Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Steph
#503044
Morgen al komt mijn pupje (4 maand) uit Spanje aan.
Ik heb geen tijd meer gehad om mij een beetje beter te informeren op voorhand omdat het normaal nog 2 weken ging duren. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. De pup heeft brokken gehad. Zou ik hem vrijdagochtend cold turkey overzetten op kvv. Best nog in 3 maaltijden waarschijnlijk he? Ik heb hier Duck en Carnibest in huis maar van de Duck alleen de kennelverpakking. Ik heb dus geen etiket meer hoeveel ik een pup moet voeren. Kan iemand eens zijn etiket lezen voor mij. Het is een kruising hond die , denk ik ,volwassen 30 kg moet wegen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#503048
Ik zou 'm inderdaad cold turkey overzetten. Een pup eet gemiddeld zo'n 50gr. per kg. lichaamsgewicht.
Door Laura2004
#503062
[quote="Steph"]
Morgen al komt mijn pupje (4 maand) uit Spanje aan.
Ik heb geen tijd meer gehad om mij een beetje beter te informeren op voorhand omdat het normaal nog 2 weken ging duren. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. De pup heeft brokken gehad. Zou ik hem vrijdagochtend cold turkey overzetten op kvv. Best nog in 3 maaltijden waarschijnlijk he? Ik heb hier Duck en Carnibest in huis maar van de Duck alleen de kennelverpakking. Ik heb dus geen etiket meer hoeveel ik een pup moet voeren. Kan iemand eens zijn etiket lezen voor mij. Het is een kruising hond die , denk ik ,volwassen 30 kg moet wegen.
[/quote]
Wat spannend!!! :D Ik zou hem ook gewoon cold turkey overzetten hoor ;)
Hier misschien nog wat extra info:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Veel succes!!! En we horen wel hoe het gaat met je nieuwe pupsel! ;D En we vinden het ook niet erg om wat foto's te zien ::)
Door mutsie
#503076
Joh, die hond vind echt alles lekker hoor.
Ik heb ze ook direkt overgezet. Het is voor hem de hemel.

Laat'm eerst maar even rustig bijkomen en wennen aan de nieuwe situatie. In de eerste instantie niet te veel geven. De hond zal uitgehongerd zijn, want de dag ervoor zal hij geen eten hebben gehad.

Neem wat te drinken mee. Geef hem pas thuis eten, anders geeft-ie misschien in de auto over.
Keukenpapier, handdoek, een dekentje om over hem heen te leggen. (in spanje is het wat warmer). Zijn vacht zal ook niet helemaal bestand zijn tegen de kou nu hier.
De hond kan vies zijn, hou daar rekening mee.

Maar dat zal je allemaal ook wel verteld zijn door de stichting.

Spannend!!!!

Heel veel plezier met je nieuwe hondje, en hou ons op de hoogte hoe het gegaan is.

Karin
Door Cindy de Wolf
#503152
He onwijs spannend zeg. Ben wel heel nieuwsgierig naar hoe/wat. Persoonlijk zou ik hem ook gelijk overzetten zonder poespas. Heb ik met onze pup ook gedaan en nooit problemen gehad. Pups eten 6-10% van hun kilo lichaamsgewicht.

Cindy
Door Steph
#504594
Dit is smullen zeg. Zo schrokken dat hij doet, maar hij vind het wel heel lekker. Maar ja, stenen en karton vind ie nu ook nog lekker...
Laatst gewijzigd door Steph op vr 03 mar 2006, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chrisje
#505405
[quote="Steph"]
Dit is smullen zeg. Zo schrokken dat hij doet, maar hij vind het wel heel lekker. Maar ja, stenen en karton vind ie nu ook nog lekker...
[/quote]

Wat is het voor hondje als ik zo nieuwsgierig mag zijn. ;D ::)
Door Steph
#507032
[quote="chrisje"]
Wat is het voor hondje als ik zo nieuwsgierig mag zijn. ;D ::)
[/quote]

Een kruising Podenco en ?; meer weten we niet. Is wel een kleintje...
Iemand een idee hoe groot "ongeveer" een pup word als hij nu op 5 maand een schofhoogte van 44 cm heeft. Wij zijn zo geen kleintjes gewoon, en ik zou graag weten of ik wat nieuwe spulletjes moet kopen, het is hier namelijk al in t groot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door