Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madera
#501716
vanaf vanochtend heeft Luck diaree, en loopt in huis veel meer te piepen (omdat ie dan dus naar buiten moet). vanochtend was t gewoon iets dunnere poep, maar net was t gewoon bijna vloeibaar! volgens mijn vader heeft hij niets geks gegeten, dus dat kan het niet zijn. wat dan wel? gewoon z'n darmen die op hol zijn geslagen of iets anders?
Door Peet
#501718
Er heersen nogal wat virussen hoor, dus dikke kans dat hij er eentje te pakken heeft. Kan je hem temperaturen, voor de zekerheid?

In ieder geval zorgen dat hij voldoende drinkt en Okugest geven.
Door Femke
#501728
*marianne* schreef: drinken doet ie zat


stomme vraag: wat is Okugest?
Is geen stomme vraag ;)

Tis een homeopatisch middel (van VSM) bij braken, misselijkheid en diarree. Helpt als een trein!
Zeker een aanrader om altijd in huis te hebben (ik gebruik het ook wel als ik last van m'n maag heb, opgeblazen gevoel ofzo)
Gebruikersavatar
Door Madera
#501766
even een gedachte an mij:"zou t ook kunnen dat luck diarree heeft omdat ie vanochtend te weinig eten heeft gehad??? zijn heel erg stomme vrouwtje was namelijk gisteren vergeten een worst CB uit te halen....
Door K&D
#501771
Onze twee honden zijn ook een beetje aan de race geweest. Gemiddeld dan. De ene scheet pindakaas en de andere had last van de maag.
Ik heb ook vanmiddag okugest gehaald. Maar ik heb het idee dat het al bijna over is.
Ze waren verder wel goed in orde, vrolijk, speels, alleen zeurden ze veel vaker dat ze naar buiten wilden. De tuin bemesten.......
Gebruikersavatar
Door Madera
#501776
Lindsey schreef: Onze twee honden zijn ook een beetje aan de race geweest. Gemiddeld dan. De ene scheet pindakaas en de andere had last van de maag.
Ik heb ook vanmiddag okugest gehaald. Maar ik heb het idee dat het al bijna over is.
Ze waren verder wel goed in orde, vrolijk, speels, alleen zeurden ze veel vaker dat ze naar buiten wilden. De tuin bemesten.......
klinkt heel bekend...
hoop dat t bij jouw honden snel overgaat!!
Gebruikersavatar
Door Madera
#501991
nog even een vraagje over Okugest; hoeveel mag/kun je daarvan geven?
Door Lizzy
#502029
Van Okugest mag je best 6 tabletten, verspreid over de dag, geven. Je moet ze wel op schone mondslijmvliezen geven, dus 20 minuten voor of na het eten. Het handigst is om de tabletten tussen twee eetlepels tot poeder te pletten, dit in de bek te gieten en de bek snel te sluiten.
Gebruikersavatar
Door Madera
#502158
net met m wezen lopen(luck maakte me wakker) en t spoot eruit! morgen even okugest halen en als het niet beter wordt woensdag maar naar de DA. heb gehoord dat banaan ook "stoppend" is, is dat misschien een idee om te zorgen dat ie in ieder geval minder vocht verliest?
Door Lizzy
#502205
Ga hem geen dingen geven die werkelijk stoppend zijn hoor! Als het eruit moet, moet het eruit. Dit kan wel eens met de overgang van het voer te maken hebben in combinatie met een verminderde weerstand/stress nieuwe eigenaar en een virusje. Ik zou hem probiotica geven + Okugest en afwachten. Zolang hij goed drinkt en geen koorts heeft en niet echt ziek is: zou ik het nog eventjes aankijken.
Door Peet
#502212
Precies...niet te snel allerlei rijst of banaan gaan geven. Die bacterien moeten er wel even uit. Zorgen dat hij voldoende drinkt, desnoods wat bouillon maken (niet van een blokje), probiotica en Okugest geven, dat werkt als een speer (zowel bij mens als dier). Is iets wat je eigenlijk standaard in huis "moet" hebben (niks moet ;) natuurlijk).

Als je hond écht ziek aandoet (hangerig, koortsig kijken, geen eetlust, sloom) dan uiteraard wel naar de DA.
Door Lizzy
#502214
Ja Peet, dit is inderdaad precies waarom ik het geen goed idee vind om direct de diarree te willen stoppen :-*! Als er bacterieen bij zitten, dan is het maar goed dat deze met spoed worden geloost. Diarree is in feite ook een prachtige reactie van het lichaam.

OK, het moet niet te lang duren want dan wordt de kans op uitdrogen groot. Maar dan nog geef ik liever ORS-achtige dingen (Oral Rehydration Solution - dat is een oplossing van suikers en zouten). En Okugest. En eventueel een dagje vasten.

Als de spuitpoep te lang blijft duren en je hond wil niet drinken, is echt ziek, gaat ook overgeven, heeft koorts: dan is het wel errrgggg tijd om naar de DA te gaan.
Gebruikersavatar
Door Madera
#502633
bedankt! wist ik veel dat je dat gewoon moet laten gaan! ;D

een paar positieve dingen:
* Luck heeft geen koorts
* hij geeft niet over
* kan het wel ophouden
* drinkt genoeg en eet gewoon
* is gewoon helemaal zichzelf!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door