Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Djinny
#501972
Djinny heeft last van jeuk en ze krabt naar mijn idee te veel.
Dit heeft ze eigenlijk altijd al gedaan maar de ene keer is het erger dan de andere keer.
Ze krijgt al bijna een jaar kvv, in het begin heeft ze een tijdje Duck en Rodi gehad en nu al een lange tijd Carnibest (diverse soorten).
De dierenarts heeft al een keer voorgesteld om een bepaald soort brokken te geven die de jeuk zouden kunnen verminderen maar ik wil niet terug naar brokken.
Ze heeft geen vlooien en we gebruiken voor haar ook geen enkel anti-vlooienmiddel.
Er is overigens niets aan haar huid te zien, ze krabt de huid ook niet kapot ofzo.
Ik heb haar een hele periode alleen maar lam/rijst gegeven van Carnibest, maar ook dat heeft niet geholpen.
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?
Door diana
#501987
mijn moeder voert haar shit-zu nu al 8 maanden c.b daarvoor jeukte ze en nu nog
bij haar hondje is het een tik
verder is alles onderzocht en uitgesloten
Door Lizzy
#502023
De oorzaak voor jeuk wordt al gauw in de voeding gezocht. Maar het kan ook door overgevoeligheid van iets anders komen zoals huisstofmijt en zelfs een allergie voor mensenschilfers. Het kan ook door het verharen van de vacht komen. Tja, het kan eigenlijk door 1000 dingen komen... Jeuk/huidproblemen: altijd moeilijk. Heb je wel eens geprobeerd om extra vis en borage-olie te geven?

"Speciale brokken" geven is zoooo'n gemakkelijk antwoord.... Je moet je DA eens vragen wat er dan zo speciaal aan die brokken is!
Door Djinny
#502090
Lizzy schreef: Heb je wel eens geprobeerd om extra vis en borage-olie te geven?

"Speciale brokken" geven is zoooo'n gemakkelijk antwoord.... Je moet je DA eens vragen wat er dan zo speciaal aan die brokken is!
Ik geef haar elke dag zalmolie.

En wat betreft die brokken....ik wil niet eens weten wat er zo speciaal aan is. ;)
Door Lizzy
#502093
Sinds wanneer heeft ze die jeuk? Al voor ze vers at?
Door Truus
#502100
Hebben ze al eens een huidafkrabsel gemaakt?
Door K@rin
#502102
djinny schreef: Ik geef haar elke dag zalmolie.
Misschien komt het daardoor ?
Sommige honden reageren niet goed op visolie .....
Door Truus
#502105
Karin & Pyrs schreef: Misschien komt het daardoor ?
Sommige honden reageren niet goed op visolie .....
Ja, dat dacht ik ookal, misschien de zalmolie eens weglaten. Elke dag is wel erg veel naast de kvv ;)
Door Djinny
#502125
Of de jeuk er al was voordat ze kvv kreeg weet ik niet meer precies, maar volgens mij niet.
Ze heeft maar een korte periode brokken gehad, tot 3,5 maanden ongeveer en daarna kvv.
Voor zover ik me kan herinneren is de jeuk in de loop der tijd gekomen.
Er is nog nooit een huidafkrabsel gemaakt.
Met de zalmolie ben ik in september begonnen en daarvan krijgt ze dus dagelijks een heel klein beetje, (zit in een pompflesje dus geen capsules).
Ook heeft ze een tijdje Velcote gehad ipv de zalmolie.
De jeuk was er al voordat ze zalmolie en velcote kreeg, maar ik zal daar nu mee stoppen om eens te kijken of het krabben minder wordt.
Door nikèdog2000
#502136
er is een ziekte en die heet syringomelia
dat is ook heel veel krabben.
kunnen ze alleen ontdekken via een mri scan
Door Lizzy
#502207
djinny schreef: Of de jeuk er al was voordat ze kvv kreeg weet ik niet meer precies, maar volgens mij niet.
Ze heeft maar een korte periode brokken gehad, tot 3,5 maanden ongeveer en daarna kvv.
Voor zover ik me kan herinneren is de jeuk in de loop der tijd gekomen.
Er is nog nooit een huidafkrabsel gemaakt.
Met de zalmolie ben ik in september begonnen en daarvan krijgt ze dus dagelijks een heel klein beetje, (zit in een pompflesje dus geen capsules).
Ook heeft ze een tijdje Velcote gehad ipv de zalmolie.
De jeuk was er al voordat ze zalmolie en velcote kreeg, maar ik zal daar nu mee stoppen om eens te kijken of het krabben minder wordt.
En er is niks aan de huid te zien? Geen droge huid/vacht, schilfers, roodheid?
Door Djinny
#502320
Lizzy schreef: En er is niks aan de huid te zien? Geen droge huid/vacht, schilfers, roodheid?
Nee er is helemaal niks te zien aan haar huid en ze heeft een mooie gezonde vacht.
Het is wel opvallend dat ze 's morgens wat meer krabt.
Als ze ligt te kluiven of ze is aan het spelen dan hoeft ze helemaal niet te krabben.
Krabben gebeurt alleen als ze bijvoorbeeld door het huis loopt.
Dan gaat ze zitten en dat begint ze te krabben.
Tijdens het wandelen krabt ze ook niet.

