoflook
do: hele kip + zakje orgaanvlees
vr: rundsvlees +ei en savonds sardientjes(of paarden vlees) met groenten mix
za: kvv volledig van smuldier
zo: rundsvlees +ei +knoflook

ik twijfel of ik wel genoeg botten voer want daar is zo moeilijk aan te komen...

tot nu toe doen ze het hier heel goed op maar ja dat is pas sinds 2 maanden..
zouden ze van dit dieet tekorten kunnen krijgen?
Door Lizzy
#502872
Als je de gewichten van wat je voert er nou bij zet, dan kunnen we beter naar de percentages kijken, waaronder bot. Ik vind overigens wel dat je niet zoveel afwisseling in je menu hebt... Smuldier compleet bevat ook rund en verder voer je vrijwel vooral rund en kip.
Door hiram
#502895
ma: 800 gr
di: 1200 gr
wo: 800 gr
do: 1200 gr
vr: ochtend 400 gr en savonds 250 +250 gram
za: 800 gr
zo: 800 gr

het kan idd gevarieerder maar het frustrerende is dat iedereen hier op het forum praat over botten dit en geiten/schapenvlees dat en wild hier...
ik krijg dat spul allemaal nergens vandaan gesleept behalve lamsribben van 6,50 de kilo.
maar misschien kan ik binnenkort wel konijn scoren want mn zus kent iemand die bij een groothandel werkt en met zon pasje goedkoper konijn kan kopen :)
Door Lizzy
#502933
[quote="hiram"]
ma: 800 gr
di: 1200 gr
wo: 800 gr
do: 1200 gr
vr: ochtend 400 gr en savonds 250 +250 gram
za: 800 gr
zo: 800 gr

het kan idd gevarieerder maar het frustrerende is dat iedereen hier op het forum praat over botten dit en geiten/schapenvlees dat en wild hier...
ik krijg dat spul allemaal nergens vandaan gesleept behalve lamsribben van 6,50 de kilo.
maar misschien kan ik binnenkort wel konijn scoren want mn zus kent iemand die bij een groothandel werkt en met zon pasje goedkoper konijn kan kopen :)
[/quote]

Ik heb de gewichten apart nodig. Dus het gewicht van vlees, het gewicht van vleesbot, het gewicht van orgaanvlees.

Waar woon je, ongeveer, als ik vragen mag?
Door hiram
#502956
gewichten per hond per week:

kvv: 1600 gram
rundsvlees: 2000 gram
hele kip (ik schat 35% bot en 65% vlees) 2400 gram
vis/paardenvlees: 500 gram (wisseld elke week)
groentenmix: 500 gram
ei: weegt gemiddeld 75 gram dus225 gram
orgaan vlees: t zakje in de kip krijgen ze twee maal per week en bevat lever, hart en een nekje en weegt denk ik 70 gram dus ongeveer 150 gram per week

ik woon in rosmalen naast den bosch (brabant)
Laatst gewijzigd door hiram op wo 01 mar 2006, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#503116
In Mill kan je veel wild kopen zoals struisvogelkarkas, hertensnijdsels e.d. en in Sprundel zit een bedrijf waar je kopvlees kan kopen. Volgens mijn slechte topografie liggen deze 2 dorpen in Brabant. Is het dan geen idee om iets van een ruilritje te maken of proberen met andere mensen in Brabant in contact te komen?

Groetjes,
Cindy
Door hiram
#503159
ja alleen het vervoer wordt waarschijnlijk problematisch
en ik heb geen plaats voor een vriezer.
maar mijn vraag in eerste instantie was of mn honden van het bovenstaande dieet tekorten kunnen oplopen.
Laatst gewijzigd door hiram op wo 01 mar 2006, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dtje
#507004
[quote="hiram"]
ja alleen het vervoer wordt waarschijnlijk problematisch
en ik heb geen plaats voor een vriezer.
maar mijn vraag in eerste instantie was of mn honden van het bovenstaande dieet tekorten kunnen oplopen.
[/quote]

Volgens mij is het aardig compleet. Ik zou wel ook iets van zalm of visolie gaan toevoegen zeker in de weken dat je geen vis voert.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door