Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Debora
#500676
Mijn jongste kater heeft ineens een kaalgekrabte plek bij zijn keel (zijkant) en een wondje. Ik dacht: ik kijk het even aan. Het lijkt er niet echt op dat ie daar uren aan zit te krabben maar ik heb er niet de hele dag zicht op natuurlijk. Nu niest ie ook al sinds afgelopen vrijdag. Ook niet vaak maar gewoon af en toe. Beetje snotterig.
Ik denk dat ik toch ff bij de DA langsga morgen want ik wil gewoon dat naar beide dingen gekeken wordt. Wil natuurlijk niet dat de kat chronische niesziekte ontwikkelt :(
Hebben jullie nog tips wat ik hem kan geven? Misschien weerstandsbevorderende dingen en wat kan ik doen aan dat wondje? Calendulazalf ofzo?
En als ie nou weer helemaal beter is, kan ik hem dan het beste toch maar laten inenten?? Hij heeft wel kitten inentingen gehad maar daarna niet meer eigenlijk....
Door Deci
#501028
Wij hebben als eens een logeer-husky behandeld met Cardiflor van VSM.Hij beet van de stress steeds zijn voorpoot open. Cardiflor erop gesmeerd, 3x per dag en toen ging het vrij snel dicht. Cardiflor is eigenlijk een middel tegen de symptomen van eczeem en allergiën, maar het werkt ook erg goed tegen de jeuk van helende wondjes, en dus niet alleen bij mensen.
Succes!
Door Maris
#501266
Passie van mij heeft ook een wondje gehad onder haar hals, en daar zat ze continu aan te krabben. Mijn dierenwinkel is dol op homeopatische middel en daar heb ik een zalf gehaald. En binnen 2 weten was het gat dicht. Die zalf voorkomt jeuk en versneld het helings proces.
Laatst gewijzigd door Maris op ma 27 feb 2006, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Debora
#501726
Deci schreef: Wij hebben als eens een logeer-husky behandeld met Cardiflor van VSM.Hij beet van de stress steeds zijn voorpoot open. Cardiflor erop gesmeerd, 3x per dag en toen ging het vrij snel dicht. Cardiflor is eigenlijk een middel tegen de symptomen van eczeem en allergiën, maar het werkt ook erg goed tegen de jeuk van helende wondjes, en dus niet alleen bij mensen.
Succes!
Aha, volgens mij heb ik cardiflor nog wel liggen dus ff kijken of ik dat erop gesmeerd krijg. thnx voor de tip :-*
Door Debora
#501727
Maris schreef: Passie van mij heeft ook een wondje gehad onder haar hals, en daar zat ze continu aan te krabben. Mijn dierenwinkel is dol op homeopatische middel en daar heb ik een zalf gehaald. En binnen 2 weten was het gat dicht. Die zalf voorkomt jeuk en versneld het helings proces.
En weet je toevallig hoe dat middel heet?
Door Maris
#502176
Debora schreef: En weet je toevallig hoe dat middel heet?
Ik kijk vandaag even voor je. Als ik thuis ben van mijn werk ;)
Door Debora
#502972
Maris schreef: De naam is, Beaphar homeopatische wondzalf.
thnx! :-* ik ga kijken of de dierenwinkel het hier ook heeft...
Door Maris
#503391
Debora schreef: thnx! :-* ik ga kijken of de dierenwinkel het hier ook heeft...
ik hoop dat het net zo goed werkt als bij mij ;) succes :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door