Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
#499651
Kaya zit nu in de derde week van haar loopsheid...de week dat ze geen bloed meer verliest.
Mag zij nou volgende week Zaterdag weer gaan trainen zonder dat wij de kans lopen dat we opa en oma worden? ;) ;D
Of moeten we dan nóg een week wachten?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#499655
Ik weet niet hoe het bij jullie is geregeld, maar ik train gewoon door met m'n teef als ze loops is. Ik ga dan alleen niet met een hoop reuen tegelijk het veld op en ik ga als laatste.
Hoe lang haar loopsheid precies duurt kan ik je zo ook niet precies vertellen. De ene teef doet er langer over dan de anderen. Ik merk altijd aan m'n reu dat het over is. ;) Hoewel er dan bij de laatste BP-wandeling genoeg reuen waren die Biska nog altijd erg aantrekkelijk vonden, terwijl Stan thuis er al lang niet meer naar omkeek. :-\
Door Joshii
#499661
Ik dacht met Nuka ook dat het met 3 weken over was, ook de laatste week geen bloed meer. Maar na 4 weken werd ze tijdens een wandeling ( eindelijk weer eens los!) tóch nog bijna verkracht door een Ierse setter!
Ik zou dus wel goed uitkijken ;D
Door Jo
#499666
Als een teef loops is mogen wij er op de vereniging niet mee komen trainen. Daar heb ik geen problemen mee hoor..dat zijn daar nou eenmaal de regels en wij hebben de training zélf voorgezet in de afgelopen weken.

Ik zal er in ieder geval op letten dat er geen verkrachters ;D in de buurt van mijn "dochter" komen.
Ik denk dus dat we er wel van uit mogen gaan dat Kaya volgende week weer mag gaan trainen. Wat zal ze blij zijn zeg ! ;)
Door pallas
#500385
Jo schreef: Als een teef loops is mogen wij er op de vereniging niet mee komen trainen. Daar heb ik geen problemen mee hoor..dat zijn daar nou eenmaal de regels en wij hebben de training zélf voorgezet in de afgelopen weken.

Ik zal er in ieder geval op letten dat er geen verkrachters ;D in de buurt van mijn "dochter" komen.
Ik denk dus dat we er wel van uit mogen gaan dat Kaya volgende week weer mag gaan trainen. Wat zal ze blij zijn zeg ! ;)
ik neem aan dat je niet mag komen trainen omdat het voor de reuen te moeilijk wordt bij je mooie meissie weg te blijven?Het lijkt me dus verstandig pas te komen trainen als je teefje niet meer zo super aantrekkelijk is, en dat verschilt van hond tot hond. Misschien even testen bij een bekende reu,met de lijn eraan! ;)
Door Jo
#500523
pallas schreef: ik neem aan dat je niet mag komen trainen omdat het voor de reuen te moeilijk wordt bij je mooie meissie weg te blijven?Het lijkt me dus verstandig pas te komen trainen als je teefje niet meer zo super aantrekkelijk is, en dat verschilt van hond tot hond. Misschien even testen bij een bekende reu,met de lijn eraan! ;)
Ja dat klopt..en er lopen daar over het algemeen ook alleen maar reuen.
Vandaag gaan we Kaya weer voor het eerst na haar loopsheid herenigen met haar grote liefde Sam.
We gaan met ze naar Baarle Nassau...kunnen ze weer eens even samen gaan dollen.
Gisteren zijn we met de meiden naar 'de slufter'geweest. Daar liepen ook wat honden, waar het merendeel reu van was. Die liepen allemaal bij Jessy te klooien... maar dat kan geen kwaad want Jessy is geholpen. Ze is dus een goede bliksemafleidster ;) ;D
Door Helen
#500735
Kuma houden we 4 weken weg van reuen. Daarna heeft ze ook nog een beetje last van aanbidders, maar ze kan ze tegenwoordig goed laten merken er niet van gediend te zijn. Gedurende de 3e week is ze nog erg aantrekkelijk en het zou ook niet de eerste teef zijn die in de 3e week succesvol gedekt is. Ik zou Kaya in de 3e week zeker nog niet laten 'spelen' met een reu.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#500739
Helen heeft gelijk hoor.Dekkingen vinden plaats vanaf de 4e dag tot wel de 23e dag van de loopsheid.Dus het blijft echt opletten.
Door Antonia
#500809
Jo schreef: Kaya zit nu in de derde week van haar loopsheid...de week dat ze geen bloed meer verliest.
Mag zij nou volgende week Zaterdag weer gaan trainen zonder dat wij de kans lopen dat we opa en oma worden? ;) ;D
Of moeten we dan nóg een week wachten?
Ik train met Santos, onze rottweiler reu. Als er een loopse teef in de buurt is dan is er geen land met hem te bezeilen. Zelfs dagen na de loopsheid riekt dat voor hem nog spannend. Ik zou als collega-hondenbezitter op het trainingsveld niet echt blij zijn met je komst.
Groetjes,
Tonny
Door danielle1980
#500810
uh al mijn teven zijn pas in week 3 op de dekdagen ::)
voor zover ik nu gemerkt heb dan he. ;)
dan is er dus geen bloed te vinden en worden mijn reuen toch wel lastig >:( ;D ;)
Door pallas
#500815
we trainen bij twee hondenclubs, bij de een met loopse teef en de andere heeft de regel dat ze dan niet mogen.