Zou het misschien ook aan de luchtvochtigheid kunnen liggen of kan het een gewoonte zijn?
Door Lizzy
#502334
Luchtvochtigheid is ook niet zo gek idee.... De droge lucht, door bijv. verwarming, is bepaald niet ideaal.... Het kan ook eventueel een uiting zijn van stress. Maar ja, het is niet gemakkelijk om uit te vinden waar het van is... Het kan van een wasmiddel zijn of van het voer of van alles en nog wat.... Misschien is het niet verkeerd om eens een homeopatisch DA te raadplegen. Je zou ook nog kunnen gaan proberen om zelf samen te gaan stellen en dit systematisch aan te gaan pakken zodat je direct kunt uitvinden of het misschien van een bepaald soort vlees is. Sommige honden krijgen overigens jeuk van lijnzaadolie. En dat zit in Carnibest.
Door roefus
#502345
Ik had jaren geleden een klein hondje en die had ineens zóveel last van jeuk.
Werkelijk te gek......hij krabde, hij beet...tot het etterde en stonk...hij trok plukken haar uit.
Vanalles gedaan, ik kwam er niet achter.
Schildklier laten testen, schildklierhormoontabletjes, injecties....weet ik veel.....
Doodgewoon niets leek te helpen.
Toen kwam er een nieuwe pup in huis en hij ging mee-eten met het totaal andere puppy-voer.
Ik weet de naam niet meer, ik kreeg er grote zakken van mee van de Duitse fokker.
Twee weken: alles was over.
Daarna heeft hij ook weer 'gewoon' gegeten, zoals ikzelf gewend was om te voeren (dus dat was toen: brok, rauw vlees enzovoorts).
Nooit meer ergens last van gehad, ik ben ook met de hormoontabletjes gestopt.
Ik weet het nog steeds niet exact.
Het was de 'overschakeling' naar een ander soort brok.
Denk ik.
Maar ik vraag me werkelijk af wat er nou precies zoveel anders was aan die andere brokken.
Of was het gewoon de 'overschakeling' ?
Omdat bijvoorbeeld het ene soort brokken op den duur een 'tekort' aan iets oplevert???

Ik vind het best een probleem hoor.
Bij mij had er nooit een andere hond last van.
En dan is het vaak zoeken naar een speld in de hooiberg.
Door roefus
#502346
En evengoed heb ik ooit gedacht dat hij door die 'nieuwe pup' helemaal afgeleid was......
Maar 'zeker weten' doe ik het nooit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door