Eerst keek ik er wel van op,examens doe je nl ook met 'n loopse teef, maar ja regels zijn regels. ::)

Persoonlijk vind ik het juist goed voor de reu om in de buurt van loopse teven ook te leren luisteren,enne teven zijn dan meestal ook niet zo makkelijk ;)
Door Antonia
#500852
pallas schreef: Persoonlijk vind ik het juist goed voor de reu om in de buurt van loopse teven ook te leren luisteren,enne teven zijn dan meestal ook niet zo makkelijk ;)
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik train met mijn reu omdat zijn gehoorzaamheid nog niet optimaal is, maar ook omdat ik het leuk vind om met mijn honden bezig te zijn. Bovendien vind ik dat een rottweiler het nodig heeft dat er met hem gewerkt wordt. Van het groepje honden waar ik samen mee train, is het grootste gedeelte teef. En helaas die zijn niet allemaal tegelijk loops. Een groot deel van het seizoen opgezadeld zitten met errug veel prikkels maakt het Santos niet makkelijk en er zeker niet leuker op. Dus nogmaals, ik zou er op dit moment niet blij mee zijn. Misschien als we wat meer tot de gevorderden behoren dat het dan iets anders wordt.
Groetjes,
Tonny
Door Jolly
#500874
Ik heb een puber reu en ik baal er dus van dat er op de hondenschool dus geen loopse teven zijn, want ik ben van mening dat als je meteen als ze klein zijn al begint met te trainen ook met loopse teven erbij, je je hond veel beter onder controle kan houden, omdat het niet iets "vreemds" is.

Maar goed iedereen is anders, toch vind ik het jammer, want ook op shows zijn loopse teven nu toegestaan en je merkt dat heel veel reu eigenaren dit heel vervelend vinden, omdat ze hun reu dan niet meer onder controle hebben.
Door pallas
#501192
Blijft inderdaad 'n moeilijk onderwerp wel of geen loopse teven erbij.
Mijn honden zijn al best goed onder appel maar ik snap best dat dat voor niet alle honden geldt.
Aangezien ik 'n teef en 'n reu heb kan ik me dus wel inleven hoor ;)

verder is het natuurlijk er fijn als je de reu van jongs af aan er wel mee leert omgaan.
Door crutz
#501268
t verbaasd mij Jo, aangezien je op de meestse KNPV clubs gewoon door mag trainen met een loopse teef......wij werken ook gewoon door.........dus ken je "probleem" niet, maar laat t spul hier ook zo goed als altijd samen uit, alleen op de echt dekrijpe dagen niet, maar dat zijn er maar een stuk of 3 a 4.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door